Vad gör vi? Del CLXX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Intervjun slut! Puh!
Tyvärr hade det blivit något fel i systemet och de sökte efter någon som skulle jobba 50% (eller t.o.m mindre) men det stod 100% hos AF. Men jag har personligen inget emot det och hade tänkt jobba mellan 75-90%, för min del beror det högst på min privatekonomi. Sa min förra lön och min handläggare som var med sa att den var väldigt låg, under minimilönen trodde hon 😅 Då fick jag dock 100% av lönen.
Han skulle kanske prata med ett par andra kandidater också, men annars verkade det ganska klart fram.
Så det beror helt enkelt på vad min lön skulle bli och min handläggare skulle kolla vad marknadslönen skulle vara, plus så behöver de godkänna praktiken etc. Det skulle ta ett par veckor så vi får väl se vad som händer 😅
 
Har sorterat ut all dokument för att få mitt Kinesiska körkort :banana: Om två veckor sitter jag teori provet så måste lära mig alla frågorna.

Tog in på ett hotell bredvid sjukhuset så jag slipper stressa på morgonen för det har varit sjukt svårt att få tag på taxi de senaste dagarna trots ett flertal olika appar (alla har åkt hem för kinesiska nyår). Får se om jag stannar en natt till efter operationen, beror på hur jag mår. Helst vill jag hem.

Pratade med en vän som lyckades bli av med pass, mobil och datorn på nyår (på något sätt lyckades hon ta en svarttaxi istället för den riktiga hon hade bokat och chauffören stal alla hennes grejer) så nu lever hon med ett papper som ID tills hennes ambassad lyckas få hennes nya pass om 4-6 månader.
 
Intervjun slut! Puh!
Tyvärr hade det blivit något fel i systemet och de sökte efter någon som skulle jobba 50% (eller t.o.m mindre) men det stod 100% hos AF. Men jag har personligen inget emot det och hade tänkt jobba mellan 75-90%, för min del beror det högst på min privatekonomi. Sa min förra lön och min handläggare som var med sa att den var väldigt låg, under minimilönen trodde hon 😅 Då fick jag dock 100% av lönen.
Han skulle kanske prata med ett par andra kandidater också, men annars verkade det ganska klart fram.
Så det beror helt enkelt på vad min lön skulle bli och min handläggare skulle kolla vad marknadslönen skulle vara, plus så behöver de godkänna praktiken etc. Det skulle ta ett par veckor så vi får väl se vad som händer 😅

Vad är det för jobb?
Jag jobbar inte heltid och tycker att det är toppen!
 
Lite chockad över att det inte regnar idag och att solen skiner O_o

Började dagen idag med att träna, och på lunchen tog jag en promenad med hundarna. Har en förhoppning om att hästarna hunnit torka såpass att jag kan klippa en eller två ikväll.
 
Undrar om man riskerar förhöjt taxeringsvärde om man fått sjötomt? :meh:

Den gamla dammen som inte dämts sedan 1909 är full med vatten. Vattenfallet forsar mäktigt. Det brukar strila lite beskedligt.

Rejäl vårflod i januari - det är lite skrämmande
Sa nyss något liknade till grannen, har fått sjöutsikt igen.
Så tacksam att hela hagen sluttar så hästarna inte flyter bort och leran aldrig går över hovarna utom om det är upptrampat vid vattentunnorna.
 
Alltså det är ju ganska najs att ha "eget kontor". Jag får dela ett mindre kontor med kollega som är anställd på 50%, när jag gör mina registratoruppgifter på 40%. Oftast går vi om varandra så att det bara är en i taget i kontoret. :D Känns lyxigt!
Det susar något otroligt i ventilationen som är överdimensionerad då rummet var rökrum fram till 1998 om jag förstått rätt. Men det finns mycket luft här! Dock ganska kallt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 672
Senast: Squie
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 974
Senast: Sassy
·
Trädgård & Växter Jag flyttade in i mitt hus för 7-8 år sedan, mitt första egna hem. Det följde med en gammal gräsklippare och en gammal bensintrimmer...
2
Svar
22
· Visningar
705
Senast: Angel
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 781

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avels fråga
  • Uppdateringstråd 30
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp