Vad gör vi? Del CLXX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Efter gråväder "hur länge som helst", så skiner äntligen solen över hemma 🌞

20230120_140221.webp


🤗🥰
 
Min ovanligt lugna jobbperiod fortsätter. Dagens ärenden är handlagda. Jag behöver förbereda mig inför ett möte på måndag men sen är det tomt. Så det blir promenad med hund ner till byn. Ska hämta ut bilen från verkstan. Jag trivs egentligen med min bil men det har varit en del dyra reparationer på sistone. Och det är pengar som egentligen borde användas för att köpa dyra viner. Men nu är det mekanikern som kan köpa dyra viner istället.
Lycklig bilmekaniker.... dumma bilar...
 
Sitter i bilen utanför ett hus i skogen. Väntar på en entreprenör. Ska bli spännande att se om jag kommer ut igen, vägen var inte plogad och jag har kört in på deras infart för att kunna vända sen. Om jag inte kommer ut får jag väl gå hem :rofl:
Plogat? :eek: :eek: :eek: har ni mycket snö söderöver? Här kräktes gud i morse men det möglet är nästan borta.
 
Har verkligen kämpat järnet i dag på jobbet. Har bara jobbat som registrator hela dagen. Superstressigt iom att jag ska hålla skyndsamma svartstider, har varit på 2 dagars utbildning, och dessutom behöver svara om på 1265 mail (jag har räknat dem nu). Har ändå hunnit med cirka 35 mail i dag.

Men! Jag gillar den här stressen bättre än stressen som blir när jag inte har ngt att göra eller när jag får stopp från höger och vänster. :up:
Nu är hjärnkapaciteten nere på noll, ska se om jag behövs nere på vaktmästeriet, annars drar jag nog till gymmet.
 
Nyss inkommen efter att grannen hjälpt mig köra in 250 kg till hästarna och jag har räknat in och stängt åt hönsen. Har en säck hönsmat i bilen men bär ner den i morgon. Sitter och väntar på att ett fackmöte ska starta kl 16:00, vi ska diskutera snedsitsar iom lönerevisionen som dragit igång.
 
Var ut i verkstaden och kollade så det är släckt, avstängt och låst överallt. Medan jag går omkring hör jag att det pratas med låga röster, så första tanken är att det är den enorma vattentanken som fortfarande spolar. Går dit, ingen vattentank igång. Kollar hydraulsystemen, inget igång. Ingen tryckluft igång heller.

Jag hinner bli lite skraj och fundera på om någon obehörig tagit sig in eller om byggnaden med sina 200-ish år på nacken och x antal hemska olyckor under dessa år faktiskt är hemsökt tills jag går förbi en av tillverkningslinjerna och hör att rösterna kommer därifrån.

Någon har glömt stänga av radion. 😅
 
Dags att koka lite mer ris. Maten får bli rester från igår... :)

Pajerna till jobbet blev superpopulära och både pajformar och gräddskål var näst intill renslickade.... :)

Hästarna fick komma ut så fort jag kom hem, så nu känner jag att lugnet börjar lägga sig... Ska starta en brasa i kaminen och förmodligen ta mig ett härligt skumbad... :) !
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 677
Senast: Squie
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 984
Senast: Sassy
·
Trädgård & Växter Jag flyttade in i mitt hus för 7-8 år sedan, mitt första egna hem. Det följde med en gammal gräsklippare och en gammal bensintrimmer...
2
Svar
22
· Visningar
707
Senast: Angel
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 787

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp