Vad gör vi? Del CLXXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Försöker försiktigt utplåna - eller i alla fall minska - min roll i föreningen. De nya tror att det ska vara jag som sköter "allt". Själv önskar jag att fler kunde ta ansvar. Vi är några som har koll och några som bara hänger med.

Det kommeer att ta tid att få rutiner och ansvar. Vi har ju bara hållit på drygt ett år. Finns massor av saker jag vill släppa. Känns som jag är nån form av projektledare.
Ser fram emot den dag när jag blir f.d. :)
 
Min hund kommer och hoppar upp bredvid mig i soffan, slänger sig lekfullt på rygg och sprattlar runt. Sen fryser hon mitt i sprattlet och ligger blickstill och glor med ögonvitan framme. Sen jordens jäkla jätterap! Hur får så mkt luft plats i en sån liten? Sen kommer hennes lillesyrra och slänger sig på rygg över henne, som ligger kvar på rygg. Sen sprattlar de runt där i sin rygghög och mosar och nafsar varann. 🤷‍♀️:laugh:❤️
 
Har bäddat rent men det är chokladfläckar på lakanen så det känns inte rent. Orkar inte byta igen. De är gamla så kan slänga dem nästa gång jag bäddar rent. Eller så testar jag med galltvål.
Har duschat också.
Har Trocadero. :up:
 
Försöker förstå mig på det här med att göra avdrag i deklarationen för resor till och från arbetet. Fattar inte. Någon som är bra på det som kan förklara?
 
Tv:n blev till sist inkopplad (nåja, bara med dvd:n) så jag kunde kolla på Buffy. We are the gayers har äntligen släppts på podcaster, så då vill jag såklart se avsnittet innan jag lyssnar på diskussionen. :)

Kanske lyckas jag peppa mig att äntligen göra stroganoff?
 
:idea: Det blir mörkt fort, jag har suttit och lyssnat på en föreläsning som började klockan 18, mycket intressant och nu när den tog slut insåg jag att hela huset var mörklagt eftersom jag inte hade tänt mer än i rummet jag satt. :rofl: Maken är väg på lite ideellt arbete. Men föreläsningen var toppen och bra diskussion efter med utbyte av lite nya idéer. :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
75 216
Senast: Glimra
·
Mat Jag kommer jobba mycket delade pass framöver och inte åka hem på uppehållet. Men jag vet inte hur jag ska lägga upp maten... Imorgon...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
7 031
Senast: MissFideli
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
722
Senast: Svartkatt
·
Fritid Jag skulle vilja göra lite efterforskningar efter vissa saker i Krigsarkivet som finns i Riksarkivet i Täby. Jag har aldrig satt min fot...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 143

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Kattbilder #9
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp