Vad gör vi? Del CLXXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Mobilen ivägskickad då det är garanti kvar och som tur var fanns lånetelefon sålänge
👍
. Bara det att jag trodde ju mina kontakter låg på sim men nehej och så var det ju alla viktiga appar på den... Man har ju allt i mobilen nuförtiden och det är ju på gott och ont....! Och nuförtiden måste man ju använda G-mail för att ens kunna ladda ner appar och varenda gång har jag direkt glömt bort den då jag tagit föreslagen adress då den ej används och så får jag skaffa ny varenda gång.... Nu får den heta min pållas namn och då ska jag väl kunna minnas och återanvända den
😅
. Fixade även presenter till nästa helgs födelsedagsfirande
☺️
.
 
Hemma. Brr, kyligt idag. Handlade på Lidl, Hemköp och ICA. Hoppade av bussen på dhl stället i förhoppningen att dhl maskinen blivit lagad. Det hade den, men... det var fel dhl ställe så fick snällt sitta och frysa och vänta på bussen :meh:Det visade sig att det var den tobaksaffären som ligger granne med mig. Inser igen att det är bra om man läser sms avisering. Behövde hämta ut ett paket på ICA så passade på att handla en grej och tog sedan dhl på vägen hem.

Nu ska jag sätta på min sensor och kolla bs. Misstänker att det ligger högt eftersom jag varit försiktig med insulinet för att inte krascha.
 
Vilken dag! Har varit galet på jobbet, började på gränsen till sammanbrott men klarade det och gick hem med huvudet högt 😍

Avslutade med ett diktat från kollegan och fick ringa en jättegullig patient 🥰

Jag är SÅ himla nöjd med mig själv! Önskar någon såg vad man gör bara 😂
 
Har bytt lite lampor på transporten samt fixat bomhöjd, bomskydd och liten provisorisk mathinksupphängning.
Var inom Klippantrailer innan för att ställa lite frågor samt fixa ny väggskiva, men proffset var out of office just då så så att jag kunde komma tillbaka annan dag. Men jag fick med mig lampor ändå så sa vi att vi tar betalningen när vi fixar väggen vilket var väldigt trevligt gjort av dem.
 
Kommit in från regnet. Blöta storsvansar torkar i soffan, torra småsvansar kommer och nosar.

Jag har varit på banken under veckan angående arvsskifte och noterat skillnaden i bemötande. SEB och Nordea - super, trevliga, lugna, hjälpte till med alla papper och ställde frågor så det skulle bli rätt. :heart

Swedbank - först stoppad i dörrn och tillsagd att skriva ut rätt blankett på nätet och posta med allt som ska ingå, efter lite tjat fick jag komma in och fick efter kölappsväntan kallelse till ny bankperson själva blanketten utskriven i handen och sjasades ut.

Jag vet inte riktigt vad som är normalt att vänta sig, men just bouppteckning och arvskifte med många olika konton tycker jag personligen är ganska svårt. Jag uppskattade verkligen SEB och Nordea som förstod att det kan kännas emotionellt jobbigt och att det är krångligt för en ekonomiskt semikorkad människa.
 
Har ingen Trocadero :down: fanns inte och jag orkade inte gå till en annan affär så det blev cola och zingo i stället.
Har Zingo. :up:
Städat i pappershögar idag, slängde några papper och resten la jag tillbaks i två högar i stället för tre.
Fick en idé om att städa badrumsskåpet men den försvann som tur var. :angel:
Ser Efter fem.
 
Är på ridläger 😍
Hoppkurs, inte hoppat på 15år.
Räcersto som tar allt i 800km/h.

Men så fin och ärlig, det går bara sjukt sjuuuukt snabbt 😂

Tyvärr hoppade hon ett hinder hon inte skulle, typ när jag slappnade av för att vi nästan var förbi det. Klippte hinderstödet och ville sen inte stödja på benet 😳 var långsam att komma av så känner mig som en djurplågare, även om jag kastade mig av så fort min hjärna kopplade .

Sen gick hon iaf (utan mig på) och såg nöjd ut, så förhoppningsvis inga men.

Dramatisk dag!
Men wow på att vara på hoppläger!
 
Äter sen middag, men det var det värt. För idag har jag ridit. :love: Hästen var superpigg och när hon fick trava rejsade hon iväg i vad jag brukar skämtsamt kalla travartrav. Hon har stooor trav när hon är pigg. Men jag rätade bara upp sitsen lite så kortade hon upp sig och höll sen ett lagom tanttempo. :love: Glömmer bort när jag inte ridit henne ett tag vilken fantastisk häst hon är. Var helt euforisk av lycka (och då red vi bara 25 min varav en liten, liten galopp) fast det blåste iskallt och var mulet. Tänk hur det kommer att kännas när det är 30 grader varmt och sol! :heart
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
75 215
Senast: Glimra
·
Mat Jag kommer jobba mycket delade pass framöver och inte åka hem på uppehållet. Men jag vet inte hur jag ska lägga upp maten... Imorgon...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
7 030
Senast: MissFideli
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
722
Senast: Svartkatt
·
Fritid Jag skulle vilja göra lite efterforskningar efter vissa saker i Krigsarkivet som finns i Riksarkivet i Täby. Jag har aldrig satt min fot...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 142

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp