Vad gör vi? Del CLXX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi var och hälsade på @tanten igår så särbon är numera Torsten approved :laugh: När vi kom hem så fixade vi nästan allt som var kvar på att ordna utrymmet mellan spisen och bänken men det fattades lite så särbon ska såga till några träbitar när han är hemma för det sista :up:
Du nämnde inte allt ni gjorde här. :love:

När skröppeltanter inte klara saker själv är det fantastiska att ha fina vänner. Tittar på resultatet och njuter. :bow:
Och Torsten har en ny kompis. Tack för det!
(inte alla män han accepterar)
 
Blev uppringd från tandläkaren. Vi skulle få komma. Sen ringde de igen, vi fick inte komma. De hade också ringt mitt ex och snurrat till det, eftersom de bara hade hennes nummer (trots att jag ringt in…). Hon ringer mig när jag pratar med dem så jag får ringa upp sen.

Men det slutade med att vi fick en ny tid på fredag. För man får inte komma med förkylningssymtom MEN om man är förkyld får man ändå komma om man måste, men gå en annan ingång. SÅ i praktiken hade vi ju kunnat komma idag 😫

Eftersom mormor också är inblandad så har jag fått säga att hon fått komma, inte komma, men sen kommer hon ändå för att hon är så snäll så jag kan jobba i eftermiddag.

Oh my god :banghead:
 
På jobb. Första dagen på ny akontoret/nya stället

Känns fräscht men jag fryser som satan. Jobbar till efter lunch idag sen hem och spackla, lasta kärran med skrot och bilen full med saker som ska till second hand sen är det ut till stallet, hämta hundar motionera hundar hem komma ihåg att laga mat, sen börja plocka mer i källaren. Sorterar mina saker från sambons så det blir lätt att flytta ut hans saker på torsdag.
Går i ett hela tiden.
Gick upp 5 imorses så borde ju kunna somna ordentlig ikväll
 
Det finns många sorters mossa som i princip bara behöver vatten för att vara gröna. Tycker det låter som en bra idé men var beredd på att få in en del småkryp som övervintrat i mossan :D
Var får man tag i sådan mossa? Tänkte köpa på Panduro men antar att den är död, eller vad man ska säga?
 
Chefen var precis här och förklarade för mig hur jag ska sköta registraturen och hur jag ska diarieföra.
Kuligt att någon som inte jobbat med sådant någonsin kommer och förklarar för mig som är typ nybörjare men ändå har gått brevid registrator som jobbat som registrator i 40 år.

Det han förklarade var helt tvärt emot vad jag har lärt mig. Så jag lär inte lyssna på honom. Men tack så mycket för att du gör mig vansinnigt osäker, käre chef. 🤡
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 672
Senast: Squie
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 970
Senast: Sassy
·
Trädgård & Växter Jag flyttade in i mitt hus för 7-8 år sedan, mitt första egna hem. Det följde med en gammal gräsklippare och en gammal bensintrimmer...
2
Svar
22
· Visningar
705
Senast: Angel
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 781

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp