Vad gör vi? Del CLXXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Om tre veckor är det påsk! O_o Tiden flyger verkligen iväg. Ser så fram emot fem lediga dagar med hästarna. Kanske, kanske har jag ork att rida då…

Just nu ligger jag i sängen och försöker peppa mig att göra nåt. Vill inte läsa i boken längre, för snart blir det otäckt.
 
När matte inte är i form idag heller får man springa lös på ridbanan och busa och skapligt vig är hon i alla fall, känner mig som en osmidig sköldpadda i jämförelse när hon slänger med kroppen åt olika håll (särskilt när hon slänger ut bakdelen på tvären) 😁.Underbara, härliga häst! 😍🥰.
Honkatten som varit inne mer än vanligt de senaste dagarna pga skitväder maxade utetiden idag när det var så härligt; sambon släppte ut henne i ottan och in kom hon inte förrän vid 20-tiden 😄🥰. Hittade snödroppar bakom huset igårkväll när vi nattade kaninen; härligt vårtecken 😍.
 
Hjälp. Vad gör man om jobbet inte följer sina egna regler (samma som kollektivavtalet) och inte svarar på frågor? Jag har hittat en visselblåsartjänst. Facket är lika delaktiga och alla ignorerar Vad regionala facket sa till mig när jag kontaktade dem. Hur gör jag skillnad?
 
Idag laddade jag lite batterier som gått tomma. Det jobbiga beslutet är fattat, kommunicerat och har väl åtminstone accepterats och sörjts av alla inblandade.

Var ute på en tvåtimmars promenad i vårsolen med hundarna i långlinor. (Noterades av kvinna på cykel som saktade in för att vända sig till hundarna och utbrista ”Vad ni har långa linor!” och sedan cykla vidare. Hundarna: 👁️👅👁️ 👁️👅👁️)
Hann till och med med lite passivitetsträning.

Sen lagade jag extra god mat från matkassen och tittar nu på Next in Fashion.
 
Hjälp. Vad gör man om jobbet inte följer sina egna regler (samma som kollektivavtalet) och inte svarar på frågor? Jag har hittat en visselblåsartjänst. Facket är lika delaktiga och alla ignorerar Vad regionala facket sa till mig när jag kontaktade dem. Hur gör jag skillnad?
Skapa en egen tråd här på buke tycker jag, det där låter intressant och kan krävas mera diskussion :up:
 
Förkyld fortfarande, mera snuvig ocg hostig idag och jag känner lite av en förkylningsastma misstänker jag. Det knepiga är att det varar bara några par dagar och jag hinner liksom inte gå till min husläkare innan det är över.
Men min mamma sa att hon skulle ringa till husläkaren åt mig och försöka fixa något då jag fått sån där inhaler på recept förut, har fortfarande kvar dem också men de hinner ju bli så gamla :grin:

I övrigt så skötte jag jobbet lite grann ikväll också då jag mår ändå ok, snorar mest bara och sitter och tittar på tv samtidigt. Tror att chefen uppskattar det vilket kan ju båda gott inför den framtida anställningen ;)
I vanliga fall har jag inga problem med att stå på mig för de sjukdagar jag har rätt till, smörar bara lite extra nu :D
 
Tillbringade säkert flera minuter med att titta på hur stora killen försökte sig på finmotorik. (Avlägsna litet godisfragment från stickad pläd med små, små framtänder.) Dog sötdöden av hans andetag i takt med försöken. Noff-noff-noff-försök-försök.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
75 218
Senast: Glimra
·
Mat Jag kommer jobba mycket delade pass framöver och inte åka hem på uppehållet. Men jag vet inte hur jag ska lägga upp maten... Imorgon...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
7 031
Senast: MissFideli
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
722
Senast: Svartkatt
·
Fritid Jag skulle vilja göra lite efterforskningar efter vissa saker i Krigsarkivet som finns i Riksarkivet i Täby. Jag har aldrig satt min fot...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 143

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp