Vad gör vi? Del CLXX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kan mycket väl vara undervätskad. Går ju på en del vätskedrivande men tror inte det är medecinerna som ställer till det. Mer diabetes-kassa njurar-kass kropp
Ja absolut kan det vara furixen (eller annan sort) som ställer till det.

Har du några råd kring hur mycket och när du ska dricka?
Innan njurarna är alltför dåliga vill de ha vätska att jobba med. Ju sämre de är ju mer vätskedrivande behövs.
Jag hade turen att få transplantation innan min urinproduktion helt upphört. Ju sämre njurar desto mindre kissar man av sig själv.
 
Men så läskigt! Ser du spår på dörr eller fönster?
Eller hur!
Nej, men grannen som ringde in det avbröt dem. Då sade de att de "tagit fel på hus" och körde iväg, så det är möjligt att de inte hann göra någon skada.
Det är en mycket skum gata att välja att försöka göra inbrott.... och mitt i natten då folk är hemma dessutom.

Jag har gett hunden sneda ögat för att hon inte vaknade och varnade mig. 😅
 
Jag vill inte ha det såhär! Det är is under snön
20230120_111531.webp
 
Ja absolut kan det vara furixen (eller annan sort) som ställer till det.

Har du några råd kring hur mycket och när du ska dricka?
Innan njurarna är alltför dåliga vill de ha vätska att jobba med. Ju sämre de är ju mer vätskedrivande behövs.
Jag hade turen att få transplantation innan min urinproduktion helt upphört. Ju sämre njurar desto mindre kissar man av sig själv.
Är i stadie 4 och tar lite på morgonen. Ingen specialkost eller räknande av vätskeintag ännu. Men det kommer nog när som
 
Våfflan brukar i och för sig inte reagera på ljud utifrån om inte jag reagerar först sas, så det är inte jättekonstigt.
Mina reagerar på grannen sbil OM den stannar och de ser den när vi ligger i soffan.
Men att vi får besök brukar de först reagera när personen står i hallen Ropar HALLÅ högt och jag svarar. Då kommer mina på att det är nån i huset :rofl:

Nope mina får inga stora vaktbetyg heller. Vaddå matte är ju hemma då har hon koll :rofl:
 
Min ovanligt lugna jobbperiod fortsätter. Dagens ärenden är handlagda. Jag behöver förbereda mig inför ett möte på måndag men sen är det tomt. Så det blir promenad med hund ner till byn. Ska hämta ut bilen från verkstan. Jag trivs egentligen med min bil men det har varit en del dyra reparationer på sistone. Och det är pengar som egentligen borde användas för att köpa dyra viner. Men nu är det mekanikern som kan köpa dyra viner istället.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 676
Senast: Squie
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 984
Senast: Sassy
·
Trädgård & Växter Jag flyttade in i mitt hus för 7-8 år sedan, mitt första egna hem. Det följde med en gammal gräsklippare och en gammal bensintrimmer...
2
Svar
22
· Visningar
707
Senast: Angel
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 787

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp