Vad gör vi? Del CLXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Bakat lite pepparkakor. Vi har lite väl många formar att välja mellan. :o

20221220_191842.webp
 
Är riktigt förbannad på Photobox nu.
Beställde, fick inga bilder. När det var 10 dagar efter leveransdatum frågar jag vad som händer. Får höra att jag har falskt namn och falskt mail.
Bråkar via mail med dem och får någon dag senare en tullavgift på över 1000kr.
Via mail får jag höra att oj vi är sååå ledsna bla bla bla. De säger att jag ska betala tullavgiften, sen kan jag fylla i en blankett så kan de betala tillbaka till mig.

Jag gör som de säger och de säger att det tar 10 arbetsdagar för att få tillbaka pengarna. Nu har det gått 15 dagar. Har jag fått tillbaka pengarna? Nej.

Har nu skickat ett mail där jag hotar med polis.
Tullavgift? Finns bolaget utanför EU?:confused:
 
Var länge sen hunden var på långpromenad p.g.a. ja.. livet just nu, kylan och sjukan så nu kom vi äntligen iväg och han är SUR?! Var såklart blött så han var sjukt missnöjd hela vägen. Sen blev han kränkt av att jag klippte klor och att han inte fick sno pannkaka av barnet.

#prayforbruce
 
Hemma efter både jobb och en sväng i köpcentret. Haft rejält ont av ryggskottet emellanåt men fick tips av en kollega och det blev bättre sen :up: Fördelen med att jobba inom vården :D
O nu är alla julklappar fixade, allt som är kvar är inslagningen :banana: Det får bli senare dock, jag har redan lagt mig för att vila ryggen. Riktigt mysigt bädda ner sig och surfa runt lite :laugh:
 
Har städat köket, kört en diskmaskin, vikt tvätt, strykt tvätt (fy 17 vad det är tråkigt att stryka!) och startat en tvättmaskin. Känner mig rätt färdig med dagen nu, bara ryggsäcken att packa inför morgondagens kontorsdag.
Sambon tillagade en lasagne med kronärtskocka så nu har vi lunch och middag I två dagar :up:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag har drivor av läkemedelsförpackningar som jag vill bli av med. Men på kartongerna står mitt namn och födelsedatum. Därför är jag...
5 6 7
Svar
134
· Visningar
6 743
Senast: Görel
·
Hemmet Vi eldar och det resulterar i att allt har en svart hinna över sig. Jag har en gammal Josef Frank lampa med linskärmar som är ordentligt...
Svar
4
· Visningar
313
Senast: Saigon
·
  • Låst
Tjatter Jag har ju ingen katt att ha som första bild så det får bli en midsommarfin Gräddbulle :angel: Snart dags att åka till stallet för den...
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
61 622
Mat Någon som kan rekommendera ett bra recept på pizzasallad som inte är alltför syrlig? Jag gillar oftast pizzasallad men ibland blir jag...
Svar
8
· Visningar
345

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp