Vad gör vi? Del CLXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
En god van i Florida red side saddle med en grupp av 10-15 kvinnor nar jag bodde dar. Utan hjalmar i tidsenliga klader. De flesta i samma grupp kvinnor ingick ocksa i en grupp som agnade sig at vaulting (equestrian gymnastics pa hast ryggen) och jobbade pa en "dinner theater, Arabian Nights," i Orlando.

Jag red med "sheriff's posse" nar jag bodde i Florida och vi rakade ha samma tranare, en Brittisk Cavalary Kapten som tranade och var en av koreographerna till Arabian Nights och tidigare for "The Household Kavalery i England. (Det var en den mest envisa, hogrostade, insisterande, irriterande, basta, tranare jag nagonsin haft! Han och hans familj blev en goda vanner sa smaningom.)
Alla som red for Arabian Nights var sa fantastiskt duktiga och hade den mest avundsvarda balans ever!



HA, har star det att du postade 5:03 ... sa det var tidigt som skjutton!:p
Det var en kul dinner show
 
Jag har handlat! Hasade mig lätt kallsvettig fram i min gigantiska cruella de ville-päls med rosa solglasögon. Det var alltså mörkt ute :angel:
När jag kom hem så hade en massa julkort landat på dörrmattan. Fick lite dåligt samvete för att jag aldrig skickar några.
Jag får också en massa julkort och ger aldrig ut ett enda. Eventuellt kan jag tänka mig ett elektroniskt, jag tycker att det är ett sådant FRUKTANSVÄRT (verkligen med versaler också) slöseri med resurser och pengar. Allt detta papper som tas emot och slängs. Tänkte att folk skulle ge sig med åren men det gör de verkligen inte. Julkort är ett otyg.
 
Senast ändrad:
Nu har jag slutat för dagen och har därmed jullov. Herregud vad skönt det ska bli! Avslutade skoldagen med att skriva prov mellan 15-16 så det var verkligen full fart ända in i kaklet. Men jag tar MYCKET hellre ett prov så här, jämfört med att ha det första lektionen efter lovet :)

Har givetvis en hel del som jag skulle behöva plugga på. Men vet ni, just nu skiter jag faktiskt i det för det är lov 😇🎄
Och 20 min efter att jag skrev detta inlägget fick jag en notis om att test-resultatet var inrapporterat. Så 1h efter att jag lämnat in provet hade läraren redan rättat det. Jag tror att detta måste vara någon form av rekord! :eek:

Provet gick bra, så nu kan jag släppa det också. Skönt!
 
22.48 - NUUUU VÄNDER DET! :love:

Firar med lite Harry Martinson-poesi (jag vet inte, men jag gissar att han också var medlem i Vinterns Ovänner):

"Kallt är i Thule. Kölden dröjer halva år.
Ens längtan töjer sig med möda fram till vår.
Hård är vintern alla år.

Likt en sparslant solens skiva skymtar bakom åsens driva.
Nattens måne nickelhård rullar över skog och gård.

Frostens järnhy kläder stenen. Fågeln faller död från grenen.
Stel i drivan dödört står. Som ett frostrapp vinden slår.

För att ej ta sig avdaga i en sådan rimfrostsaga,
måste människan skapa glöd, leka fest och överflöd.

Och när mörkret svårast stämmer sinnet mörkt och allt beklämmer
fira vi med lappsjuk fröjd fest på vinterledans höjd.

Och vi tända tusen ljus runt omkring i alla hus.
Lyftande oss själv i håret stå vi ut med vinteråret.

Runt kring granar då vi dansa glatt som vildar från Nyanza.
Som en stridsdans svängen går som protest mot köld och sår."

Hello ljusare tider!
 
22.48 - NUUUU VÄNDER DET! :love:

Firar med lite Harry Martinson-poesi (jag vet inte, men jag gissar att han också var medlem i Vinterns Ovänner):

"Kallt är i Thule. Kölden dröjer halva år.
Ens längtan töjer sig med möda fram till vår.
Hård är vintern alla år.

Likt en sparslant solens skiva skymtar bakom åsens driva.
Nattens måne nickelhård rullar över skog och gård.

Frostens järnhy kläder stenen. Fågeln faller död från grenen.
Stel i drivan dödört står. Som ett frostrapp vinden slår.

För att ej ta sig avdaga i en sådan rimfrostsaga,
måste människan skapa glöd, leka fest och överflöd.

Och när mörkret svårast stämmer sinnet mörkt och allt beklämmer
fira vi med lappsjuk fröjd fest på vinterledans höjd.

Och vi tända tusen ljus runt omkring i alla hus.
Lyftande oss själv i håret stå vi ut med vinteråret.

Runt kring granar då vi dansa glatt som vildar från Nyanza.
Som en stridsdans svängen går som protest mot köld och sår."

Hello ljusare tider!
Ja jag kände hur det skakade till.....
 
Alltså... jag gillar att koka min kyckling i buljong och sedan bara typ vräka upp den på en sallad och äta som det är med eventuellt lite salt och några jalapeños på, men idag hade jag bara rödvinsfond hemma och tänkte att det går väl bra. Hahaha! Fy Farao vad det ser oaptitligt ut! Jag har lust att skicka en "rate my plate" bara för att sågas vid fotknölarna!
För att göra det hela ännu värre rörde jag ihop en "cup a soup"svampsoppa att ha som sås. Jag dör! 🤣
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag har drivor av läkemedelsförpackningar som jag vill bli av med. Men på kartongerna står mitt namn och födelsedatum. Därför är jag...
5 6 7
Svar
134
· Visningar
6 748
Senast: Görel
·
Hemmet Vi eldar och det resulterar i att allt har en svart hinna över sig. Jag har en gammal Josef Frank lampa med linskärmar som är ordentligt...
Svar
4
· Visningar
313
Senast: Saigon
·
  • Låst
Tjatter Jag har ju ingen katt att ha som första bild så det får bli en midsommarfin Gräddbulle :angel: Snart dags att åka till stallet för den...
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
61 629
Mat Någon som kan rekommendera ett bra recept på pizzasallad som inte är alltför syrlig? Jag gillar oftast pizzasallad men ibland blir jag...
Svar
8
· Visningar
345

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21
  • Årets foderstater

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp