Vad gör vi? Del CLXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ligger i sängen. Har lånat en "sollampa" som jag har tänd nu istället för vanliga sänglampan. Otroligt mycket mer behagligt ljus. Jag har inte lyckats ställa in något larm med den än, men det hade ju varit trevligt att kunna få den att sakta bli ljusare när man vaknar på morgonen. Idealiskt hade varit om det gick att få den att göra omvänt sedan på kvällen, gå från starkt ljus till svagare och sedan slockna när det är dags att faktiskt sova. Får kolla på det sedan. Kanske går att googla fram någon manual eller så.
 
Sitter i soffan och knaprar på de chips som blev kvar i påsen efter kvällens biobesök. Vilken panghelg jag har haft! Den har verkligen innehållit alla mina favoritkomponenter och det var guld värt att mysa runt i en höstigt orange skog med en glad ponny eftermiddags. Bara han och jag, och så vad som både såg ut & lät som en örn. Jag vet inte om det kan ha varit det, någon slags rejäl rovfågel var det i alla fall och den gjorde klassika örnläten som jag annars bara hört på film. Kändes häftigt oavsett! Nu ska jag snart rasa i säng och för en förhoppningsvis god natts sömn.
 
Sååå skönt att krypa ner i renbäddad säng efter en riktigt härlig helg 😍. Ikväll samåkte jag med min vän och nya stallkompis till stallet för insläpp; så ovant det kändes 😄. En glad pålla kom i galopp till grinden och tvärnitade vid grinden så hon som hade bråttom in till boxen blev mindre glad när hon fick mellanlanda I spolspiltan först eftersom ju leran börjat komma, inte minst efter det galna regnandet idag 🙃.
 
Ligger vaken och funderar på planlösningsfrågor. Ibland finns det verkligen ingen jättebra lösning. Och har man inte obegränsat med plats kommer man inte få plats med allt man önskar sig. Men tror vi kommer behöva ta hjälp av en inredningsarkitekt för att få koll på vad vi faktiskt kan få plats med. Just nu, i mitt huvud, får vi inte plats med nåt, utom en liten bit golv där man kan ligga och gråta.
 
Vaken från och till sen 1:40. Brukar aldrig ha problem att somna om även om jag vaknar men i natt gick det inte.
Trots det avverkade jag rundan på lätta ben.
Gissar dock att jag kommer bli trött senare.
789A45F2-FA27-4528-A63B-FDDFAAD4005E.webp
 
Konstaterar att jag verkligen gillar sollampan. Inte för att jag vaknade av att det blev ljusare i rummet, men det var skönt att vakna i ett ljust rum istället för i ett mörkt. Dessutom känner jag mig förvånansvärt pigg idag sett till hur uselt jag sov inatt.
 
Vaken sen en timme och mår som en ångvältad hög efter att ha vridit mig hela natten.

Om en timme börjar praktiken!
Skulle börjat för en vecka sedan men efter att först jag och sedan HR-personen varit förkylda om varandra så är det äntligen dags idag.

Nervös som tusan men ska bli kul att komma igång!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
76 395
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
67 68 69
Svar
1 369
· Visningar
38 111
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 748
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 657
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp