Vad gör vi? Del CLXX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Saker man inte vill höra från sin hantverkare i rummet bredvid: ”Naaaj!” *djup suck* *total tystnad*
Det här har jag säkert berättat förut, men när vi fick vårt badrum renoverat utbrast den ene hantverkaren plötsligt "Bloody hell, what in God's name is THAT?!"

Efter det jobbade jag från grannarnas lägenhet resten av veckan, för jag blev så stressad av att höra allt som eventuellt hade gått/gick/skulle gå fel :nailbiting:
 
Hatar halka! Det påverkar mig så sjukt mkt. Är livrädd för att ramla. Kan inte det här jäkla vädret bestämma sig snart bara.
Dessutom fick bilen en anmärkning på rost och ombesiktning. Ingen skräll och går att åtgärda men det kostade mig 5000:- förra veckan och jag tycker bara att det är töligt.
 
Jag kaffepausar tillsammans med resultatet av gårdagens bakning (muffins med havre, banan och mörk choklad :d) och försöker uppbåda motivationen och inspirationen att skriva klart ännu en artikel så att jag kan gå till gymmet med gott samvete sen. Usch vilken seg måndag det här är! Men jag fick i alla fall en massa värmande sol på kinderna under lunchpromenaden, det var underbart!
 
Jag gick en sväng till loppisen på lunchrasten. Den är så nära jobbet att man hinner på en halvtimme.... Såg ett supersnyggt halsband - väldigt blingigt :up: ! Såg också att det stod något på en liten bricka vid låset. Alla smycken kostade 15 kr. Blev positivt överraskad när jag efteråt googlade och hittade att nya halsband av det märket verkar ligga runt 300-500 kr.... 🤪 FYND :D !!
 
Det här har jag säkert berättat förut, men när vi fick vårt badrum renoverat utbrast den ene hantverkaren plötsligt "Bloody hell, what in God's name is THAT?!"

Efter det jobbade jag från grannarnas lägenhet resten av veckan, för jag blev så stressad av att höra allt som eventuellt hade gått/gick/skulle gå fel :nailbiting:
Åh himmel, nej jag hade också behövt flytta för att undvika magsår. Tyckte det var tillräckligt jobbigt när den här personen behövde använda sin livlina och ringa en kompis. Fast å andra sidan så löste det sig sen, så det kanske är mer rättvist att kalla honom resursstark 😎
 
Det här har jag säkert berättat förut, men när vi fick vårt badrum renoverat utbrast den ene hantverkaren plötsligt "Bloody hell, what in God's name is THAT?!"

Efter det jobbade jag från grannarnas lägenhet resten av veckan, för jag blev så stressad av att höra allt som eventuellt hade gått/gick/skulle gå fel :nailbiting:
Herregud vad nyfiken jag skulle bli, skräckslaget nyfiken :nailbiting::rofl:
 
Härligt - jag har yogat :up: ! Det är ju tredje gången som jag kör detta program den senaste veckan och först idag börjar det kännas hyfsat skönt. Visst, det sträcker fortfarande REJÄLT på sina ställen, men det var många stunder när jag kände avkoppling också. Så det blir nog bra om jag kan hålla i och göra programmet i alla fall ett par gånger/vecka :) .

Och så har jag ätit "världens godaste äppelsmulpaj" med vispgrädde. Ja, den ÄR faktiskt den godaste smulpajen jag har ätit :) !! Det är flingsaltet som är pricken över i!
https://www.ica.se/recept/varldens-godaste-appelsmulpaj-714125/
 
Aww, hamstrar kan ju påminna om björnar i deras kroppsformar även om bra mindre, har inte tänkt på det förut :laugh::love:
Hur gammal är Björn?
Björn är runt fem veckor.
IMG_20230116_190120.jpg



❤️
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 675
Senast: Squie
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 978
Senast: Sassy
·
Trädgård & Växter Jag flyttade in i mitt hus för 7-8 år sedan, mitt första egna hem. Det följde med en gammal gräsklippare och en gammal bensintrimmer...
2
Svar
22
· Visningar
705
Senast: Angel
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 782

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp