Vad gör vi? Del CLXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Skulle vilja hämta te och kanske någon macka, men är fast i soffan 😄
 

Bifogade filer

  • 20221216_224934.jpg
    20221216_224934.jpg
    330 KB · Visningar: 20
Nu har jag atit mer av Jansson som inte duger till gaster, men som smakar gudomligt! Det blir en till sadan som jag inte tanker branna pa toppen! Till namnda fortraffliga ratt drack Maken och jag var sitt STORT vinglas med glogg, gjord pa lika delar merlot och port ... med en hel mangd kryddor som fortfarande ligger i.

Det hela var ljuvligt gott efter narmare en timma ute i morker och ungefar +2*C med temperaturen pa rask march nedat. Vadergudarna hotar med nedat -7*C senare i veckan och aven minusgrader pa dagen 😳 och risk for sno. UGH.

Jag sitter nu och laddar upp for ett besok i Djavulen's hus i morgon. Jag satsar pa att vara dar klockan 9 nar de oppnar ... och hoppas villt pa att det inte hunnit bli sa mycket folk annu da.
 
-1.1! Yes!
Hade huvud efter jobbet igår. Tog två Ipren som nästan alltid hjälper men inte nu. När jag la mig tog jag två till och tänkte att nu blir jag sjuk. Inte heller då hjälpte tabletterna.
Vaknade inte sjuk tack och lov men vidrig huvudvärk. Nu har jag tagit Ipren plus Treo och vet inte vad jag gör om det inte hjälper. Känns som huvudet ska ramla av.
Jag vet att det finns kombinationer av piller som rekommenderas men varken Alvedon eller Panodil funkar för mig.
I övrigt är jag nöjd att det är helg och jag ska se på Musikhjälpen den mesta tiden.
 
Finns det ingen köldgräns? Har för mig att när det var -20 eller -25 fick gubbarna på bygget gå hem, vi som var tjänstemän fick sortera ritningar.
På mina jobb är köldgräns cirka -25. Jobbade dock i -26 i tisdags, men har man suttit två timmar i bilen vänder man inte ;) hade dock ett jobb där vi körde travhästar och chefen insisterade på att vi skulle köra häst i -30. Det var fruktansvärt.
 
-11 nu men det ska halka upp mot nära noll under dagen. Strax dags att montera på det punkterade men nu lagade däcket. Verkstaden har gjort ett försök och ville inte ha betalt trots att jag insisterade.

Men först mata brasan tills temperaturen i huset lämnat de 13 grader som gäller nu och blir mer behaglig. Och kaffe.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag har drivor av läkemedelsförpackningar som jag vill bli av med. Men på kartongerna står mitt namn och födelsedatum. Därför är jag...
5 6 7
Svar
134
· Visningar
6 737
Senast: Görel
·
Hemmet Vi eldar och det resulterar i att allt har en svart hinna över sig. Jag har en gammal Josef Frank lampa med linskärmar som är ordentligt...
Svar
4
· Visningar
313
Senast: Saigon
·
  • Låst
Tjatter Jag har ju ingen katt att ha som första bild så det får bli en midsommarfin Gräddbulle :angel: Snart dags att åka till stallet för den...
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
61 571
Mat Någon som kan rekommendera ett bra recept på pizzasallad som inte är alltför syrlig? Jag gillar oftast pizzasallad men ibland blir jag...
Svar
8
· Visningar
345

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp