Vad gör vi? Del CLXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fortsatt med "kill your darlings" i min uppsats verkar vara så att jag även har en fantastisk förkärlek för att skriva "jag" :love: på alla möjliga ställen i uppsatsen. Lite egocentrering på vissa passager helt klart. Som de sa på seminariet kan vara okej med jag ibland men inte i var och varanann mening :D

Nu ger jag också snart mot godissuget och går och handlar :cautious:
 
Haft ett mkt givande jobbmöte på teams. Har hittat en oväntat progressiv person som jag nu bildat arbetsgrupp med. Saker rör sig!

Nu har jag katt-säkrat loftet för att slippa ha Kamikaze-piloter i huvudet när de kör fritt fall.

21D07A5B-3D19-4591-8954-70EF290107BB.webp
 
De sista skälvande arbetstimmarna innan det är dags att slå igen jobbdatorn för 12 dagars julledighet. Fy sjutton vad skönt det ska bli! Det verkar som att resten av företaget gick på semester cirka klockan 10 i morse, för jag har inte fått svar på något av mina mail sedan dess och chefen har inte hörts av överhuvudtaget, så jag kanske skiter i att vara så himla duktig och slår igen verkstaden snart jag också. De saker jag har kvar att göra kan gott vänta till nästa år, så det så!

Nu ska jag hälla upp en kopp glögg och bre ett gäng pepparkakor med St Agur Crème (rekommenderas varmt, ifall det finns i Sverige), sedan knyta ihop det sista, städa skrivbordet och sätta mig och skriva julrim istället. Så det så! 😊
 
Visa bifogad fil 108472
För övrigt har den här kvällen varit kaos. Och dygnet hade för lite timmar så strax innan 22:30 roade jag mig med detta. Vem kunde tro att en fyrkantig box kunde vara så svår att slå in?! O_o

Men nu ligger jag i sängen!
Paketet har nu nått sin mottagare efter vissa svårigheter att fånga denna upptagna person! Hon skakade det så häftigt att jag fick be henne ta det lugnt 😂 Men hon ville inte öppna det nu utan spara det till på lördag, när hon fyller år (jag hade dock velat se hennes reaktion… 🥰)

Hur som helst. Hemma från jobbet nu och vill helst landa i en liten gråtande hög. Känner mig pms:ig och trött.
 
Nu har jag sanerat lägenheten inför katternas ankomst, samt för att deras hussar inte ska tycka att de kommer till en helt undermålig sunkig kattvakt 😅
Har också handlat.. bla livsviktiga saker som löjrom :angel: (satan vad folk det är ute).
 
Dag 3 jag jobbar på min semester. Men en sak är klar, jag kommer aldrig bli en skådis! Filmaren idag ”kan du göra nåt med inlevelse?” Jag: ”nej?”. Häpp. Alltså det var så dåligt att jag skrattar ihjäl mig 😂

Jag hade en tid då jag gjorde ganska mkt reklamroller där man agerade div karaktärer. Iaf så var jag på en inspelning en gång där jag fick veta på plats att jag skulle agera mamma och lägga ett barn i en typ spjälsäng. Tror det var för IKEA eller ngt. Barnet var lyckligtvis en docka 😅 men iaf så tog jag typ barnet och SLÄPPTE det med en duns i spjälsängen medan jag (iofs med viss inlevelse) sa min replik. Kaos :rofl:
 
Så glad att jag var frisk och kunde vara med på julfirande nr 1! 🥳 Efter att bara träffat sambon och hundar i ca 3 v är jag lappsjuk.
Eftersom ingen direkt älskar att äta julmat 25 ggr på alla julfiranden så skippade vi det. Iom att vissa dietar, andra är allergiska och andra petiga beställde vi hem från olika restauranger. Bodybuildar-killen beställde 3 portioner till sig själv. 😂
 
Jag får också en massa julkort och ger aldrig ut ett enda. Eventuellt kan jag tänka mig ett elektroniskt, jag tycker att det är ett sådant FRUKTANSVÄRT (verkligen med versaler också) slöseri med resurser och pengar. Allt detta papper som tas emot och slängs. Tänkte att folk skulle ge sig med åren men det gör de verkligen inte. Julkort är ett otyg.
Finns folk som bara får personlig post till jul. Ensamma människor, äldre, yngre. Glädjen det kan ge uppväger nackdelarna, tycker jag.
 
Hade skjutit upp att hämta mina nya glasögon då jag tyckte (är rätt säker på det :cautious:) att de sa att de skulle kosta 10' 😱 klagade högt till alla i min omgivning sedan dess men drog mig dit ikväll trots allt.
Gissa min överraskning när totalsumman blev 4200 :confused::eek::banana:
Sa att han i kassan gjorde min dag :laugh:

Kanske ett nytt knep för att få folk tycka att det är billigt om man fått ett mer än dubbelt så dyrt pris från början? :rofl:
 
Hade skjutit upp att hämta mina nya glasögon då jag tyckte (är rätt säker på det :cautious:) att de sa att de skulle kosta 10' 😱 klagade högt till alla i min omgivning sedan dess men drog mig dit ikväll trots allt.
Gissa min överraskning när totalsumman blev 4200 :confused::eek::banana:
Sa att han i kassan gjorde min dag :laugh:

Kanske ett nytt knep för att få folk tycka att det är billigt om man fått ett mer än dubbelt så dyrt pris från början? :rofl:
Med tanke på att mina förra glasögon köptes för typ fyra år sedan utan att behöva göras något med sedan dess (förutom en plupp som försvann men den ersatte de gratis) och min svägerska berättade att de prenumererar med 1000 i månaden, så tycker jag att detta är bra! :up:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag har drivor av läkemedelsförpackningar som jag vill bli av med. Men på kartongerna står mitt namn och födelsedatum. Därför är jag...
5 6 7
Svar
134
· Visningar
6 748
Senast: Görel
·
Hemmet Vi eldar och det resulterar i att allt har en svart hinna över sig. Jag har en gammal Josef Frank lampa med linskärmar som är ordentligt...
Svar
4
· Visningar
313
Senast: Saigon
·
  • Låst
Tjatter Jag har ju ingen katt att ha som första bild så det får bli en midsommarfin Gräddbulle :angel: Snart dags att åka till stallet för den...
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
61 634
Mat Någon som kan rekommendera ett bra recept på pizzasallad som inte är alltför syrlig? Jag gillar oftast pizzasallad men ibland blir jag...
Svar
8
· Visningar
345

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna
  • Valp 2024

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp