Vad gör vi? Del CLXXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Om någon gjort det får ni gärna berätta lite hur det går till, det känns läskigt. Man kan vara anonym om man vill men det spelar mig ingen större roll. Utan mer att inte bara titta åt andra hållet så som alla gör hela tiden alltid.
:heart

Jag har inte använt men jag har varit med och upphandlat visselblåsarfuntion på mitt jobb. Lite kort från det jag minns:
Du är skyddad mot repressalier och hindrande åtgärder, och måste kunna vara anonym. Ditt jobb är även skyldigt att se till att personerna som tar emot rapporter om missförhållanden är oberoende. Den som tar emot din rapport har också tystnadsplikt, men detta kan så klart bli lite svårt i små organisationer om det är så att det bara sitter en person per arbetsuppgift. Blir ju lätt att räkna ut ändå då, men som sagt är du skyddad då från repressalier eller hindrande åtgärder.

Det du säger eller skriver kommer bevaras så länge det är nödvändigt, men inte längre än 2 år (om privat sektor, gissar det?). Dessa är skyddade, är alltså inte offentliga handlingar som kan begäras ut.

Jag minns dock att det stod något om undantag vad gäller kollektivavtal. Kommer inte ihåg vad dock. Borde dock stå is SFS 2021:890.
 
På jobb. Tog sovmorgon idag igen (imorgon måste jag upp extra tidigt så det är kompensation) Har en bra dag. Staratde igång Rut (robotsammsugaren) imorses. Jgahar riktigt matlåda med mig bilen är städad.

Ja en bra dag

Enda som stör är att jag såg en tiktok snutt sim retar mig och det borde det inte göra.

Ung tjej som berättar om att det är många som tror att långtidssjukskrivna/ människor med funktionsnedsättning är lata, sen sitter hon och berättar om att hon har en massa mål och förstår inte de som vill jobba.

alltså Nej är man sjuk/behöver hjälp ska man få det men är man arbetsför men inte vill jobba är så stor skillnad.

Tror jag kan ha missat någonting och ju mer jag tänker på det ju mer irriterad blir jag.

J ja diabetikern. Släpp detta nu och fortsätt ha en bra dag
 
Fattar inte varför men sedan i tisdags har det liksom inte funnits en uns energi att göra/ta tag i saker alls. Trött, seg, kroppen hänger inte med, haltar(?) plötsligt utan att jag ens känner smärta och måste påminna mig om att "gå ordentligt". Huvudvärk, men den är jag ju van vid.
Försöker lura ut om det är stress, någon liggande förkylning (har haft lite känningar i halsen då och då), eller efterdyningar från mens. Eller en blandning.

Oavsett vad ska jag försöka göra ingen nytta alls i helgen och försöka vara okej med att jag inte ska göra någon nytta. Svåraste grejen, inte göra något 😅
 
Rimlig puls vid redovisning. 😅
701FDF4D-9D1F-4C59-8ED3-9FA3C9522EB4.jpeg
 
Äter gröt och dricker kaffe efter en blöt morgonpromenad. Idag ska jag beta av allt på min att göra-lista för jobbets räkning, så att morgondagen kan gå åt att lämna över, knyta ihop lösa ändar, ta tag i småsaker som jag glömt, och ärligt talat inte göra särskilt mycket jobb alls. Jag brukar annars vara den som jobbar ända in i kaklet inför semestern, men den här gången kände jag att jag ville lägga upp det lite annorlunda så jag har jobbat på rejält tidigare i veckan istället.

Tänk, sen ska jag vara ledig i en hel månad. 31 dagar. Tror inte att jag har varit ledig från allt så länge sedan... Jag gick i gymnasiet, kanske? Det känns nästan ofattbart, ofattbart bra 😍
 
Tillbaka efter lunchen och kanner mig som alltid helt slut pa energi. Jag ar en morgonmanniska och kan latt jobba pa bra fran typ 7.30 till 12. Men safort jag har haft lunch blir jag somnig och mycket mindre arbetsfor, da mitt jobb kraver en massa aktivt tankande hela tiden.
6 timmars arbetsdag, det hade varit nagot..
 
Överlevde min presentation på konferensen. Kul men läskigt 😅
Hade tänkt smita lite tidigt och ta ett tidigare tåg, men nu verkar det vara strömavbrott och okart när tågen öht kan gå, så oklart om det är värt att åka tidigt och bara bli sittande längre och vänta 🙈
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
75 218
Senast: Glimra
·
Mat Jag kommer jobba mycket delade pass framöver och inte åka hem på uppehållet. Men jag vet inte hur jag ska lägga upp maten... Imorgon...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
7 031
Senast: MissFideli
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
722
Senast: Svartkatt
·
Fritid Jag skulle vilja göra lite efterforskningar efter vissa saker i Krigsarkivet som finns i Riksarkivet i Täby. Jag har aldrig satt min fot...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 143

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp