Vad gör vi? Del CLXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det beror ju lite på vilken situation man befinner sig i. Jag har aldrig kunnat hålla speciellt bra avstånd på jobbet. Man hamnar nära barnen - och de vuxna kollegorna - hur man än gör. Men självklart kan man försöka tänka på att tvätta händer och/eller sprita oftare.... :)
Absolut spelar sådant roll! För dig går det ju inte riktigt utan att utsättas oavsett :)
Men i min omgivning slarvas det. Mamma tex har jag fått tjata på massor även under pandemin hon är ju pensionär och måste inte vara nära folk. Och min partner som inte tvättar händerna när vi kommer hem vilket är alltid det första jag gör efter jag tagit av mig ytterkläderna. För mig känns det lite äckligt gå runt i huset och ta på saker när man varit borta eller bara varit i stallet eller vartsomhelst 😅
 
Fantastisk häst livar alltid upp tråkigt väder 🥰 Är ju oavsett alltid bra att få frisk luft och röra lite på sig när man bara känner för att krypa ner i sängen och stanna 😅 Känns bättre nu så nu kan jag jobba några timmar till! Har satt på älggrytbitar som ska få puttra länge innan jag gör go köttgryta till middag sen.
 
Är riktigt förbannad på Photobox nu.
Beställde, fick inga bilder. När det var 10 dagar efter leveransdatum frågar jag vad som händer. Får höra att jag har falskt namn och falskt mail.
Bråkar via mail med dem och får någon dag senare en tullavgift på över 1000kr.
Via mail får jag höra att oj vi är sååå ledsna bla bla bla. De säger att jag ska betala tullavgiften, sen kan jag fylla i en blankett så kan de betala tillbaka till mig.

Jag gör som de säger och de säger att det tar 10 arbetsdagar för att få tillbaka pengarna. Nu har det gått 15 dagar. Har jag fått tillbaka pengarna? Nej.

Har nu skickat ett mail där jag hotar med polis.
 
Är riktigt förbannad på Photobox nu.
Beställde, fick inga bilder. När det var 10 dagar efter leveransdatum frågar jag vad som händer. Får höra att jag har falskt namn och falskt mail.
Bråkar via mail med dem och får någon dag senare en tullavgift på över 1000kr.
Via mail får jag höra att oj vi är sååå ledsna bla bla bla. De säger att jag ska betala tullavgiften, sen kan jag fylla i en blankett så kan de betala tillbaka till mig.

Jag gör som de säger och de säger att det tar 10 arbetsdagar för att få tillbaka pengarna. Nu har det gått 15 dagar. Har jag fått tillbaka pengarna? Nej.

Har nu skickat ett mail där jag hotar med polis.
Det verkar vara fler som har problem med dem i år.
 
Traditionsenligt har avkomman och jag bakat lussebullar. En-liters sats. Pandemin satte stopp för det ett par år. Men nu så! :up:

Vi har det fortfarande! De blev jättegoda. Avkomman tog majoriteten. Jag tog en plåt.
Jag ska göra ett par rejäla påsar och ge bort till ett par underbara grannar. Resten ska jag äta när mitt blodsocker sjunker-
Mycket godare än Dextrosol 😁😁😁
 
Jag ska strax till jobbet sista dagen före jul, även om jag jobbar också på onsdag och torsdag.

Under dagen ska jag försöka få tid att efterlysa ett paket innehållandes julklappar. Jag gjorde först en beställning och sedan en felbeställning. För den senare kontaktade jag kundtjänst och bad dem makulera beställningen. Problemet var bara att en överambitiös typ makulerade båda beställningarna, vilket uppdagades i torsdags. Jag gjorde direkt en ny beställning och fick besked om att paketet skulle vara packat och på väg att plockas upp av PostNord under fredagen. Sedan dess har leveransinfon inte uppdaterats, utan det står fortfarande att paketet väntas på att hämtas upp. :arghh:

Felet verkar ligga på Postnord - så klart. Bara Gud vet var paketet har tagit vägen. Butiken har blixtsnabbt skickat ut en ny försändelse - den här gången till Instabox. Håll tummarna!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag har drivor av läkemedelsförpackningar som jag vill bli av med. Men på kartongerna står mitt namn och födelsedatum. Därför är jag...
5 6 7
Svar
134
· Visningar
6 743
Senast: Görel
·
Hemmet Vi eldar och det resulterar i att allt har en svart hinna över sig. Jag har en gammal Josef Frank lampa med linskärmar som är ordentligt...
Svar
4
· Visningar
313
Senast: Saigon
·
  • Låst
Tjatter Jag har ju ingen katt att ha som första bild så det får bli en midsommarfin Gräddbulle :angel: Snart dags att åka till stallet för den...
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
61 620
Mat Någon som kan rekommendera ett bra recept på pizzasallad som inte är alltför syrlig? Jag gillar oftast pizzasallad men ibland blir jag...
Svar
8
· Visningar
345

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Triangelmärkt häst i verksamhet
  • Kimblehook
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp