Vad gör vi? Del CLXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det går verkligen bra med min semester. Igår var jag på jobbet fast jag hade semester. Synd bara att jag inte minns att jag hade tagit ut semester den dagen.
Idag och imorgon ska jag ha semester, men eftersom jag var på jobbet igår startade jag lite nytt som jag trodde jag skulle hinna... Så jag jobbade idag med. Tänkte gå hem vid lunch. Då kommer regeringen med pressträff kl 14 o all media startar om allt igen... o då ringer det en miljard människor.

Mitt i detta inser jag att min kollega som har semester nu, har skickat ut att jag är kontaktperson i hennes frågor tills hon är tillbaka, på tisdag. Så då kan jag ju ändå inte ta semester? Frågar chefen och hon säger "nästa gång får hon hänvisa till annat". Jo men det hjälper ju inte mig nu. Så imorgon ska jag till jobbet. Men inte fredag. O sen jag kan sätta min på hänvisning.
Imorgon har jag då blivit insatt på någon jobbfilminspelning kl 09....

Har dock sagt t chefen att mina missade semesterdagar tar jag ut efter nyår, så då ska jag vara ledig veckan efter nyår istället.
 
Jag slängde mig ner i sängen (ovanpå duntäcket) och tack och lov var det en mjuk madrass under eftersom jag hamnade mitt på en varm hög. Stackars Megara skadade sig inte, men är nu fruktansvärt sur, efter att ha hoppat ner och glodde argt på mig medan hon tvättade sig och gick iväg med en arg svans rakt upp. Kattsvansar kan vara mycket uttrycksfulla.
 
Yes! Eller snarare "men vaddåå det fanns väl inte hjälmar då? och de hoppade???" O_o:eek:

En god van i Florida red side saddle med en grupp av 10-15 kvinnor nar jag bodde dar. Utan hjalmar i tidsenliga klader. De flesta i samma grupp kvinnor ingick ocksa i en grupp som agnade sig at vaulting (equestrian gymnastics pa hast ryggen) och jobbade pa en "dinner theater, Arabian Nights," i Orlando.

Jag red med "sheriff's posse" nar jag bodde i Florida och vi rakade ha samma tranare, en Brittisk Cavalary Kapten som tranade och var en av koreographerna till Arabian Nights och tidigare for "The Household Kavalery i England. (Det var en den mest envisa, hogrostade, insisterande, irriterande, basta, tranare jag nagonsin haft! Han och hans familj blev en goda vanner sa smaningom.)
Alla som red for Arabian Nights var sa fantastiskt duktiga och hade den mest avundsvarda balans ever!

Tillbaks från stallet. Tänt ljus fixat frukost och sitter i soffan och tittar på cheezy julfilm.
Byggarna bankar på utanför. Ingen feber men helt slut.
Visa bifogad fil 108484
Känner mig nöjd över att ha fixat ordentlig frukost. Mannagrynsgröt. Heja mig

Detta skulle postats 08:15 nu ser det bara ut som om jag är lat 😂

HA, har star det att du postade 5:03 ... sa det var tidigt som skjutton!:p
 
Photobox-kriget fortsätter. De hävdar att iban numret jag uppgett är fel (det är det inte) och att jag måste fylla i blanketten igen och skicka in. Det går dock inte pga har ingen skrivare.
Jag är en millimeter från att kontakta vad man nu kontaktar för att sätta dit såna här vidriga jävla skitföretag. Usch!
 
Tips! Om någon söker efter en video med brasa och musik att ha på i bakgrunden på teven (för de som kan det) så har vi här använt en samma de senaste dagarna, den är även 8 timmar lång så vi har inte ens lyssnat färdigt på den än.
Fin och klassisk musik med mysig brasa :up:
 
20221221_174332.webp

Såhär ser det ut här nu, med hunden intill mig 🥰
 
Jag har handlat! Hasade mig lätt kallsvettig fram i min gigantiska cruella de ville-päls med rosa solglasögon. Det var alltså mörkt ute :angel:
När jag kom hem så hade en massa julkort landat på dörrmattan. Fick lite dåligt samvete för att jag aldrig skickar några.
 
Lagom till jul är jag smått hostig och lite snorig. Hopp finns om att jag kommer att kunna besegra eländet innan det blir något värre - det har jag gjort förut :up: ! Om inte så kan jag titulera mig synsk, för det var ju precis det här jag var rädd för skulle hända, dvs att så fort jag blev ledig så skulle också jag trilla dit.... :down: Jag pratade med föräldrarna idag också. De är inte heller 100 procent pigga, och min bror har precis varit hemma från jobbet med förkylning. Vi är verkligen en ynklig hög just nu.... :D

Hur det än går så är det skönt att det är jul och att få vara ledig fram till den 9 januari :) !
 
Alltså va! Nu skäms jag…. Lyssnar på podd. När jag bodde i Sthlm var jag med i NFG. Jag fattade tydligen inte var syftet var med det… men nu hörde jag det i podden. Alltså syftet var att gå emellan slagsmål.
 
Alltså ja detta var ju ingen gourmand-måltid direkt 😅 men kokade iaf fisken och räkorna i lite vitt vin, grädde och saffran. Gjorde en mild aioli med stavmixern. Formbröd till 😅
Tyvärr inget vin i glaset.
(Hade jag varit influenser hade jag strösslat tre korn persilja på toppen ;) )

22E67845-1A07-4AA9-8D36-F578E16FBEFC.jpeg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag har drivor av läkemedelsförpackningar som jag vill bli av med. Men på kartongerna står mitt namn och födelsedatum. Därför är jag...
5 6 7
Svar
134
· Visningar
6 748
Senast: Görel
·
Hemmet Vi eldar och det resulterar i att allt har en svart hinna över sig. Jag har en gammal Josef Frank lampa med linskärmar som är ordentligt...
Svar
4
· Visningar
313
Senast: Saigon
·
  • Låst
Tjatter Jag har ju ingen katt att ha som första bild så det får bli en midsommarfin Gräddbulle :angel: Snart dags att åka till stallet för den...
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
61 629
Mat Någon som kan rekommendera ett bra recept på pizzasallad som inte är alltför syrlig? Jag gillar oftast pizzasallad men ibland blir jag...
Svar
8
· Visningar
345

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Årets foderstater
  • Bildtråden
  • Uppdateringstråd #2

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp