Vad gör vi? Del CLXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Varit utomhus för första gången på en vecka (om man inte räknar mitt besök till vårdcentralen i måndags och den korta biltrippen för att hämta upp hunden igår). -3 och snöar. Om det inte hade blåst hade det varit perfekt.

Både hunden och Frasse-katten tyckte det var toppen. Hunden lider av kyla och har gått kortast möjliga promenader under veckan (måste verkligen hitta någon typ av skor till honom) och Frasse-katten har vägrat gå ut. Nu skuttade båda runt och lekte i snön. :love:
 
Stillsam morgon. Håller på med en recension som ska färdigställas idag och skickas in, men har några timmar kvar tills jag måste gå.

Idag sker i alla fall spännande grejer - julmarknad och sedan Nötknäpparen med familjen, det är första gången jag ser en riktig uppsättning av den och inte en filmad version, och slutligen middag på restaurang.
Jag ser fram emot dagen med barnslig iver! :bump:
 
Lite stel. Vattnet frös i stallet igår kväll. Vi bar en hel del vatten. Eller ganska jättemycket vatten.
Lyckades dra på frostskyddet i tid. Som ska stängas av idag. Räcker med 400 spänn extra i elräkning för de här få dagarna. Men det är ändå värt det, för det blir så extremt arbetskrävande när man måste bära vatten till alla hästar.

Hoppas det tinar sig nu för er när temperaturen ska vända uppåt!
 
Lyckades dra på frostskyddet i tid. Som ska stängas av idag. Räcker med 400 spänn extra i elräkning för de här få dagarna. Men det är ändå värt det, för det blir så extremt arbetskrävande när man måste bära vatten till alla hästar.

Hoppas det tinar sig nu för er när temperaturen ska vända uppåt!
Bra tips!
Jag har ingen egen häst utan rider bara lektion där och ibland min tränares häst, så jag har dålig koll på hur det funkar. Men var kvar bland de sista i stallet (som vanligt på fredagar 😂).
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag har drivor av läkemedelsförpackningar som jag vill bli av med. Men på kartongerna står mitt namn och födelsedatum. Därför är jag...
5 6 7
Svar
134
· Visningar
6 737
Senast: Görel
·
Hemmet Vi eldar och det resulterar i att allt har en svart hinna över sig. Jag har en gammal Josef Frank lampa med linskärmar som är ordentligt...
Svar
4
· Visningar
313
Senast: Saigon
·
  • Låst
Tjatter Jag har ju ingen katt att ha som första bild så det får bli en midsommarfin Gräddbulle :angel: Snart dags att åka till stallet för den...
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
61 573
Mat Någon som kan rekommendera ett bra recept på pizzasallad som inte är alltför syrlig? Jag gillar oftast pizzasallad men ibland blir jag...
Svar
8
· Visningar
345

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Valp 2024
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp