Vad gör vi? Del CLXXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är fö i lite lätt chock... mitt pass har gått ut och av diverse anledningar behöver jag ha ett. Jag gick med stor bävan in på polisens hemsida i helgen för att boka tid... och fick en imorgon! O_o Det fanns massor att välja mellan så jag kunde passa in det perfekt med att jag ska till naprapaten imorgon också :up:
 
Är fö i lite lätt chock... mitt pass har gått ut och av diverse anledningar behöver jag ha ett. Jag gick med stor bävan in på polisens hemsida i helgen för att boka tid... och fick en imorgon! O_o Det fanns massor att välja mellan så jag kunde passa in det perfekt med att jag ska till naprapaten imorgon också :up:
Tack för påminnelsen, måste hämta ut mitt pass :)
 
Jag kan vara lite fyrkantig ibland!
B3C2B7E7-AE84-4DB6-AFD3-D53B97FF315B.gif
 
Trist att just min älskade galenpanna ska gå lektionen innan, han brukar få utstå mången kram, mycket gos och massor mutter om idiotiska människor när jag haft en kass dag.

Han brukar se ut som ett frågetecken, sedan frysa fast och stå blickstilla, sen gosa tillbaka och sen bli oerhört frustrerad när jag slutar gosa. :D

Jag ska i alla fall få rida galenpannan, vi är bara 5 stycken i dag. Lär bli svårt att hålla galenpannan på mattan :nailbiting:

Ställföreträdande tvångsgosponny får bli en högt älskad gammal favorit som jag inte ridit på 4 år. Gos och ryktmedley för gammal ponny startar nu :heart
 
Det är februari och snö det BORDE vara kris :arghh: Här tycker man att man är SNÄLL men sen när man Googlar så visar det sig att man måste KRIGA MED SINA GRANNAR och erbjuda BÄSTA MATEN?! Vad är det för små brats-fjäderfän egentligen.

KOM TILL MIN VERANDA!

Inser du hur fruktansvart KLADDIGT det blir av fagel bajs? Inte bara precis runt dar du har deras mat ... utan allt som de sma liven kan anse vara lampliga sittplatser, Ryggstodet pa soffor och stolar, parasoll knoppen, grillen, racke runt verandor och altaner ... ALLT ar lampliga sittplatser for smafaglar.

Sjalv stallde jag en fagel matare ungefar 30 meter fran huset och verandan, "kul att titta pa de sma liven" tankte jag. Inte alls! Jag tog ner den sa fort sommaren var i intagande och satte aldrig upp den igen.

Skaffat ny telefon eftersom den gamla börjar bli lite till åren. Nu sitter jag och får känslor av svek mot den gamla... :D (Maken ska få ta över den gamla sedan, så den får fortsätta leva vidare hos någon som inte är så beroende av sin mobil... Det blir ett rejält kliv uppåt för honom :up: !)

Precis sa gor jag ocksa. Jag koper ny telefon, Maken far min gamla.:p

Tur att vi åkte hem, katten rullar fram. Hon skulle gärna stannat ett tag till och moffat torrisar och annat gott, och kört med de andra katterna.

Notera storleksskillnaden. Gissa vems mat och vem som gick därifrån...

Visa bifogad fil 113477

Den har bilden paminner mig om nar en Yorkshire terrier attackerade min rottweiler Mandy. Hon var en ovanligt stor rottis dam, den lilla kom farande med sina ynkliga skall och morrningar och tyckte han var sa oerhort stor och duktig.🙄

Mandy var los 3-4 meter framfor mig, men nar Jag sa "Leave it!" till henne ... sa stannade hon dar och stirrade lite fanigt pa den lille ... som hoppade upp och bet sig fast i brostkorgen pa henne. Hoppet upp var langt nog for att han skulle hanga med alla benen i luften och under vilda morrningar forsoka skaka (doda bytet) sa hela hans kropp for fram och tillbaka.
(Det ar en av de absolut roligaste syner jag nagonsin sett. Just da uppskattade jag den dock inte. Jag var livradd att Mandy skulle strunta i vad jag sa och gora det som var mest naturligt. Ta bort ohyran som fastnat pa henne's brostkorg. Jag har dock skrattat hogt flera ganger efterat nar jag tankt pa det)

Ungefar da ledsnade Mandy och med ett rottweiler VRAL tittade hon ner pa den lille ... som glatt fortsatte. (Vid det laget hade jag hamtat mig och hade ett stadigt tag i henne's halsband och upprepade mitt "LEAVE IT" med lite storre kraft och klam.) Mandy tittade upp pa mig med en blick som helt klart ifragasatte mitt intelligence och en forundran over hur korkad jag kunde vara med en klar fraga "What the hell do you want me to do?".

Jag plockade bort Yorkien satte ner den och knuffade ivag den en bit. Den kom tillbaka. Jag tog tag i den och sa till Mandy att sitta och gick bort en bit och satte ner den. Den kom tillbaka. Jag tog tag i den och da kom agaren sa jag lamnade over den. Agaren tog tva steg och satte ner den. Den kom tillbaka.
Jag rakade ha en hundtranar vast pa mig, med en en kort lader strap. Jag tog av Mandy kopplet satte pa lader strappen och gav kopplet till Yorkie agaren och "forklarade" livets allvar och att om jag sag hans hund los igen skulle jag lata Mandy gora som hon ville med den. Jag sag dem med koppel pa efterat.:grin:
 
Försöker planera sommaren. Svårt som vanligt. Måste försöka åka upp till stugan i år iaf! Farfars stuga som bara står 😭❤️

Sen tänkte jag kanske Finland?
Sen betäcka Fröken.
Sen vara lite i partnerns stuga som ligger så fint precis vid havet och enskilt. Älskar stället! Bara varit där en gång hittills och är redan kär. Dock finns ingen bastu där än :cautious:

Finns så mycket jag vill göra! Men kan ju knappt planera längre nånting 😞
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 656
Senast: Inte_Ung
·
Tjatter Jag fick för mig att det skulle vara kul att åka och titta på något vattenfall och promenera lite i fin natur (typ skog runtomkring...
Svar
5
· Visningar
371
Senast: FrDrake
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
23 24 25
Svar
499
· Visningar
25 077
Senast: Mineur
·
Samhälle Tittar ni på nyheter på TV eller streaming? Själv har jag slutat att titta på nyheter. Jag behöver inte nyheter för att veta att idag...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
2 797
Senast: aiquen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp