Vad gör vi? Del CLXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag älskar vinterväder! :)
Stallet klart och därefter har vi hämtat ut två paket och lagat mat. Givetvis också kollat på Vinterstudion :D

20221217_112626.jpg
 
Har varit på vift idag. Dåligt vald dag, men det var bestämt sedan länge. Det började snöa och blåsa.
På mindre vägar var det i princip omöjligt att se var vägen var. Spännande värre och jag krypkörde.

På stora vägarna var det sån snörök att man inte såg framförvarande bilar förrän i sista sekunden. Bakrutor och baklucka, inkl all belysning var täckt av ett tjockt lager snö. Vid möte blev det helt vitt i flera sekunder.

Det var bättre på hemväg för då snöade det mindre och plogbilarna hade varit framme åtminstone i ena länet.

Nu är jag slut pga all konceration. Ska koka en kanna te!
 
Har kommit hem efter att ha handlat mat. En gammal dam stod före mig i kön. Råkade se hennes korg med några få varor. När hon plockade ihop sina saker, rullade mina varor in i 'avdelningen' bredvid hennes. Hon tog mitt kött, såg jag i ögonvrån. Kassörskan såg det också och var på väg att säga till men hejdade sig när jag tog ögonkontakt och skakade på huvudet.

Jag låtsades vara fullt upptagen att plocka upp resten och lilla tanten tog mina bananer också.

Nu sitter jag här och gråter för att det är för jävligt att vissa har så ont om pengar.
 
Har kommit hem efter att ha handlat mat. En gammal dam stod före mig i kön. Råkade se hennes korg med några få varor. När hon plockade ihop sina saker, rullade mina varor in i 'avdelningen' bredvid hennes. Hon tog mitt kött, såg jag i ögonvrån. Kassörskan såg det också och var på väg att säga till men hejdade sig när jag tog ögonkontakt och skakade på huvudet.

Jag låtsades vara fullt upptagen att plocka upp resten och lilla tanten tog mina bananer också.

Nu sitter jag här och gråter för att det är för jävligt att vissa har så ont om pengar.

💔 :cry:
 
Har kommit hem efter att ha handlat mat. En gammal dam stod före mig i kön. Råkade se hennes korg med några få varor. När hon plockade ihop sina saker, rullade mina varor in i 'avdelningen' bredvid hennes. Hon tog mitt kött, såg jag i ögonvrån. Kassörskan såg det också och var på väg att säga till men hejdade sig när jag tog ögonkontakt och skakade på huvudet.

Jag låtsades vara fullt upptagen att plocka upp resten och lilla tanten tog mina bananer också.

Nu sitter jag här och gråter för att det är för jävligt att vissa har så ont om pengar.

Jag hade ändå inte tyckt att stöld är ok.
Och är du säker på att hon har dåligt ställt?
 
Har kommit hem efter att ha handlat mat. En gammal dam stod före mig i kön. Råkade se hennes korg med några få varor. När hon plockade ihop sina saker, rullade mina varor in i 'avdelningen' bredvid hennes. Hon tog mitt kött, såg jag i ögonvrån. Kassörskan såg det också och var på väg att säga till men hejdade sig när jag tog ögonkontakt och skakade på huvudet.

Jag låtsades vara fullt upptagen att plocka upp resten och lilla tanten tog mina bananer också.

Nu sitter jag här och gråter för att det är för jävligt att vissa har så ont om pengar.
Jag går sönder när jag läser det här! 🥺 Men jag blir glad över att den lilla tanten hade just dig bakom dig i kön. 💝
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag har drivor av läkemedelsförpackningar som jag vill bli av med. Men på kartongerna står mitt namn och födelsedatum. Därför är jag...
5 6 7
Svar
134
· Visningar
6 737
Senast: Görel
·
Hemmet Vi eldar och det resulterar i att allt har en svart hinna över sig. Jag har en gammal Josef Frank lampa med linskärmar som är ordentligt...
Svar
4
· Visningar
313
Senast: Saigon
·
  • Låst
Tjatter Jag har ju ingen katt att ha som första bild så det får bli en midsommarfin Gräddbulle :angel: Snart dags att åka till stallet för den...
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
61 575
Mat Någon som kan rekommendera ett bra recept på pizzasallad som inte är alltför syrlig? Jag gillar oftast pizzasallad men ibland blir jag...
Svar
8
· Visningar
345

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avels fråga
  • Senast tagna bilden XV
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp