Vad gör vi? Del CLXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Äntligen är helgen slut och jag sitter hemma i soffan, äter varma mackor med lagrad Grevé, Heinz chilisås, diverse kryddor och rött vin till.

Stängt åt hönsen, tittat till hästarna och stängt in shettisen som var utanför hagen, rastat och matat hundarna och ska ge katterna blötfoder, torrt har de redan men hundarna "måste" diska först innan katterna får mat när jag ska lägga mig.

Ingen klocka som ringer i morgon. Ah ... :love:
 
En härligt vacker morgon i stallet och fin halvtimmes skrittur med pållan och vagnen tillsammans med sambon 😍❤️; min goda vän hade ju såklart fullt upp att fixa iordning boxen och annat under tiden efter ihopsläppet 😊🥰. Sedan var det heller inte dumt att komma hem lagom till lunch som älsklingen hade fixat innan vi tog en timme nere i svampskogen; så fint med solstrålarna som nådde in genom träden 😍 innan vi lagom hann hem före ovädret drog igång! Lyckades hitta ett par svarta trumpetsvampar och blev en salig blandning av den, rödgul trumpetsvamp, trattkantarell, kantarell och blek taggsvamp 😊👌.
 
Senast ändrad:
Åt köttbullar med barnet tidigare ikväll, tänkte ha det i matlåda med. Men nej, kunde inte förlika mig med tanken! Så lagade ny mat nyss. Råkade också äta en till portion kvällsmat. Känner mig sjukt nöjd :D

Har haft fina dagar med barnet, imorgon åker han igen ❤️
 
Haft en bra dag idag, lagat köttfärslimpa och städat lite i lagom takt. Kom nyss hem från närbutiken, jag fick världens craving efter Starbucks kalla kaffedrycker och saltlakrits O_o suget efter saltlakrits försvann efter 2 bitar men trots jag druckit upp en Cappuccino är jag fortfarande sugen på mer men inte vanligt kaffe :cautious: tur de stänger kl 22 iaf.

Dags gå och lägga mig inför jobb imorgon. Börjar sent så blir skönt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
76 395
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
67 68 69
Svar
1 368
· Visningar
38 111
Senast: sthu
·
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 748
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 657
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Löptik
  • Forl kostnad?
  • FÅRtråden

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp