Vad gör vi? Del CLXXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hemma efter en lång vecka borta. Sambon är sjuk och har valt att sova i gästrummet för att inte smitta mig. Så tråkigt att behöva sova ensam hemma också. 🙄
Vill du låna Whippishen? Obs. att han kommer väcka dig ungefär fyra gånger per natt när han tycker det blir för varmt under täcket/för kallt ovanpå täcket, han kommer säga ”mhmmmm” när han använder din mage som stretchmotstånd för sina fyra små tassar på starka vallaby-ben, och stoppa en iskall nos i ditt öra om du på något mystiskt vis skulle lyckas sova igenom något av ovanstående…men han är så mysig att man ändå inte infört några policies mot att ha honom i sängen.
 
Efter middag och nedvarvning från allt adrenalin har jag insett att det ändå har gått fantastiskt bra idag!

Jättefin häst och stolt över mig själv, även om det blev fel på ett hinder. 😍

Försökt beskriva känslan av hennes hastighet, det är ungefär warp speed.
Med lika mycket adrenalin före, under och efter som före, under och efter fritt fall 😅

Nu dags att sova massor med timmar!
 
Jag insåg precis att timern på lampan i vardagsrummet går jättefel efter strömavbrottet häromnatten. Har tyckt att lampan i fönstret varit tänd vid lite konstiga tidpunkter men inte hunnit reflektera mer över det. Ska ändra om den imorgon så att den går rätt igen.
 
Trotsade det kalla regnet och bestämde mig för att köra två varv i alla gångarter längs grusvägen och skippa asfalten när det börjat skymma.. Jättekul! Tyckte visst min laddade häst med som låg på rejält i tömmen och sen plötsligt exploderade framåt och sen upp i ett bocksprång och drog sönder ena draglinan... Vem säger fjordhästar är slöa?!? Inte äger jag en sån i alla fall! 🤪😎Som vetten sa vid böjprovet av pållan som unghäst: "det är power i den hästen" 😄. Jag gillar pigga hästar men nu blev även jag lite överrumplad..!
Mysigt att älsklingen kom till stallet på vägen hem och hjälpte till lite 🥰.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
75 211
Senast: Glimra
·
Mat Jag kommer jobba mycket delade pass framöver och inte åka hem på uppehållet. Men jag vet inte hur jag ska lägga upp maten... Imorgon...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
7 030
Senast: MissFideli
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
721
Senast: Svartkatt
·
Fritid Jag skulle vilja göra lite efterforskningar efter vissa saker i Krigsarkivet som finns i Riksarkivet i Täby. Jag har aldrig satt min fot...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 142

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp