Vad gör vi? Del CLXXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kollegan undrade om jag mår bra?

De har tydligen aldrig sett mig stå och smådansa vid kontoret en fredag morgon medans vi knapprar på tangentbordet. :rofl:

Dessutom står jag med ryggen mot kassadisken med glasruta bakom (den som gjorde detta kontor gjorde det egentligen för 1p så alla ser mig när de kommer in. Jag känner vem bryr sig? det är fredag och vi har kul på vårt jobb :D
 
Segt att komma ur sängen idag. TGIF. Måste städa och diska i helgen, det börjar bli akutläge. Ibland vore det skönt att vara katt. Efter frukosten och medan jag borstade tänder så krök Megara ner under duntäcket igen och somnade om. Hade stor lust att krypa med henne.
 
Sååå skönt att vakna och känna mig mycket bättre!
🙂
Och tur är väl det för jag måste pallra mig in till stan när MediaMarkt öppnar; startknappen på mobilen har fastnat (!?!) . Haft den i knappt 1,5 år. Verkar som det tillverkas skit för man ska konsumera mera, jäkla dynga.
 
Jag sitter i samma båt som min chef och eftersom han hamnat på kant med ganska många i organisationen så känns det som att jag dras med i det. Upplever att folk är frustrerade, skeptiska och arga på mig vart jag än vänder mig eftersom jag går hans ärenden i mitt jobb. Det är sjukt frustrerande, och eftersom det snackas en del bland personalen har jag en känsla av att jag inte är populär i de diskussionerna just nu. Det känns så tråkigt. Jag har haft så mycket energi och tyckt att mitt jobb är så himla roligt. Jag vill bara fokusera på det. Men nu är allt så infekterat och folk är så arga på vår avdelning att jag knappt kan maila eller ringa de jag behöver utan att det fräses. Nåväl, mycket kan hända under de 9 månader som jag snart ska iväg igen. Jag har bara en känsla av att mycket kommer hända.. åt fel håll.

Det känns som att HR samt någon högre chef har lite att rodda med här...
 
Gjort några fel på jobbet tidigare i veckan som uppdagats nu. Jag gjorde som jag blivit lärd, men det visade sig vara fel. Inget ödesdigert fel, men har ändå en massa ångest över det nu. Fan.

Jag vet hur det känns men det är sällan världens ände. Plus att du gjorde ju som du blivit upplärd, du kunde ju inte veta att det blev fel. Med åren har jag börjat försöka tänka som så... hade en man blivit totalt förstörd över det som hänt eller hade han bara skakat av det? Tragiskt nog hjälper det tankesättet :meh:

Sedan anser väl jag att det inte är vettigt rakt av men det har mildrat min panik över om något gått fel. Det var rätt härdande att vara på SSAB förra sommaren också, när vissa saker hände var det nästan omöjligt att förhindra dem. Aldrig att någon skällde eller bråkade på en, de visste att en var nybörjare samt att attityden var "försök lära av det här så det blir bättre nästa gång". Det viktiga var att folket var intakt, prylar är bara prylar.
 
Gjort några fel på jobbet tidigare i veckan som uppdagats nu. Jag gjorde som jag blivit lärd, men det visade sig vara fel. Inget ödesdigert fel, men har ändå en massa ångest över det nu. Fan.
Alternativet till att aldrig göra några fel är att inte göra något alls. Jag vet att det är lättare sagt än gjort men man måste skaka av sig och gå vidare.

Jag ser det som så att det är ingen idé att ha ångest över den här veckans misstag. Nästa vecka ska jag ändå göra nya.
 
Det känns som att HR samt någon högre chef har lite att rodda med här...

Ja, det är tydligen ett stort arbete på gång för HR några avdelningar och personer emellan. Det är inte hela problematiken, men en del utav det. Så då har jag känt att jag inte velat dra upp alla "mindre" saker som också sker inom organisationen, de har fullt upp med de stora klossarna och jag tror cheferna är ganska utmattade av detta. Så jag låter en del passera just nu eftersom jag ändå ska iväg igen, så får vi se hur läget är när jag kommer tillbaks.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
75 215
Senast: Glimra
·
Mat Jag kommer jobba mycket delade pass framöver och inte åka hem på uppehållet. Men jag vet inte hur jag ska lägga upp maten... Imorgon...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
7 031
Senast: MissFideli
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
722
Senast: Svartkatt
·
Fritid Jag skulle vilja göra lite efterforskningar efter vissa saker i Krigsarkivet som finns i Riksarkivet i Täby. Jag har aldrig satt min fot...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 142

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avels fråga
  • Uppdateringstråd 30
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp