Vad gör vi? Del CLXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har haft körkort sen juni -77 och bara blivit stoppad ett fåtal ggr. Flest ggr när jag drog stora Iforen med den gamla Terranon. De såg alltid så lyckliga ut när de frågade om jag hade körkort för ekipaget och jag glatt svarade jajjamän och langade fram kortet. Sen var de inte riktigt lika glada.

Stoppades också ett antal ggr med den gamla skruttiga volvokombin.

Slutsats - poliser har fördomar?
Körkort sen -72 stoppad 2 ggr. 1 gång i tidigare bostadsort, polisen såg min Kriminalvårdsjacka och vinkade iväg mig.
1 gg här på vår lilla väg när det varit rån i närorten.
 
I och med att mamma har covid så har vi ju inte kunnat fira jul tillsammans i år. Vi har pratat på FaceTime under dagen så hon har fått vara med lite på vårt firande (hon skulle egentligen varit här IRL :)), men vi har ju inte firat jul. Så vi har bestämt att vi ska fira jul någon dag i Januari istället, visserligen utan julbord och tomte (:p) men med julklappar och allt annat.

Något som är positivt med att vi kommer fira jul några veckor efter "alla andra" är att jag kanske har lyckats lösa den bästa julklappen till mamma! :love: :heart Det är några bilder som mamma försökt få skickade till sig i över ett års tid men det har inte gått. Men nu verkar det som att jag kanske lyckats lösa det. Sååå kul! Det är en sån där grej som jag bara inte kan vänta med att berätta om för mamma… men OM det nu går vägen så vill jag ju inte spoila det för henne så jag får nog sätta tejp för munnen eller något 🤐
 
Borde kanske sova, men känner mig inte speciellt trött eller så. För mycket som snurrar i huvudet. Kanske skulle gå en lite längre kvällsrunda med hundarna och hoppas på att inte få fyrverkerier i huvudet eller något. Trodde det inte fick säljas fyrverkerier än, men nog sjutton smälls det lite då och då sen några dagar tillbaka.
 
IMG_20221224_230540.webp

Inviger nya julklappsfilten efter ha vaktat julskinkan hela dagen. Slitsamt att vara katt ibland.
 
Avslutar julafton med lite Downton Abbey ☺️

Bilutflykt i strålande vädret, sen fick vi julmatspåse av sambons familj och jag orkade göra mina julmustkokta och -glacerade revben (kom ihåg massor av chilli och ingefära i glacen den här gången 🤩). Kalle, Karl Bertil och ett riktigt bra julbord alltså. Ser fram emot två dagar till av julmat.

Mina test visar fortfarande negativt, men lugna dagar väntar. Inte så dumt ändå :love:
 
Stressen var total tidigare idag och den sitter fortfarande i kroppen, men efter en i övrigt härlig julafton har jag börjat varva ner igen. Ser dock fram emot att komma ut på landet under mellandagarna. Hundarna fick varsin jul-tjurmuskel på kvällen efter allt lugnat ner sig och det var nästan meditativt att lyssna på deras tuggande och inte göra något annat. Inte alltid jag uppskattar den sortens ljud, men nu var det välkommet.

Hällde sen upp ett glas vin, men kroppen sade med en gång att det inte var det som behövdes. Så nu är det första Harry Potter-filmen, lyxnougat och en Whippishformad värmeflaska som gäller istället. Ska även titta ut något fint att köpa för ett presentkort jag fått och välja ut en behandling för ett presentkort på spa.
 
Kom ut och nattrastade hundarna lagom till nästa omgång fyrverkerier. Tog ändå en något längre runda och det var absolut avkopplande. Väl hemma igen var det mest oväsen från grannar som höll på att säga hejdå till gäster, någon tutande polisbil ute på gatan osv. Önskar verkligen att jag bodde mer ute på landet, är så trött på allt som låter hela tiden. Men men. Det kanske kommer någon dag. Nu SKA jag försöka sova, annars blir imorgon onödigt jobbig.
 
Kom ut och nattrastade hundarna lagom till nästa omgång fyrverkerier. Tog ändå en något längre runda och det var absolut avkopplande. Väl hemma igen var det mest oväsen från grannar som höll på att säga hejdå till gäster, någon tutande polisbil ute på gatan osv. Önskar verkligen att jag bodde mer ute på landet, är så trött på allt som låter hela tiden. Men men. Det kanske kommer någon dag. Nu SKA jag försöka sova, annars blir imorgon onödigt jobbig.
Jag har verkligen aldrig hört talas om fyrverkerier och allmänt högljutt firande under jul. Så tråkigt, hoppas det ger sig. <3
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag har drivor av läkemedelsförpackningar som jag vill bli av med. Men på kartongerna står mitt namn och födelsedatum. Därför är jag...
5 6 7
Svar
134
· Visningar
6 749
Senast: Görel
·
Hemmet Vi eldar och det resulterar i att allt har en svart hinna över sig. Jag har en gammal Josef Frank lampa med linskärmar som är ordentligt...
Svar
4
· Visningar
313
Senast: Saigon
·
  • Låst
Tjatter Jag har ju ingen katt att ha som första bild så det får bli en midsommarfin Gräddbulle :angel: Snart dags att åka till stallet för den...
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
61 648
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
65 66 67
Svar
1 338
· Visningar
37 286

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp