Vad gör vi? Del CLXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
På tal om julkort fick jag faktiskt ett idag från en person som varit med och anställt mig, en äldre herre.
Han hade innan intervjun uttalat sig lite skeptiskt gentemot mig som kandidat då jag kanske inte passade mallen de hade tänkt sig (jag passar väl iofs inte i ngn mall 😅 ).
Nu skrev han att han var väldigt glad att de anställt mig, tackade mig för mitt fina arbete och att han såg fram emot att fortsätta arbetet 2023. Väldigt gulligt kan jag tycka! :heart
 
Jag blir galen pa colibrina. De ar sa himla "territorial" och jagar varandra runt mataren och huset mer an de ater, ser det ut som. Jag forsoker tala om att de behover mer mat nu nar det ar sa kallt ... men nar jag ar ute och forsoker tala forstand med dem sa knapper de bara irriterat och tycker att jag ska ga in igen ... och sa fortsatter jagandet.

Sa har later de sma rackarna nar man kommer ut. De ar, som sagt, rejalt territorial! Det ar det minsann ingen sjonsang och det har ljudet sager attde vill att man gar in igen.

Men, men, sådär gör de ju inte i Kalles jul? 🥺
 
Nyss vaknat, fick ångestkänning efter maten så kröp ner i sängen. Har kvar ångesten och just nu vill den skippa helt att åka iväg men vet ju att jag brukar ha kul när jag väl är där. Kommer dessutom ha katterna med mig :heart Hade egentligen planerat att städa och slå in alla klappar men får räcka med att packa och duscha. En halvtimme, sen får jag krypa ner under täcket igen.
 
Kontemplerar det faktum att den enda julklapp jag köpt är en (förvisso snygg men ändock bara en) tändsticksask. :laugh: Har inte bestämt om jag ska låta det vara så eller om jag ska försöka utöka. Frågade idag (hej framförhållning) min mamma vad hon önskar sig i julklapp och hon svarade gulligt nog "en åtminstone lite glad manda och det har jag väl?".

Nåväl, vi är inga stora julklappsgivare, vi som firar. Och jag är väldigt glad över att ha hittat en lokal julskinka som just nu ligger och saltar ur lite efter rimning, gravat lax och hittat lite godisrecept som vi ska dona med tillsammans imorgon. Det var var jag hade mest inspiration för. Julsurkål har jag också uppfunnit för några veckor sedan!
 
Sista arbetsdagen för i år gjord.
Sista dagen på en fin och bra termin.
Åkte direkt till stan och fixade pass.
Sen var jag dåraktig och bad chaffisen om en tur till Bergvik för att fixa den enda julklappen jag ska ge i år. Där var vi inte ensamma kan jag tala om för den som inte redan hade gissat det. Shopping är aldrig min grej och med mycket folk är det en direkt utmaning.
Men julklappen är handlad och jag brände även en slant på mig själv.
Nu kryper jag i renbäddad säng likt Sir Väs. Somnar nog dock ovaggad.
 
Kvällsmat intagen. Nu ska bägge barnen borsta tänderna! Fanns en som (ofrivilligt?) ställde sig först i kön 😅

595F019D-7CC6-495D-A941-A6DB55A24F39.webp
 
Första semesterdagen, äntligen kom lite julgardiner upp, jag har rullat drygt 150 köttbullar och stekt dem, bakat hasselnötskakor och nästan klar med chokladbiskvi i långpanna. Det ska bara på smält choklad i morgon. Vi har även hunnit handlar lite julklappar, mat och några roliga ölflaskor. Eftersom det bara är maken och jag som ens tycker om öl så köpte vi några olika som vi kan prova under julhelgen.
Vi har även hunnit salta laxen och öringen som ska i röken i morgon och hämtat lite julmat på en liten butik 20 min bort som gör mycket hemgjord mat. Jansson, gravad lax, Farmor Brittas inlagda sill och deras egen skagenröra. Sonen övningskörde på hemvägen. :)
 
Kontemplerar det faktum att den enda julklapp jag köpt är en (förvisso snygg men ändock bara en) tändsticksask. :laugh: Har inte bestämt om jag ska låta det vara så eller om jag ska försöka utöka. Frågade idag (hej framförhållning) min mamma vad hon önskar sig i julklapp och hon svarade gulligt nog "en åtminstone lite glad manda och det har jag väl?".

Nåväl, vi är inga stora julklappsgivare, vi som firar. Och jag är väldigt glad över att ha hittat en lokal julskinka som just nu ligger och saltar ur lite efter rimning, gravat lax och hittat lite godisrecept som vi ska dona med tillsammans imorgon. Det var var jag hade mest inspiration för. Julsurkål har jag också uppfunnit för några veckor sedan!
Haha! Vad bra att jag skrev detta. I och med det började kuggarna ticka och jag kom på att jag har en klocka liggande som ska få nytt batteri och få vandra vidare till modren som just förlagt sin. Och vännen som vi firar med ska få en nyckelring (som jag sett på byns ljusbod) till sitt nya hus som hon längtar till men ännu inte hittat. Glad över både hur bra det passar båda två och hur bra det passar både budget och arbetsinsats också!
 
Tanken var att baka idag och städa imorgon. Men insåg just att degen ska vila minst en timme. Ska försöka röja lite. Förbannad vare min mage och mitt huvud som trodde att klementiner skulle fungera. Nu sitter jag här med ett stort nät klementiner och funderar var jag kan skänka dem. Känns inget vidare att de slängs.
 
Tog längre tid än jag trodde men nu är det äntligen klart och fick bort lite disk också. Katterna var väldigt hjälpsamma och Lillkissen höll på med ett himla hallå om vilka leksaker som fick packas ner, absolut inte okej att packa ner favoritbollen trots hon har minst 4 likadana. Tänk om mammas katter skulle sno en :nailbiting:
Har svårt somna men är iaf väldigt skönt ha allt redo. Dock börjar jag bli lite hungrig för läste i tråden att det skrivs om hasselbackspotatis, rullade köttbullar, kakor och allt möjligt :d
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag har drivor av läkemedelsförpackningar som jag vill bli av med. Men på kartongerna står mitt namn och födelsedatum. Därför är jag...
5 6 7
Svar
134
· Visningar
6 749
Senast: Görel
·
Hemmet Vi eldar och det resulterar i att allt har en svart hinna över sig. Jag har en gammal Josef Frank lampa med linskärmar som är ordentligt...
Svar
4
· Visningar
313
Senast: Saigon
·
  • Låst
Tjatter Jag har ju ingen katt att ha som första bild så det får bli en midsommarfin Gräddbulle :angel: Snart dags att åka till stallet för den...
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
61 644
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
65 66 67
Svar
1 338
· Visningar
37 237

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp