Vad gör vi? Del CLXXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
De är så duktiga på dhl. De gav en kollega info om att de hade levererat ett paket i går kl 14:00. Jag satt då i receptionen, och jag tog inte emot något paket.
Kollegan ringde och frågade om detta och de säger då att [Namn på annan kollega] har tagit emot det. Han satt dock dels i möte hela eftermiddagen och hade knappt rört sig nära reception eller entré i går.

Berättar för kollegan om att de tidigare har förfalskat namnskrifter och haft sig. Så kollegan ringer dhl för att fråga vadan detta. Kollegan sitter placerad i kö när en man, ej i dhl kläder, kommer in och levererar paketet med något form av mummel innan han snabbt drar iväg. 🤷‍♀️
 
Precis avslutat en tidig lunch.

Satt själv i lunchrummet vilket var otroligt skönt och bara började storgråta. Varför? Jo en låt jag förknippar med sambon kom på och nu kämpar jga med tårarna.

Helvete hur länge ska det hålla på såhär?
Jag kan gråta än idag över syrran och mamma och pappa.
Men det börjar bli lättare att avstyra.
Så helt normalt.
 
Surar, först var bakpotatisen slut på Hemköp sedan när jag skulle hämta mina nya sensorer fungerade inte dhl systemet. Mannen i affären sa att det är ofta systemet inte funkar för just dhl. Grrr.
Fanns det inte vanlig potatis? Det brukar jag köpa. Billigare och oftast större än bakpotatis...
 
Överlevde min presentation på konferensen. Kul men läskigt 😅
Hade tänkt smita lite tidigt och ta ett tidigare tåg, men nu verkar det vara strömavbrott och okart när tågen öht kan gå, så oklart om det är värt att åka tidigt och bara bli sittande längre och vänta 🙈
Woho! Trots att jag blev lurad av en busschaufför så hann jag med rätt tåg (tack vare att det var en kvart sent) och elavbrottet verkar vara avhjälpt så jag är hemma i skaplig tid :)

Ska hem och packa om och sen ner till mina föräldrar och hundarna i sommarstugan över natten 🥰
 
Min ambition i morse: ta mig igenom min rättningshög, det som hände, släppa in hantverkare, fixa fram nycklar, rodda om så de kom åt att jobba, ta närvaro och stötta två klasser när deras ordinarie lärare var sjuk, skriva ut papper åt UF företag, svara på tusen och en frågor från elever, hjälpa en ny kollega med systemet, rodda så alla elever fick information osv... På plussidan hann jag med 30 min promenad med en tidigare kollega. 😍 Men rättningshögen är lika stor 🤷‍♂️
 
Jag tänkte att denna fråga inte behöver en hel tråd...
Är det någon som kan förklara hur man bildgooglar?
@Hoarfrost @MJLee
Via mobilen så gå in på google och tryck på kameran. Där kan du sen välja att ta en ny bild eller söka på en bild från galleriet.
Screenshot_20230316-174327_Google.jpg
 
Jag känner mig gnällig.
Igår missade jag träningen efter jobbet pga kaos på jobbet (vilket ingår i jobb-beskrivningen så sånt händer). Sen lyfte jag jäkligt dumt på jobbet så fick ont i ryggen, då jag har fuskat med träningen några månader, vilket är självförvållat. Hade helt enkelt för ont i ryggen för att träna idag. Kommer hem till sambon imorgon efter fem dagar borta, då meddelar han att han är sjuk så jag får väl sova på soffan i helgen för att kanske slippa bli sjuk jag också.. Slut på gnäll! 🙄
 
Min ambition i morse: ta mig igenom min rättningshög, det som hände, släppa in hantverkare, fixa fram nycklar, rodda om så de kom åt att jobba, ta närvaro och stötta två klasser när deras ordinarie lärare var sjuk, skriva ut papper åt UF företag, svara på tusen och en frågor från elever, hjälpa en ny kollega med systemet, rodda så alla elever fick information osv... På plussidan hann jag med 30 min promenad med en tidigare kollega. 😍 Men rättningshögen är lika stor 🤷‍♂️
Känner igen det där.
Har en hög på skrivbordet
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
75 218
Senast: Glimra
·
Mat Jag kommer jobba mycket delade pass framöver och inte åka hem på uppehållet. Men jag vet inte hur jag ska lägga upp maten... Imorgon...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
7 031
Senast: MissFideli
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
722
Senast: Svartkatt
·
Fritid Jag skulle vilja göra lite efterforskningar efter vissa saker i Krigsarkivet som finns i Riksarkivet i Täby. Jag har aldrig satt min fot...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 143

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp