Vad gör vi? Del CLXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ligger i soffan och väntar på att badrummet ska bli ledigt så att jag kan göra mig i ordning. Viss (men väldigt trevlig) skillnad på att vara 4 istället för 2 här hemma! Maken står i köket och förbereder laxen han ska röka imorgon, och mamma och jag sitter här och fnissar fortfarande gott åt kvällens tabbe:

Vi såg en film tillsammans allihop nu ikväll, och ungefär halvvägs genom filmen blev den plötsligt svartvit. Vi tyckte att det var lite konstigt, men eftersom det var en Spielberg-film och det dessutom passade hyfsat in i handlingen så antog vi att det var något väl genomtänkt konstnärligt trick. Lite irriterande var det dock, och som vi funderade och diskuterade vad poängen kunde tänkas vara! När vi sett färdigt och kopplat bort makens telefon, som vi använde att streama från, insåg vi att hans telefon går in i night mode kl 22 varje kväll, så det var DÄRFÖR allt blev svartvitt :rofl: Jag skrattade så jag tjöt när detta uppdagades :rofl:
 
Uppe i tid för en gångs skull! Nu kaffe ☕
Ska se om jag kan hitta min tomteluva sen att ha på jobbet…

Har kommit snö. Som slask. Och så minusgrader 😑 Skulle åka till min moster efter jobbet idag men känner mig nu tveksam (blev ändå manfall pga sjukdom och annars ses vi i början på januari).
 
Är helt slut, sambon blev dålig i onsdags, men har tillslut opererats och vaknat till efter operationen i natt. Varit ett jäkla körandes fram och tillbaka till akuten men nu verkar det som att allt är okej och att han får komma hem idag. Har nog blivit totalt 8 timmars sömn sedan i onsdags. Ser fram emot att att sova i jul.
 
Första semesterdagen, äntligen kom lite julgardiner upp, jag har rullat drygt 150 köttbullar och stekt dem, bakat hasselnötskakor och nästan klar med chokladbiskvi i långpanna. Det ska bara på smält choklad i morgon. Vi har även hunnit handlar lite julklappar, mat och några roliga ölflaskor. Eftersom det bara är maken och jag som ens tycker om öl så köpte vi några olika som vi kan prova under julhelgen.
Vi har även hunnit salta laxen och öringen som ska i röken i morgon och hämtat lite julmat på en liten butik 20 min bort som gör mycket hemgjord mat. Jansson, gravad lax, Farmor Brittas inlagda sill och deras egen skagenröra. Sonen övningskörde på hemvägen. :)
Onödigt vetande..
Jag känner Farmor Britta. Sen långt innan hon blev farmor. :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag har drivor av läkemedelsförpackningar som jag vill bli av med. Men på kartongerna står mitt namn och födelsedatum. Därför är jag...
5 6 7
Svar
134
· Visningar
6 749
Senast: Görel
·
Hemmet Vi eldar och det resulterar i att allt har en svart hinna över sig. Jag har en gammal Josef Frank lampa med linskärmar som är ordentligt...
Svar
4
· Visningar
313
Senast: Saigon
·
  • Låst
Tjatter Jag har ju ingen katt att ha som första bild så det får bli en midsommarfin Gräddbulle :angel: Snart dags att åka till stallet för den...
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
61 644
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
65 66 67
Svar
1 338
· Visningar
37 237

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp