Vad gör vi? Del CLXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi hann med rätt mycket i dag. Julklappar, vin och lite mat inköpt. Sambon har rullat köttbullar på 2,2 kg nötfärs, julskinkan är i ugnen och tårtan blev monterad. Potatis och kött till kvällens middag är förberett, tvätten är vikt och julklappar slås in. Min kalkonfilé väntar på att tillagas.
 
Chansade och provade att färga håret med en ny färg nu så här kvällen innan jul :rofl: Hade nämligen blått (som inte är permanent utan försvinner efter ett antal tvättar) och ville prova den då jag inte haft den färgen förut :angel:

Då jag är mörkblond så blev resultatet mera mörk gråblått med lite gröntblont i topparna :laugh:
Det är åtminstone inte permanent :p
Har jag håret uppsatt så syns det nästan inte O_o:rofl:
 
Vi har en inkräktare i vår julkrubba! :jawdrop: :rofl:

20221223_164212.webp
 
Gjort tre sorters julgodis, så nu mår jag illa av allt provsmakande 😂
Cornflakeskola
Choklad- och jordnötsbitar
Hallon- och tranbärskola

Den sista var en anpassning av ett recept som jag inte heller testat förut. Smeten var väldigt god i alla fall, så tror kolorna med blir goda när de har svalnat :d
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag har drivor av läkemedelsförpackningar som jag vill bli av med. Men på kartongerna står mitt namn och födelsedatum. Därför är jag...
5 6 7
Svar
134
· Visningar
6 749
Senast: Görel
·
Hemmet Vi eldar och det resulterar i att allt har en svart hinna över sig. Jag har en gammal Josef Frank lampa med linskärmar som är ordentligt...
Svar
4
· Visningar
313
Senast: Saigon
·
  • Låst
Tjatter Jag har ju ingen katt att ha som första bild så det får bli en midsommarfin Gräddbulle :angel: Snart dags att åka till stallet för den...
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
61 651
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
65 66 67
Svar
1 339
· Visningar
37 295

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp