Vad gör vi? Del CLXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hittade sötaste julpapperet på Öob.
 

Bifogade filer

  • 20221223_101535.webp
    20221223_101535.webp
    241,9 KB · Visningar: 54
Så mysigt det ser ut.
Och vilka fina porslinsburkar (eller vad man ska kalla det) högst upp
Tack. Ja, när köket är städat är det jättemysigt. Synd bara att jag hatar att städa. :laugh:

Bukarna har varit med sedan hag var barn, vet inte vart dom kommer ifrån från början. När jag var liten stog dom i mammas kök, men nu har hon inte plats för dom längre. Samma med vågen på den undre hyllan.
 
Blä... Mår LITE bättre idag, men då kan jag ju inte sova bort dagen utan får finna mig i att ligga här och vara uttråkad... För matt för att vara uppe, men för pigg för att sova.... :meh: Jag är i alla fall glad över att illamåendet är borta och jag faktiskt kan pilla i mig lite mat.... :up:
 
Tog sovmorgon, var välbehövligt. Min mamma beställde en efterrätt till i morgon som skulle vara något mörkt, gott och krämigt 😄 Så jag har bakat tre chokladtårtbottnar, gjort frosting och saltkola som alla ska monteras ihop till en choklad- och kolatårta, får hoppas det stämmer in på beställningen 😂
 
Gör lite avslutande jobb inför en veckas ledigt. Har även rört ihop lite Rocky Road som står och stelnar. Vår jul blev inställd pga sjukdom hos majoriteten av deltagande, så det blir bara lite firande med sambon och katten imorgon. Efter stalljour med utsläpp.
 
Lagt mig och vilar innan jobbet i natt. :meh:

Vaknade för tidigt i morse men har varit och handlat, förvånansvärt smidigt med tanke på att parkeringen nästan var full och det gick fort på systemet med, en före i kön. Tog småvägarna hem och såg hur mycket trafik det var på E4:an, rena rusningstrafiken!

Hästarna har fått 150 liter vatten och lite äpplen, hönsen fick tre brunprickiga bananer från jobbet och stararna fick den fjärde + ett par äpplen. Fyllt på frön och jordnötter till småfåglarna, ska sjunka till -12 i natt och då slipper jag fylla på i morgon bitti när jag kommer hem.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag har drivor av läkemedelsförpackningar som jag vill bli av med. Men på kartongerna står mitt namn och födelsedatum. Därför är jag...
5 6 7
Svar
134
· Visningar
6 749
Senast: Görel
·
Hemmet Vi eldar och det resulterar i att allt har en svart hinna över sig. Jag har en gammal Josef Frank lampa med linskärmar som är ordentligt...
Svar
4
· Visningar
313
Senast: Saigon
·
  • Låst
Tjatter Jag har ju ingen katt att ha som första bild så det får bli en midsommarfin Gräddbulle :angel: Snart dags att åka till stallet för den...
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
61 645
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
65 66 67
Svar
1 338
· Visningar
37 276

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp