Vad gör vi? Del CLXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Varken min familj eller mina vänner skickar julkort mellan varandra, det här handlar mest om "massutskick". Folk skriver X antal kort med samma meddelande, stoppar ned dem i likadana kuvert och delar ut till alla de kan komma att tänka på. Alla arbetskamrater, skolkamrater etc etc. :D Till mor och far hade jag i alla fall kunnat säga attt jag skulle föredra ett digitalt julkort ifall de av någon anledning skulle få för sig att börja skicka.

Men man får tycka olika! Jag ogillar verkligen fenomenet som så.

Det får man! 😊

(Jag skickar också standardformuleringar och inga långa uppsatser, men jag väljer ut kort jag tycker är fina och skriver under kortet och adressen på kuverten för hand, och sätter på frimärke, så jag känner det inte som massutskick. De är tilltänkta liksom, att "de här vill jag skicka en hälsning till", även om det ju inte är en personlig hälsning.

Tillägg: och jag skulle förstås respektera om någon skulle höra av sig och undanbe fler julkort!)
 
Jag njuter av att vara ledig i dag ... Den traliga Tater Tott som absolut var tvungen att se att inget hande mig och att gasterna skotte sig 🙄 hela kvallen sover djupt.

Det ar KALLT har, -5*C och det lar ska borja snoa vid 11-tiden. Det blaser is-vindar, men det ar dags for mig att ga ut och se till att mina Colibri (eller Humming birds som de heter har. Finns de kvar i Kalle Ankas Jul?) fortfarande har mat, det vill saga socker vatten, som inte ar fruset.
 
Har sinnessjukt ont i fötter och ben? fattar noll.
Trött nu efter att ha kört hem katten till mamma, känns skönt att sitta här i gamingstolen med massagekudde med värme och filt.
Väntar på att spelkompisar runtom i världen ska masa sig upp, har lovat att spela en stund med dem och ha julklappsutdelning. 4/10 är redan i chatten och 3 andra har precis sagt att de är på G. :)
 
Jag brukade få julkort av exets faster som jag älskade högt, efter jag gjorde slut upphörde korten att komma och jag tänkte att hon kanske inte ville hålla mer kontakt. Ett par år senare fick jag veta den verkliga orsaken, hon hade dött i cancer och det hade gått ganska fort. Jag är så ledsen att jag aldrig fick veta att hon var dålig och han hälsa på henne innan hon dog. 😢
 
Barnet har pyntat mina naglar. :love:
20221222_200308.jpg
 
Förra året improviserade jag och min bror en egen julafton på stående fot då mamma blev sjuk den 23e och pappa med familj var bortresta. Detta år är det sjukstuga hos båda föräldrarna, gemensamt julfirande framflyttat till obestämd mellandag och jag har bokat om min tågbiljett för att inte behöva bo i endera smitthärd.

Ja, så god jul då!
 
Jag blir galen pa colibrina. De ar sa himla "territorial" och jagar varandra runt mataren och huset mer an de ater, ser det ut som. Jag forsoker tala om att de behover mer mat nu nar det ar sa kallt ... men nar jag ar ute och forsoker tala forstand med dem sa knapper de bara irriterat och tycker att jag ska ga in igen ... och sa fortsatter jagandet.

Sa har later de sma rackarna nar man kommer ut. De ar, som sagt, rejalt territorial! Det ar det minsann ingen sjonsang och det har ljudet sager attde vill att man gar in igen.

 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag har drivor av läkemedelsförpackningar som jag vill bli av med. Men på kartongerna står mitt namn och födelsedatum. Därför är jag...
5 6 7
Svar
134
· Visningar
6 749
Senast: Görel
·
Hemmet Vi eldar och det resulterar i att allt har en svart hinna över sig. Jag har en gammal Josef Frank lampa med linskärmar som är ordentligt...
Svar
4
· Visningar
313
Senast: Saigon
·
  • Låst
Tjatter Jag har ju ingen katt att ha som första bild så det får bli en midsommarfin Gräddbulle :angel: Snart dags att åka till stallet för den...
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
61 644
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
65 66 67
Svar
1 337
· Visningar
37 192
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp