Vad gör vi? Del CLXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har verkligen aldrig hört talas om fyrverkerier och allmänt högljutt firande under jul. Så tråkigt, hoppas det ger sig. :heart
Jag tror inte att speciellt många fler än jag skulle klassa det som högljutt nu egentligen, mer än fyrverkerierna då. Det är mest bara jag som är ljudkänslig och har löjligt bra hörsel, en stundtals skitjobbig kombination. Som tur är hör man inte något av grannarna när de är inne i sina lägenheter, däremot har fönstren här ingen ljudisolering öht, jag hör varje enskild bil som kör på vägen en bit från huset, hör folk om de står utanför porten och pratar högt osv. Lite därför också som jag vill vara någon annanstans på nyår, för då låter det ju som att fyrverkerierna smäller inne i sovrummet ungefär :grin: Hundarna är obrydda, men ja, jag har lite svårare för sånt där.
 
Jag tror inte att speciellt många fler än jag skulle klassa det som högljutt nu egentligen, mer än fyrverkerierna då. Det är mest bara jag som är ljudkänslig och har löjligt bra hörsel, en stundtals skitjobbig kombination. Som tur är hör man inte något av grannarna när de är inne i sina lägenheter, däremot har fönstren här ingen ljudisolering öht, jag hör varje enskild bil som kör på vägen en bit från huset, hör folk om de står utanför porten och pratar högt osv. Lite därför också som jag vill vara någon annanstans på nyår, för då låter det ju som att fyrverkerierna smäller inne i sovrummet ungefär :grin: Hundarna är obrydda, men ja, jag har lite svårare för sånt där.
Okej att en får stå ut med allmänt trafikväsen och folk utanför, men fyrverkerier och smällare ska inte fyras av mellan högtider - eller har vi inga sådana bestämmelser i Sverige?
 
En riktigt härlig och mysig julafton fastän den inte blev riktigt som tänkt då brorsan tyvärr är sjuk 😔. Efter härliga timmar I stallet blev det tomtegröt med saftsoppa till lunch 😋😍 innan vi åkte till morfar en stund 🥰. Efter Kalle Anka blev det julbord med mamma här hemma hos oss, julklappsutdelning och så åkte mamma och jag och kvällsfodrade hästarna; så underbart harmoniskt och mysigt ❤. Sen ris a la Malta och så kom mammas särbo en kort sväng innan sambon och jag avslutar kvällen med den odödliga Tomten är far till alla barnen 😅. Fått så fina julklappar under dagen 😍
 
Deppar ihop.
Minus 18 nu, precis som igår vid den här tiden.
Men till natten ska det bli snöblandat regn. Sen växlar det runt nollan.

Det har inte blivit några hundpromenader eftersom både han och jag fryser. Han följer med ut en sväng och kör ved. Sen smiter han till ytterdörren och väntar på¨att få gå in.

När regnet kommer blir det snorhalt och ingen idé att halka ut på skogsvägarna. Jag bör inte ramla. Bryter lätt revben och är livrädd att bryta nåt viktigare så jag inte tar mig hem.

Kan han och jag inte bara få sova ett par månader?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag har drivor av läkemedelsförpackningar som jag vill bli av med. Men på kartongerna står mitt namn och födelsedatum. Därför är jag...
5 6 7
Svar
134
· Visningar
6 749
Senast: Görel
·
Hemmet Vi eldar och det resulterar i att allt har en svart hinna över sig. Jag har en gammal Josef Frank lampa med linskärmar som är ordentligt...
Svar
4
· Visningar
313
Senast: Saigon
·
  • Låst
Tjatter Jag har ju ingen katt att ha som första bild så det får bli en midsommarfin Gräddbulle :angel: Snart dags att åka till stallet för den...
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
61 644
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
65 66 67
Svar
1 338
· Visningar
37 271

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp