Vad gör vi? Del CLXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Haha. Kompisen ringde tonåringen som var nånstans hos en kompis. Barnet svarade inte på mobilen. Så hon blev tvungen att åka iväg på sitt möte.

Barnets pappa fick ta över. Så han åkte till den gränden där barnet skulle vara. Satte på rotorljuset på grävaren och åkte fram och tillbaka på den lilla gatan regelbundet tutande.
Barnet kom ut i en hast. Och har lovat att svara o mobilen i fortsättningen :D
Lånar genast in stans josblandare. Att jag inte tänkt på det...
 
Ska ha mens, varannan månad kommer den tyst och smärtlös och varannan ger den sig känna med smärtorna från helvetet. Det är en sådan månad nu, har ännu inte men men de jävla smärtorna går inte att missa vad som är på gång. Varannan månad saknar jag ipren så jävla mycket! Någon gång har jag tagit det, ipren mot mensvärk är ju min räddning, men fan heller, inte numera efter operationen av magen. Den ballar ur, vänder ut och in på sig själv, kramar ihop sig och smärtorna från helvetet hamnar där OCKSÅ. Mensvärken lindras något, men frågan är om det är värt det ens...

Jag hatar min kropp. Var ute med hunden och orkade knappt gå, är helt slut och ville ovanpå det mest kravla mig fram dubbelvikt för att inte plåga på mina... äggstockar eller vad fan det är som gör ont. Eller slita ut dem, helt ärligt, det vore ju också en tanke.
 
Tvådagarsmötet över. Gjort ett kort yogapass på hotellet och ska sedan på musikal ikväll.

Och i morgon ska jag fika med en gammal kompis på Arlanda. Vi gick i samma klass från förskolan till nian och sedan i samma gymnasieskola, samt var med i scouterna samtidigt. Vi var inte bästisar men umgicks mycket. Nu såg hon mitt klagoinlägg om flyg och trasig väska på facebook och framkom då att hon också ska flyga från Arlanda nästan samma tid som jag i morgon.
 
Trodde först det där var någon form av klyftpotatis literally burnt to a crisp 😂 (Såg på mobilen, så lite sämre bild.) Nu är jag mest sugen på att smaka de där druvorna!

De ar mycket sota och goda ... inga karnor eller ens liten antydan till att ha kunnat bli karnor. Mycket goda.

Jag tycker det ser ut som drägel, att snålvattnet rinner?

Jag tycker den ser ut som nar jag har gjort bort mig :o och tanker, "Hoppsan, det var inte sa det skulle bli":D
 
Jobbat klart för idag, gosat med Trule. Pappa säger han är min snuttefilt, det är hans uppgift i livet 😂♥️ Stackars häst att vara så älskad.

Nu ladda om för jobb i helgen med, tänkte slänga mig på soffan med en kopp kaffe strax. Kanske måste tvätta lite kläder också idag med tanke på att jag inte har några kläder efter veckan 😂😅
 
Sen är det inte så mycket att bry sig om han... Vi har skitkul , har varit på samma ställe i 11år bättre arbetsplats får jag inte . Säger jag att jag har pms och har ont så visar dom respekt... Lika mycket respektera dom mig dagen efter jag trilla av hästen och var på jobbet
Det känns som något jag försöker lära mina åk 5-6 elever: Det är inte ett skämt om inte alla är med på det, även om de säger så. Alla vågar inte säga emot.
Och "att vi har kul" och "inte bryr oss", känns som ett argument från dito elever.

Och nej, efter 20 år i krogbranchen upplever jag mig inte som extremt lättstött eller fin i kanten.
 
Att kaffe kan vara så gott. Inte druckit kaffe sedan imorse, var aldrig hem på rasten och faktiskt inte frågat om någon dricker kaffe på avledningen 😅 Får vi se imorgon om det dricker kaffe hoppas det 😂 Hur överlever folk utan eller så är jag bara skadad som student som dricker en fem sex koppar om dagen minst.
 
Det känns som något jag försöker lära mina åk 5-6 elever: Det är inte ett skämt om inte alla är med på det, även om de säger så. Alla vågar inte säga emot.
Och "att vi har kul" och "inte bryr oss", känns som ett argument från dito elever.

Och nej, efter 20 år i krogbranchen upplever jag mig inte som extremt lättstött eller fin i kanten.
Vi hör samma sak dag ut och dag in, alla hästarna springer inte på samma håll. Och har man en funktionsnedsättning som han har så låter vi han vara som han är !

Tyvärr så har vi kul och tar inte han på fullt allvar då de är samma historia varje vecka, varje dagc. Han är hos oss istället för daglig verksamhet och han känner sig tryggare hos oss daglig verksamhet...

Men ska man vara en grå trist människa som ska skriva . Och ta allt på allvar , herregud slappna av och lev livet istället för att hänga upp sig på vad vi gör och inte gör..
 
Vi hör samma sak dag ut och dag in, alla hästarna springer inte på samma håll. Och har man en funktionsnedsättning som han har så låter vi han vara som han är !

Tyvärr så har vi kul och tar inte han på fullt allvar då de är samma historia varje vecka, varje dagc. Han är hos oss istället för daglig verksamhet och han känner sig tryggare hos oss daglig verksamhet...

Men ska man vara en grå trist människa som ska skriva . Och ta allt på allvar , herregud slappna av och lev livet istället för att hänga upp sig på vad vi gör och inte gör..
Då är det väl för bövelen ännu viktigare att ni inte gör er roliga på hans bekostnad!
Jag må reagera, mest för att dina ursäkter väldigt starkt påminner om de barn som utsätter andra för mobbning.
När det gäller att driva med andra är jag väldigt mycket hellre en "grå, trist människa" framför någon utan förståelse för omgivning och hur ens agerande påverkar i det stora hela, dvs normalisera detta beteende.
Det är precis detta jag försöker motverka. Varje dag!
 
Då är det väl för bövelen ännu viktigare att ni inte gör er roliga på hans bekostnad!
Jag må reagera, mest för att dina ursäkter väldigt starkt påminner om de barn som utsätter andra för mobbning.
När det gäller att driva med andra är jag väldigt mycket hellre en "grå, trist människa" framför någon utan förståelse för omgivning och hur ens agerande påverkar i det stora hela, dvs normalisera detta beteende.
Det är precis detta jag försöker motverka. Varje dag!
Plus 1 på den!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
76 376
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
64 65 66
Svar
1 300
· Visningar
36 031
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 738
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 657
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Hiss och diss del 5
  • Vad gör vi? Del CCIII
  • Bästa råttgiftet?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Triangelmärkt häst i verksamhet
  • Kimblehook
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp