Vad gör vi? Del CLXX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det verkar som att min aktivitetsring räknar steg när jag virkar. Igår "gick" jag tex 16 500 steg varav 39 minuter tydligen var high intensity level :rofl: Detta trots att jag spenderade drygt 10h på FaceTime, antingen sittandes i min säng eller sittande vid mitt skrivbord :D :p
 
Äter frukost: chokladhavregröt gjord i airfryern. Hittills helt okej.

20230120_083823.webp
 
Sitter på jobbet i lunchrummet och funderar på om jag skall ta på mig teynmasken när jag går ut på verkstaden efter frukost 2.... luktar ruttet utomhus och vi har tyvärr (iaf just nu) alldeles för mycket luftbyte....
 
Ja usch vad det gör ont.
Har du provat magnesiumtillskott?
Jag har fick sådana kramper flera nätter i rad, fast bara i en fot nyligen och det har mildras i samband med tillskott.
Jag köpte som vanlig brustablett på Ica 😇.
Har det utskrivet på recept. Provat allt. Det går i skov får både i vader, ovansida fot, under foten, tårna, insida lår och händer.

Men tack för tipset :heart
 
Har det utskrivet på recept. Provat allt. Det går i skov får både i vader, ovansida fot, under foten, tårna, insida lår och händer.

Men tack för tipset :heart

Det kan ju bero på så många olika saker men jag har själv märkt att jag lätt får kramp om jag varit kall om fötterna t ex under dagen. På natten då blir jag alltid väckt av kramp i foten. Brukar lösa det med att linda in den krampande kroppsdelen i varmt fluffigt täcke så släpper det. Så har du provat värme när det krampar?
 
Inväntar sambons barn, mäklaren och fotograf.

Hunnit en del men fortfarande massor kvar.

Svärmor var här igår och hjälpte mig städa och satan i gatan vad bra hon var på att städa. Jag fick ju skämmas av att inte hålla hennes takt :rofl:
Så nu sitter jag och pillar i mig frukost och inväntar stormen.

Huset är iallafall så gott skick det kan vara. Det jag glömt får helt enkelt lösa sig
 
Det kan ju bero på så många olika saker men jag har själv märkt att jag lätt får kramp om jag varit kall om fötterna t ex under dagen. På natten då blir jag alltid väckt av kramp i foten. Brukar lösa det med att linda in den krampande kroppsdelen i varmt fluffigt täcke så släpper det. Så har du provat värme när det krampar?
Sover med raggsockar och elektrisk värmefilt så värme finns.

Tack :heart
 
Njuter av en lugn start på vad som förhoppningsvis blir en lugn arbetsdag. Det är en underbart vacker solig och frostig dag utanför fönstret så jag har ett par timmar att ta igen efter de senaste dagarnas övertid så jag planerar att gå iväg en timme nu på förmiddagen för varm choklad-promenad med en god vän, och sen i eftermiddag ska jag iväg med en annan vän för att fixa skidhyra till imorgon. Det blir ännu en lördag i backarna! ⛷️😍
 
Väntar på utbildning om nya grejer i kemikalielagstiftningen. Hade jag kunnat hade jag gjort registratorjobbet medan jag väntar men nu är jag lite för ny på det.
Stressad över att behöva skicka om alla mail igen och dividerar med min hjärna huruvida jag ska fråga chefen om jag får jobba med det 1-2 timmar under helgen för att minska stressen på jobbet eller om det är jättedumt för min egen återhämtning. Kluven.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 675
Senast: Squie
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 984
Senast: Sassy
·
Trädgård & Växter Jag flyttade in i mitt hus för 7-8 år sedan, mitt första egna hem. Det följde med en gammal gräsklippare och en gammal bensintrimmer...
2
Svar
22
· Visningar
706
Senast: Angel
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 786

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Triangelmärkt häst i verksamhet
  • Kimblehook
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp