Vad gör vi? Del CLXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag får också en massa julkort och ger aldrig ut ett enda. Eventuellt kan jag tänka mig ett elektroniskt, jag tycker att det är ett sådant FRUKTANSVÄRT (verkligen med versaler också) slöseri med resurser och pengar. Allt detta papper som tas emot och slängs. Tänkte att folk skulle ge sig med åren men det gör de verkligen inte. Julkort är ett otyg.
Oh, the Christmas spirit 😂 😘

67C4881C-AD1E-421E-BCB0-18C89199F5C3.webp
 
Har har vi haft en jatte trevlig kvall och den "Svenska Julmiddagen" var mycket lyckad. De goda vannerna med Svensk harkomst var mycket positiva ... och sarskilt kottbullarna fick berom. Och gravlaxen och skinkan ... rodbetssalladen var en hojdare och de gillade verkligen sillen.
Den Svenska Julmiddagen var uppskattad, med andra ord. :p

Tate ansag att han ABSOLUT maste kolla att gasterna skotte sig och lag "spot" i stort sett hela kvallen. (Det fanns mat och andra atbara grejor overallt ... kan han komma over sadant han inte ska ata fungerar han som en damsugare ... Allt ar pa lagom niva for honom och det bara sugs in och forsvinner fort. Och han kan utan problem lagga hakan pa middagsbordet.😖)
Men da han valde att ligga spot mot att ligga i sin sang och gnaga pa ett nytt ben sa far han val gora det. Nu nar gasterna gatt ligger han i sin sang och sover djupt. Jag misstanker att den "lille" kommer att vara trott i morgon, det ar inte latt att vara focuserad sa lange:p.
 
Har har vi haft en jatte trevlig kvall och den "Svenska Julmiddagen" var mycket lyckad. De goda vannerna med Svensk harkomst var mycket positiva ... och sarskilt kottbullarna fick berom. Och gravlaxen och skinkan ... rodbetssalladen var en hojdare och de gillade verkligen sillen.
Den Svenska Julmiddagen var uppskattad, med andra ord. :p

Tate ansag att han ABSOLUT maste kolla att gasterna skotte sig och lag "spot" i stort sett hela kvallen. (Det fanns mat och andra atbara grejor overallt ... kan han komma over sadant han inte ska ata fungerar han som en damsugare ... Allt ar pa lagom niva for honom och det bara sugs in och forsvinner fort. Och han kan utan problem lagga hakan pa middagsbordet.😖)
Men da han valde att ligga spot mot att ligga i sin sang och gnaga pa ett nytt ben sa far han val gora det. Nu nar gasterna gatt ligger han i sin sang och sover djupt. Jag misstanker att den "lille" kommer att vara trott i morgon, det ar inte latt att vara focuserad sa lange:p.
Det känns lite som att mallar är så väldigt intelligenta att de blir korkade tillslut, ibland :angel:
 
Glest på jobbet minst sagt. Dvs helt tomt. Kollegan som skulle följa med på hembesök gör inte det pga annat att göra. Har en omplacering på G så jag har packat min övernattningsväska 🙃 (eller inte jag, en kollega men vi är ju typ tre här så ska det köras lär jag hjälpa till).
 
Sista jobbdagen innan lovet! Konferens med kollegorna, administration, kort repetition av första upplägget inför VT... förhoppningsvis går det ganska smidigt.

Har en liten julfika hemma ikväll, med lussekatt, struvor, klenäter och pepparkaka som inte är inköpta än få jag hoppas hinna förbi på vägen hem och hämtar upp dem utan att något är slutsålt. Labradorgangstern är med och vaktar så ingen skummis kommer och stjäl just hans klenät.

1671692265412.webp
 
Ligger och drar mig i sängen.
Sambon jobbar från kontoret idag och jag är hemma. Har lite plugg och utöver det kommit på att jag kan gymma, hämta ut ett par lagade byxor och leta julklänning innan det är dags att åka med god vän och köpa all julmat efter kl17.

Men en del av mig funderar på om jag inte ska sätta ”får se” på alla ärenden, och mest plugga, vila och läsa bok. Faktiskt ta vara på lite egentid 😌
 
Kokat stora kannan te och njuter. :love:

Gick över till en liten kanna under tiden jag hade vätskerestriktioner. Och krympte magsäcken så jag inte ens klarade att äta stora portioner eller dricka stora koppar te.

Nu är allt som vanlig igen. Men jag fortsätter att äta på assiett för att inte gå upp i vikt. Också som vanligt.
När jag var sjuk så behövde jag äta så mycket jag förmådde eftersom jag inte tog upp näring som jag skulle. Den tiden är förbi.

Så små portioner mat men stora koppar te 😁
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag har drivor av läkemedelsförpackningar som jag vill bli av med. Men på kartongerna står mitt namn och födelsedatum. Därför är jag...
5 6 7
Svar
134
· Visningar
6 748
Senast: Görel
·
Hemmet Vi eldar och det resulterar i att allt har en svart hinna över sig. Jag har en gammal Josef Frank lampa med linskärmar som är ordentligt...
Svar
4
· Visningar
313
Senast: Saigon
·
  • Låst
Tjatter Jag har ju ingen katt att ha som första bild så det får bli en midsommarfin Gräddbulle :angel: Snart dags att åka till stallet för den...
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
61 631
Mat Någon som kan rekommendera ett bra recept på pizzasallad som inte är alltför syrlig? Jag gillar oftast pizzasallad men ibland blir jag...
Svar
8
· Visningar
345

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Senast tagna bilden XV
  • Barmarksdrag/canicross

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21
  • Årets foderstater

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp