Vad gör vi? Del CLXXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Seg dag idag. Kollade dr Quinn. Sen började jag kolla en dokumentärserie som heter typ Cricketsvindlaren men fattade inte varför jag kollade den :cautious: hemskt seg. Så bytte till en komedi som inte var rolig alls, såg ungefär halva och sen gav jag upp och såg tv i stället.
Nyhetsmorgon. De hade häst-onsdag och det var ett reportage om forkörning. Kul att se! (Tror det var nån gång under sista halvtimmen, ifall nån vill se det på play).
 
Jobbat, sen hc och ny läkare.
Trevlig och nogrann, såpass att jag fick göra några olika självskattningstester som visade att jag inte lider av ångest eller är ängsligt lagd (nääähäää :D ) och alla övriga besvär hänger ihop som ler och långhalm. Har fått öka på en medicin och lagt om andra lite i fråga om när de ska tas.

Allergi mot egna tårar fanns som väntat ingen hjälp mot 😅 men teorin är att pga totalt uruselt immunförsvar så blir allergieaktionerna starkare och fler än annars.
 
När vi var i finland sist försökte min mamma förklara "no niin" för min bror. Vi träffade bland annar mammas kusins barn och en av killarna, kanske 5 år, var väldigt pratglad. Men han kunde ju bara finska och min bror kunde bara svenska. Så killen pratade på om allt och inget och min bror svarade "no niin" med jämna mellanrum, vilket räckte för att hålla killen nöjd och fortsätta prata :laugh:

Efter en stund så gick den lilla killen och sa argt till min mamma att min bror är dum. Mamma frågade varför och den lilla killen sa att han hade frågat flera gånger om de skulle leka ute och min bror sa ja ("no niin") varje gång. Men sen när han var på väg till hallen för att klä på sig så kom inte min bror med. Och när killen försökte gå och hämta honom så sa han "no niin" igen men gick fortfarande inte med till hallen :rofl:
 
Sitter och försöker läsa ett utslag i en skilsmässa från 1896. Det går...sådär... 😬 Frun hade varit otrogen mot mannen när han befann sig i Amerika, så långt är jag med, och därför begärde han skilsmässa från henne. Men det mer detaljerade är skrivet med en fruktansvärt besvärlig handstil så vi får se om jag klarar av att klura ut den!
 
Läkaen skrev kompletteringen till det underkända sjukintyget medan jag satt i rummet. Hon bredde på så jag skämdes men sen insåg jag att det hon skrev var sant Suck.

Hoppas FK godkänner så jag får några pengar alls den här månaden. Aannars vete katten hur jag ska göra. Avskyr att vara så beroende av andras godtycke (ja faktiskt - exakt samma intyg fast betydligt mindre utförligt har godkänts i flera år. Vad är det annat än godtycke?).

Sen ska de godkänna intyget inför sjukersättning också. Hoppas det inte är samma handläggare.....
 
När jag myser runt med min klänning här hemma (det är en sån här: https://www.kappahl.com/sv-SE/dam/k.../stickade-klanningar/stickad-klanning/217604/ ) så dyker det plötsligt upp ett minne. Jag tror det är från lågstadiet, kanske tidiga mellanstadiet. Jag har på mig en stor tjock tröja som räcker mig till knäna. Jag älskade den tröjan! Men så sa nån (...) av mina klasskamrater att jag inte kunde ha en så stor tröja, för mina ben var så korta och då såg de ännu kortare ut. En av så många kommentarer om mitt utseende/min klädsel som gjorde att jag hindrade mig själv från att vara mig själv. :(

Det är sorgligt att det ska krävas trettio år för att jag ska våga lyssna på mig själv. :( Det får mig att undra vad mer jag inte lyssnar på, som jag för stunden inte ens är medveten om.
 
När jag myser runt med min klänning här hemma (det är en sån här: https://www.kappahl.com/sv-SE/dam/k.../stickade-klanningar/stickad-klanning/217604/ ) så dyker det plötsligt upp ett minne. Jag tror det är från lågstadiet, kanske tidiga mellanstadiet. Jag har på mig en stor tjock tröja som räcker mig till knäna. Jag älskade den tröjan! Men så sa nån (...) av mina klasskamrater att jag inte kunde ha en så stor tröja, för mina ben var så korta och då såg de ännu kortare ut. En av så många kommentarer om mitt utseende/min klädsel som gjorde att jag hindrade mig själv från att vara mig själv. :(

Det är sorgligt att det ska krävas trettio år för att jag ska våga lyssna på mig själv. :( Det får mig att undra vad mer jag inte lyssnar på, som jag för stunden inte ens är medveten om.
Den ser så mysig ut,
Men nu kan du lyssna på dig själv, Släppa fram dig själv och vara tillåtande!
 
Wohoo! Hittat en kortare hatthylla på FB marketplace som kommer bli perfekt. Tyvärr var den jag köpte för två år sedan så lång att den antagligen skulle borra rakt igenom elledningen som dragits i väggen. Den här är knappt två dm kortare. Tittade runt efter hatthyllor men de flesta var för långa och dyra.
 
Dunderförkyld så jag har väldigt lite ork och känner mig irriterad och grinig. Kändes dock lite bättre när jag började kolla lite på elcyklar, såg en riktigt fin crescent som jag ska gräva ner mig i när jag känner mig bättre. :up:
 
Det har med tea. Ett sa enkelt litet ord med sa manga betydelser. Jag alskar kaffe, men min mage gillar det inte, sa numera dricker jag mest tea, English breakfast, Earl gray with double bergamot, and other black teas are my favorites. Det ar lite intressant med kulturella skillnader runt landet.

Nar jag bodde i south east (Maryland, South Carolina, och Florida) bestallde man tea ... och fick sott (MYCKET sott) is-tea. Det var aldeles for sott och jag mig snabbt att be om "unsweet" tea eller "half and half". Ville man ha varmt tea var det inte alltid sa latt att fa tag pa ... men ibland fick man om man fragade efter "Hot" tea (Mest i Maryland som har lite kyligare vintrar) och for 6 ar sedan nar jag bodde dar sist hade inte manga nagon aning om vilket tea de serverade. Fragade man sag de ut som en "deer in the headlights" och svarade, "Uh ... it's tea".

I Californien far man is-tea om det inte ar mycket kallt (vilket kan handa uppe i bergen eller var 5te vinter eller sa) men helt osotat. Dar forvantas man vara kapabel att sota teet sjalv.

Har i nord west fragar man efter tea ... och far varmt tea utan socker. De flesta kaffeer och liknande kan ocksa bjuda pa is-tea aven pa vintern ... men man ser forvaningen hos barristan och man far sota teet aldeles sjalv. :p
 
Jag och ena kollegan hoppade över konferensmiddagen och hittade en supermysig liten italiensk restaurang i Landskrona istället. En av de godaste pizzorna jag ätit+tiramisu till efterrätt 🤩 Att vi hade betalat och var tillbaka på vårt hotell lagom till jag gissar att konferensmiddagen precis serverat första rätten (i bästa fall) var icing on the cake. Kändes som bra val för oss som var supertrötta och inte ville stanna sent på konferensmiddagen :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
75 219
Senast: Glimra
·
Mat Jag kommer jobba mycket delade pass framöver och inte åka hem på uppehållet. Men jag vet inte hur jag ska lägga upp maten... Imorgon...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
7 031
Senast: MissFideli
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
722
Senast: Svartkatt
·
Fritid Jag skulle vilja göra lite efterforskningar efter vissa saker i Krigsarkivet som finns i Riksarkivet i Täby. Jag har aldrig satt min fot...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 144

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp