Vad gör vi? Del CLXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Arbete på kontoret idag. Det har varit mycket sällsynt under lång tid. Men ändå lite skönt med kolleger runt omkring sig. Och jag vet att många skäller på arbete i landskap men jag gillar det. Jag gillar att överhöra jobbsamtalen och få en liten inblick i vad folk jobbar med just nu. Jag gillar ljudet av frenetiskt skrivande på tangentborden. Jag gillar att höra kollegerna prata skit och funderingar över julplanerna. Jag gillar också att jag kan ta min dator och sätta mig på en plats som är knäpptyst när jag behöver det. Jag vill aldrig ha ett jobb med eget rum igen.
 
Sjukt sugen på att åka hem och ta julledigt. Men jag får vackert bita ihop och jobba till lunch imorgon.

Min systerdotter är sjuk så de kommer nog inte till jul. Får väl se om vi firar en annan gång då kanske. Eller om vi struntar i det.
 
Arbete på kontoret idag. Det har varit mycket sällsynt under lång tid. Men ändå lite skönt med kolleger runt omkring sig. Och jag vet att många skäller på arbete i landskap men jag gillar det. Jag gillar att överhöra jobbsamtalen och få en liten inblick i vad folk jobbar med just nu. Jag gillar ljudet av frenetiskt skrivande på tangentborden. Jag gillar att höra kollegerna prata skit och funderingar över julplanerna. Jag gillar också att jag kan ta min dator och sätta mig på en plats som är knäpptyst när jag behöver det. Jag vill aldrig ha ett jobb med eget rum igen.

Har haller jag med lite grand.. Vad ar poangen med ett kontor om du sitter instagd i ett eget rum nastan - kan ju likval jobba hemma da. Tycker en bra kontorsmiljo faktiskt innehaller en blandning av miljoer som kan kan flytta sig mellan beroende pa dagsform och arbetet som ska utforas - fran tyst, enskilt fokuserat arbete, till "rutinarbete" dar man kan sitta narmare kollegor till uttryckligt samarbetsarbete osv. Mitt kontor ar ganska bra utformat, men tyvarr underdimensionerat for antalet manniskor som anvander det, vilket jag tror ar det framsta problemet med "aktivitetsbaserade kontor".


F.o. borjade jag jobba 2012, och inte nog har jag aldrig haft ett eget kontor, jag hade bara ett eget skrivbord under de forsta 2 aren - i de 8 aren sdan dess har jag hot-deskat - vilket inte varit problemfritt, men problemen kommer av att det inte funnits tillrackligt med bra arbetsplatser, och egentligen inte med hot-desking sjalv - jag har inga problem med att sitta vid olika skrivbord och pa olika platser beroende pa vilka kollegor som ar pa kontoret. (Redan innan pandemin varierade det ofta stort vem som var pa kontoret, da vi spenderar mycket tid hos kund)
 
Personalens jikfrukost avklarad. Barnen (alla 9) och deras personal har fått lunch. Nu är det min tur att äta, sedan ska jag ta rätt på disk, städa av köket och sedan fixa min tidrapport innan jag går hem och tar julledigt. :up:

20221222_090504.webp
 
Är galet godissugen det blåser ute och så vet jag inte om det regnar fortfarande. Känner mig :meh: :arghh: inför tanken på att ta mig till affären. Men får väl gå och köpa lite godis till pluggandet om det krisar. Har noll energi, noll inspiration. VAr och tränade förut och kroppen svarade inte alls överhuvudtaget.
 
Har varit på ett fullständigt onödigt och tidsslösande möte, handlat, gjort lite julgodis med dottern och gravat laxen. Ska bädda rent i sängen och städa köket strax. Köpte lite småsaker till barnens julstrumpa som jag fick gömma i bilen till i kväll 😄😄 Köpte även gullig pingvin till sambon (internskämt) och tänkte att den kan också vänta i bilen, ingen som ska åka nu. Självklart skulle han ha bilen så fort jag kom hem haha, men tror inte han såg den. Fick en Grogutröja av honom idag 😍 så kanske ger pingvinen idag istället för på lördag som jag tänkte
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag har drivor av läkemedelsförpackningar som jag vill bli av med. Men på kartongerna står mitt namn och födelsedatum. Därför är jag...
5 6 7
Svar
134
· Visningar
6 748
Senast: Görel
·
Hemmet Vi eldar och det resulterar i att allt har en svart hinna över sig. Jag har en gammal Josef Frank lampa med linskärmar som är ordentligt...
Svar
4
· Visningar
313
Senast: Saigon
·
  • Låst
Tjatter Jag har ju ingen katt att ha som första bild så det får bli en midsommarfin Gräddbulle :angel: Snart dags att åka till stallet för den...
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
61 634
Mat Någon som kan rekommendera ett bra recept på pizzasallad som inte är alltför syrlig? Jag gillar oftast pizzasallad men ibland blir jag...
Svar
8
· Visningar
345

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna
  • Valp 2024

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp