Vad gör vi? Del CLXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
En lugn och fin julafton med bara familjen, räknar in dotterns sambo där också. Fika på förmiddagen, korvgrillning vid grillplatsen vid lunch, gemensamt tittande på Kalle Anka, även om vissa somna 😇 och sen fixade vi fram maten tillsammans. Efter maten blev det julklappar och därefter spelade vi När då. Sen försökte jag och dottern förstå oss på exstension till Catan, men vi var båda så trötta att vi inte fattade vad vi läste. 😂 Nya tag en annan dag!
Idag blir det slödag och sen kommer kompisar ikväll med sina rester så gör vi slut på julmaten! :)
 
Hade en toppendag igår :laugh: Nu försöker jag o lillsyrran vakna till, vi åker vidare till pappa idag med katterna.

Har också kommit på att Lillkatten nog inte är så oskyldig som hon ser ut, verkar som hon bestämt att övervåningen är hennes revir. När mammas ena katt och Lilla herrn körde racer sprang de mot trappen där Lillkatten låg och jisses vad hon blev förbannad, öronen slickad bakåt + morrade så det hördes i hela huset. Efter det fortsatte hon gå efter mammas katt och morra på honom så fort han tittade på henne 😅 damen är både minst och yngst(med flera år, hon är 2 och de andra 7, 12 och 15) men hon styr de andra med järntass 😅
 
Julpyssla lite med klappen jag fick av Secret Santa igår. :laugh:

20221225_095537.webp
 
Jag sitter upp :up: ! Har betalat räkningarna. Det brukar jag ju ALLTID göra samma dag som pengarna kommer på kontot (dvs den 23de denna månad), men jag har inte orkat förrän idag. Tänker att jag ska ta en dusch och sedan välja ut en ny färdigrätt till lunch... :D Det blir rätt billigt att vara sjuk i alla fall. Jag har klarat både lunch och middag på EN färdigrätt dessa dagar. Längtar till att vara på benen ordentligt igen och kunna ÄTA som en normal person. Annars pimplar jag Sprite/7-up och är inte det minsta sugen på vin... :nailbiting: Hoppas att rödvinet som jag öppnade i onsdags håller sig tills jag kan tänka mig att dricka igen....
 
Ätit julfrukost i form av vörtbröd, en skiva med skinka på och en med köttbullar och druckit julkaffe till. Sippar på den kvarvarande juicen och lägger några pusselbitar då och då på nytt pussel samtidigt som Harry Potter visas på tv. Är ff i pyjamasen.

Är nog nivån på dagen. OM inte stallkompis vill fika i em, det har nästan blivit tradition, då måste jag ju klä på mig något annat i alla fall.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag har drivor av läkemedelsförpackningar som jag vill bli av med. Men på kartongerna står mitt namn och födelsedatum. Därför är jag...
5 6 7
Svar
134
· Visningar
6 749
Senast: Görel
·
Hemmet Vi eldar och det resulterar i att allt har en svart hinna över sig. Jag har en gammal Josef Frank lampa med linskärmar som är ordentligt...
Svar
4
· Visningar
313
Senast: Saigon
·
  • Låst
Tjatter Jag har ju ingen katt att ha som första bild så det får bli en midsommarfin Gräddbulle :angel: Snart dags att åka till stallet för den...
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
61 644
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
65 66 67
Svar
1 338
· Visningar
37 271

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp