Vad gör vi? Del CLXX

Status
Stängd för vidare inlägg.
FFC0757F-967B-4BDE-A65E-50C950031398.jpeg

På väg hem med lilla guldklimpen! Så otroligt snäll, knallade ut till transporten hur lugnt som helst och gick rakt in.
 
Vid 12-tiden kom ett meddelande från Uppsala vatten att vattnet var avstängt hemma pga läcka. Vatten kunde hämtas vid en brandpost. Vid 14-tiden vaknade hyresvärden till och informerade om det avstängda vatten. Båda meddelandena avslutades med "prognos saknas". Jag var väl inte direkt bekymrad eftersom jag var på kontoret. Nu är jag hemma sen ett par timmar och fortfarande inget vatten eller prognos för den delen. Nu är jag duktig (ibland, plötsligt händer det!) och följer MSBs råd. Därför har jag närmare 50 liter vatten i dunkar och PET-flaskor i mitt krisförråd/matkällare. Så jag har hämtat en femtonlitersdunk. Men jag känner inte riktigt för att duscha från dunken faktiskt. Och kommer att vilja spola i toaletten förr eller senare. Utanför fönstret dånar grävmaskinen på.

Detta är andra gången sedan jag flyttade in i maj-juni som jag måste hämta vatten vid en vattenpost (eller ja, nu hade jag ju vatten i matkällaren). Det känns ju aningen instabilt...
 
Det här har jag säkert berättat förut, men när vi fick vårt badrum renoverat utbrast den ene hantverkaren plötsligt "Bloody hell, what in God's name is THAT?!"

Efter det jobbade jag från grannarnas lägenhet resten av veckan, för jag blev så stressad av att höra allt som eventuellt hade gått/gick/skulle gå fel :nailbiting:
Jag hade ju hemma en rörmokare som skulle installera diskmaskinen
Han öppnade dörrarna under diskhon och bara: va i helvete har de sysslat med?
Då var det nyligen stambytt.
Men så som de hade gjort får man bara inte göra.
Han fixade till en del av det gratis.
 
Pratar med en kompis på telefon samtidigt som jag pluggar. Vi pratar ju inte aktivt utan pratar lite här och där om saker som vi kommer på. Ibland berättar vi lite vad vi gör eller pratar till oss själva. Men så helt plötsligt utbrister min kompis "det är rätt så lugnande att lyssna på dig samtidigt som jag virkar, du är som en podcast när du pratar med din kemibok!" :rofl:

(Jag lovar, jag pratar inte högt om jag är någon annan stans än i mitt rum, ni behöver inte oroa er för att jag terroriserar mina klasskompisar i klassrummet :D)
 
Pratar med en kompis på telefon samtidigt som jag pluggar. Vi pratar ju inte aktivt utan pratar lite här och där om saker som vi kommer på. Ibland berättar vi lite vad vi gör eller pratar till oss själva. Men så helt plötsligt utbrister min kompis "det är rätt så lugnande att lyssna på dig samtidigt som jag virkar, du är som en podcast när du pratar med din kemibok!" :rofl:

(Jag lovar, jag pratar inte högt om jag är någon annan stans än i mitt rum, ni behöver inte oroa er för att jag terroriserar mina klasskompisar i klassrummet :D)
Så mysigt det låter 🥰
 
Pratar med en kompis på telefon samtidigt som jag pluggar. Vi pratar ju inte aktivt utan pratar lite här och där om saker som vi kommer på. Ibland berättar vi lite vad vi gör eller pratar till oss själva. Men så helt plötsligt utbrister min kompis "det är rätt så lugnande att lyssna på dig samtidigt som jag virkar, du är som en podcast när du pratar med din kemibok!" :rofl:

(Jag lovar, jag pratar inte högt om jag är någon annan stans än i mitt rum, ni behöver inte oroa er för att jag terroriserar mina klasskompisar i klassrummet :D)
Sådär gör ofta sambon och några kollegor (eller med vänner, flera i samma samtal) när de sitter i sina skogsmaskiner på jobbet 😄🥰
 
Jag hade ju hemma en rörmokare som skulle installera diskmaskinen
Han öppnade dörrarna under diskhon och bara: va i helvete har de sysslat med?
Då var det nyligen stambytt.
Men så som de hade gjort får man bara inte göra.
Han fixade till en del av det gratis.

I mitt fall hade de renoverat hela köket och flyttat på grejer osv men inte bytt ut rostiga ballofixer från 20-talet 😅
Rörmokaren mumlade ngt om idioter som la 100 tusentals kr på att renovera kök men skiter i rören.
(obs inte jag som renoverat).
 
Herregud vad nyfiken jag skulle bli, skräckslaget nyfiken :nailbiting::rofl:

Jag hade ju hemma en rörmokare som skulle installera diskmaskinen
Han öppnade dörrarna under diskhon och bara: va i helvete har de sysslat med?
Då var det nyligen stambytt.
Men så som de hade gjort får man bara inte göra.
Han fixade till en del av det gratis.

I mitt fall hade de renoverat hela köket och flyttat på grejer osv men inte bytt ut rostiga ballofixer från 20-talet 😅
Rörmokaren mumlade ngt om idioter som la 100 tusentals kr på att renovera kök men skiter i rören.
(obs inte jag som renoverat).
Jag tror att det hos oss kan ha varit stunden då de hittade kakel bakom kaklet. Eller så var det då de hittade en dusch bakom duschen. Eh, ja... Det finns gott om idioter här i världen. Så att säga.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 675
Senast: Squie
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 978
Senast: Sassy
·
Trädgård & Växter Jag flyttade in i mitt hus för 7-8 år sedan, mitt första egna hem. Det följde med en gammal gräsklippare och en gammal bensintrimmer...
2
Svar
22
· Visningar
705
Senast: Angel
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 782

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp