Vad gör vi? Del CLXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jobbar på att gå upp. :rofl:Jag hälsade på kossan Sunshine igår som vi får (ja köper) mjölk från. Eventuellt har hon världens starkaste tunga!:love::D

Så därför är jag någon sorts hybrid mellan utskitet plommon och platt pannkaka idag.

Efter @MJLee s excellenta tips om hela England bakar för inte så länge sedan så spenderar jag nog del av dagen med det. Tack!:bow: Hittade någon sajt som har alla säsonger. Jag älskar det typiskt brittiska nörderiet kring bakverks och baktraditionens historia som är med i (åtminstone) första säsongen.
 
Jobbar på att gå upp. :rofl:Jag hälsade på kossan Sunshine igår som vi får (ja köper) mjölk från. Eventuellt har hon världens starkaste tunga!:love::D

Så därför är jag någon sorts hybrid mellan utskitet plommon och platt pannkaka idag.

Efter @MJLee s excellenta tips om hela England bakar för inte så länge sedan så spenderar jag nog del av dagen med det. Tack!:bow: Hittade någon sajt som har alla säsonger. Jag älskar det typiskt brittiska nörderiet kring bakverks och baktraditionens historia som är med i (åtminstone) första säsongen.
Var finns den siten? Om du inte får skriva ut det så skicka mig ett PM tack. :)
 
Sanering avklarad! Har ej duschat sen i söndag när jag åkte till sjukan. Spolade också av själva badrummet och tänkte städa imorgon.
Överväger nu att gå utanför dörren. Ungdomliga grannen har erbjudit sig att handla åt mig men jag tänker att det hade nog varit skönt att röra på påkarna. Har 90 meter för att vara exakt till närmaste mataffär. Funderar dock på att utöka promenaden med några hundra meter och gå till en med lite större utbud.
 
072D43D9-E51D-4E2D-8D3A-7B1166EC83B3.webp

Fick min julklapp av chefen nyss! Äntligen har det gått in vad jag värdesätter i livet 😂
 
Fasiken. Borde ha handlat sill innan jobbet. Den var slut när jag skulle köpa på vägen hem. Plockade surt åt mig lite burksill - jag köper aldrig burksill just till jul. Alternativt borde handlat tidigare i veckan. Men trodde inte det skulle vara slut redan den 21 och de får inte in mer eftersom den är mycket svår att få tag på i år. Jaja, jag ska inte fira jul, men blir ändå irriterad eftersom just deli sill äter jag en gång om året.

Nåja, vad är en bal på slottet. Måste komma ihåg att handla pommac till nyår. Även den var helt slut men borde komma in iaf i mellandagarna.
 
Jobbat stenhårt de senaste dagarna med de uppgifter vi fick inför jul/nyår, nu är jag klar med alla förutom en som är en grupptentamen. Även tittat och antecknat på alla förinspelade föreläsningar, varav en behövde jag inte se förrän januari egentligen. Nu kan jag fokusera på att få upp julen, fixa julgodis och chilla hela julen. Är stolt över mig själv, nu kan jag tekniskt sett vara "ledig" utöver grupptentamen som jag skriver med mina kompisar. Wiieeee så gött! :D
 
Nu har jag slutat för dagen och har därmed jullov. Herregud vad skönt det ska bli! Avslutade skoldagen med att skriva prov mellan 15-16 så det var verkligen full fart ända in i kaklet. Men jag tar MYCKET hellre ett prov så här, jämfört med att ha det första lektionen efter lovet :)

Har givetvis en hel del som jag skulle behöva plugga på. Men vet ni, just nu skiter jag faktiskt i det för det är lov 😇🎄
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag har drivor av läkemedelsförpackningar som jag vill bli av med. Men på kartongerna står mitt namn och födelsedatum. Därför är jag...
5 6 7
Svar
134
· Visningar
6 743
Senast: Görel
·
Hemmet Vi eldar och det resulterar i att allt har en svart hinna över sig. Jag har en gammal Josef Frank lampa med linskärmar som är ordentligt...
Svar
4
· Visningar
313
Senast: Saigon
·
  • Låst
Tjatter Jag har ju ingen katt att ha som första bild så det får bli en midsommarfin Gräddbulle :angel: Snart dags att åka till stallet för den...
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
61 628
Mat Någon som kan rekommendera ett bra recept på pizzasallad som inte är alltför syrlig? Jag gillar oftast pizzasallad men ibland blir jag...
Svar
8
· Visningar
345

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp