Vad gör vi? Del CLXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag hade en tid då jag gjorde ganska mkt reklamroller där man agerade div karaktärer. Iaf så var jag på en inspelning en gång där jag fick veta på plats att jag skulle agera mamma och lägga ett barn i en typ spjälsäng. Tror det var för IKEA eller ngt. Barnet var lyckligtvis en docka 😅 men iaf så tog jag typ barnet och SLÄPPTE det med en duns i spjälsängen medan jag (iofs med viss inlevelse) sa min replik. Kaos :rofl:
Åh nej :rofl:

För hundra år sen bodde jag i Stockholm. Jag spelade fotboll i ett lag och i laget fanns en person som jobbade på något produktionsbolag. Först letade Arla efter en kvinna som skulle göra reklam för mjölk, kvinnan skulle hoppa mellan bilar i en bilkö. Vi var några i laget som blev headhuntade för att testa… jag behöver inte säga mer…

En annan gång skulle de filma ett fotbollslag som skulle öva på skotträning. Skulle vara nåt humorprogram/sketch med Peter Settman. Minns inte allt men vi skulle skjuta bollar på mål o han skulle ”rädda”. Såklart hamnade jag där med. Men vi var så dåliga på skjuta, vi träffade aldrig mål så Peter blev skogstokig o skrek hur jävla dåliga kunde vi vara :rofl: Tror det hördes över hela Zinkensdamm och Tanto :rofl:
 
Jag är fortfarande positiv över berömet jag fick idag av personalen (de är arbetshandledare då det är en frivillig sysselsättning för min del så vi övriga är brukaren) då de tycker jag utspeglar en så pass stor trygghet att de sätter nya, blyga, tysta personer hos mig då jag är väldigt inkluderande, är hjälpsam om personal inte är i närheten.

Idag har jag gjort alla mina måsten och lyckats med det idag då en fin vän lånade lite pengar till mig idag. Så nu har jag lokat potatis, gjort pepparkaksbollar och corn flakeskakor. Skrivit inköpslista inför imorgon med.
 
Nu är vi hemma igen. Mysig utflykt! A har ju ridit @Cattis_E fina fjording då och då sen hon var typ 2? Nu är hon äntligen lagom lång :love:
20221222_142630.jpg

Nu packar och fixar vi inför julhoppning med Prince imorgon. Schabraket är blandat med rött glitter och tomtekläderna är fixade :up: även silverglitter inhandlades till nästa veckas nyårshoppning.
 
Nu är vi hemma igen. Mysig utflykt! A har ju ridit @Cattis_E fina fjording då och då sen hon var typ 2? Nu är hon äntligen lagom lång :love:
Visa bifogad fil 108633

Nu packar och fixar vi inför julhoppning med Prince imorgon. Schabraket är blandat med rött glitter och tomtekläderna är fixade :up: även silverglitter inhandlades till nästa veckas nyårshoppning.
Här funderar vi på vad man skall ha till trettondagsafton och hoppningen då. Glitter och glamour är temat.
 
Finns folk som bara får personlig post till jul. Ensamma människor, äldre, yngre. Glädjen det kan ge uppväger nackdelarna, tycker jag.
Fair enough att jag ger ett till farmor och bästa vännen om de bor långt borta. Kanske annan långväga släkt men här är det kutym attt ge till Alla på arbetsplatsen, till grannar, till hyresvärden... ja alltså, ett otyg. Jag vet inte ens hur man gör för att avsäga sig, annars hade jag gjort det. Mina åker direkt i soptunnan.
 
Fair enough att jag ger ett till farmor och bästa vännen om de bor långt borta. Kanske annan långväga släkt men här är det kutym attt ge till Alla på arbetsplatsen, till grannar, till hyresvärden... ja alltså, ett otyg. Jag vet inte ens hur man gör för att avsäga sig, annars hade jag gjort det. Mina åker direkt i soptunnan.

Jag hade inte haft hjärta att kasta ett julkort direkt i soptunnan. Jag tycker att det är fint att folk tänker på en (oavsett vad man tycker om julkort i sig).
 
Jag hade inte haft hjärta att kasta ett julkort direkt i soptunnan. Jag tycker att det är fint att folk tänker på en (oavsett vad man tycker om julkort i sig).
Det är fint om det är personligt tänker jag, inte om det är något folk gör bara för att det är någon man ska göra. :) Jag vet inte vad jag ska göra av dem annars. Ett tag lade jag upp dem i ett av köksskåpen, men då ligger de bara där och så ska de slängas nästa år istället?
Jag säger hellre god jul till någon eller skickar dem ett mess istället. Om jag kan.
 
Det är fint om det är personligt tänker jag, inte om det är något folk gör bara för att det är någon man ska göra. :) Jag vet inte vad jag ska göra av dem annars. Ett tag lade jag upp dem i ett av köksskåpen, men vad ska de där att göra och så ska de slängas nästa år istället?
Jag säger hellre god jul till någon eller skickar dem ett mess istället. Om jag kan.

Jag älskar julkort, såna som man får i brevlådan! Jag ställer upp dem på ett bord och gläds sedan åt dem under hela tiden de står där, dvs flera veckor. Ett muntligt god jul eller ett digitalt gläds jag åt just då, men glömmer sedan bort. Därför gillar jag "riktiga" julkort mer. Jag skickar dock bara till familj, släkt och vänner. Abetskamrater (som inte också är vänner) skickar jag inte till, och skulle kännas märkligt att få från dem...
 
Suck nu verkar det som jag är på väg att bli sjuk. Legat under duntäcke fullt påklädd med tjock tröja och tjocka sockar och frusit i några timmar. Har huvudvärk också. Uslast möjliga tidpunkt då uppsatsen ska in den 2 januari :(:( har något hopp om att det bara varit för mycket sista tiden och kroppen går i strejk men kanske försöker jag bara lura mig själv.
 
Jag älskar julkort, såna som man får i brevlådan! Jag ställer upp dem på ett bord och gläds sedan åt dem under hela tiden de står där, dvs flera veckor. Ett muntligt god jul eller ett digitalt gläds jag åt just då, men glömmer sedan bort. Därför gillar jag "riktiga" julkort mer. Jag skickar dock bara till familj, släkt och vänner. Abetskamrater (som inte också är vänner) skickar jag inte till, och skulle kännas märkligt att få från dem...
Varken min familj eller mina vänner skickar julkort mellan varandra, det här handlar mest om "massutskick". Folk skriver X antal kort med samma meddelande, stoppar ned dem i likadana kuvert och delar ut till alla de kan komma att tänka på. Alla arbetskamrater, skolkamrater etc etc. :D Till mor och far hade jag i alla fall kunnat säga attt jag skulle föredra ett digitalt julkort ifall de av någon anledning skulle få för sig att börja skicka.

Men man får tycka olika! Jag ogillar verkligen fenomenet som så.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag har drivor av läkemedelsförpackningar som jag vill bli av med. Men på kartongerna står mitt namn och födelsedatum. Därför är jag...
5 6 7
Svar
134
· Visningar
6 749
Senast: Görel
·
Hemmet Vi eldar och det resulterar i att allt har en svart hinna över sig. Jag har en gammal Josef Frank lampa med linskärmar som är ordentligt...
Svar
4
· Visningar
313
Senast: Saigon
·
  • Låst
Tjatter Jag har ju ingen katt att ha som första bild så det får bli en midsommarfin Gräddbulle :angel: Snart dags att åka till stallet för den...
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
61 644
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
65 66 67
Svar
1 337
· Visningar
37 192
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp