Vad gör vi? Del CLXXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har klänning på mig idag. Första gången sen, tja, jag var tio kanske? Förutom de fåtal gånger jag haft klänning på bröllop och julfester. Det känns så himla bra, men så jobbar jag hemifrån och ingen ser mig. Får se när jag vågar ha klänning på jobbet, tänker att jag behöver köpa andra skor än mina gympadojor först.
Tjoho! Härligt att du gjorde det!
 
Nej det här var verkligen en kass arbetsdag. Tar ett djupt andetag, stänger ner och ska nog komma ut på en promenad i stället. Just idag får jag påminna mig själv om att andras beteenden kommer ifrån vilka de är, och hur de mår. Det har inte med mig att göra. Men att det ändå är okej att inte alltid vara teflon. Idag känner jag att det blev lite mycket faktiskt.

Så, pepptalk gjort. Nu ska jag komma ut i solen med familjen och sedan steama sonens pyttekläder så jag får en dos av gulligull.
 
Har egentligen sååå mycket jag borde göra. Men får verkligen inget vettigt gjort i dag. Hjärnan känns helt mos och jag är så trött. Solen värmer och på ngt vis så blir jag så slö av det. Jag skulle vilja vara som en katt som bara rullar ihop sig i solfläcken på soffan sover i typ 3000 år. 🥱
 
Hemma från stallet och ska jobba några timmar till som kompensation. Blir sista gången jag gör så fram till hösten, för nu är det tillräckligt ljust på kvällarna för att vara i stallet även vardagar. :)

Det kändes bättre i stallet idag, dels för att jag var själv och dels för att det var sol (vadå väderstyrd?) och några plusgrader. Men det kommer att bli tufft framöver att orka både mocka, halma och rida. Dessutom utan att gå på toa på 4-5 h. :crazy:
 
På konferens med jobbet! Första av just detta slaget sen 2019 med två digitala under covid-åren. Så trevligt att komma iväg och lyssna på intressanta föredrag och prata med kollegor i andra kommuner :)
Imorgon ska jag presentera på ett av passen, supernervöst men ska bli jättekul också :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
75 219
Senast: Glimra
·
Mat Jag kommer jobba mycket delade pass framöver och inte åka hem på uppehållet. Men jag vet inte hur jag ska lägga upp maten... Imorgon...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
7 031
Senast: MissFideli
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
722
Senast: Svartkatt
·
Fritid Jag skulle vilja göra lite efterforskningar efter vissa saker i Krigsarkivet som finns i Riksarkivet i Täby. Jag har aldrig satt min fot...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 144

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp