Vad gör vi del CLXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ett lugnt pass på gymmet denna söndagskväll 💪 Passade mig bra, lite folk dessutom. Nu en dusch sen varva ned och sova.
Imorgon måste jag lämna lite blod för att kolla värden och om vi måste ändra något.
 
Har precis kollat igenom massvis av material från nya jobbet om arbetssäkerhet m.m. Företaget har en hel hög med kurser online för de anställda, några av dem är obligatoriska och ska helst genomföras innan man börjar jobbet. Såå jag drog igenom dem nu ikväll. Lite imponerande ändå, för jag har aldrig sett skymten av något liknande på tidigare arbetsplatser. Jag kan dessutom se mitt schema online (där det även står vilken tid jag har lunchrast), min lön och massor av annat. Så fort jag lärt mig hitta överallt i systemen blir det nog superbra.
 
Har precis kollat igenom massvis av material från nya jobbet om arbetssäkerhet m.m. Företaget har en hel hög med kurser online för de anställda, några av dem är obligatoriska och ska helst genomföras innan man börjar jobbet. Såå jag drog igenom dem nu ikväll. Lite imponerande ändå, för jag har aldrig sett skymten av något liknande på tidigare arbetsplatser. Jag kan dessutom se mitt schema online (där det även står vilken tid jag har lunchrast), min lön och massor av annat. Så fort jag lärt mig hitta överallt i systemen blir det nog superbra.
Låter bra! Men tycker nog ändå att du borde göra kurserna på arbetstid, eller får du någon sorts ersättning för tiden du lägger ner på dem?
 
Låter bra! Men tycker nog ändå att du borde göra kurserna på arbetstid, eller får du någon sorts ersättning för tiden du lägger ner på dem?
Jag började tänka på det med, när jag hade gjort klart flera av dem och såg att det fanns hur mycket som helst :p Det är mycket möjligt att jag skulle kunna göra dem på arbetstid, det stod inte så mycket om det i mailet jag fick med länk till dem. Nu var det flera jättekorta kurser som inte tog speciellt lång tid, men en som ska genomföras beräknades ta en timme och den tänker jag inte påbörja utan att ha pratat med chefen först.
 
Hög tid att göra som älsklingen; och krypa ner nybadad i vår renbäddade säng och sova 😍. Idag for sambon och ägnade sig åt att såga medan jag anlände till stallet vid 10 för skötsel och sätta upp hinder för pay and jump på distans med en vän; var så jätteroligt att hoppa med pållan igen 😍. Efter några timmar i stallet fick lillkissen följa med ut i selen medan vi fixade iordning kaninburen som skulle bli bebodd igen 😄 (blev plötsligt, tillsammans med grannarna med kanin ❤) och tacos från igår var fasen bekvämt att ha klart och lika gott idag 😋. Natti natti 🥱😴.
 
I dag har Maken och jag varit och halsat pa hos barnbarn ... De blir sa himla glada nar vi kommer och Nalle, 3 1/2 ar gammal pratar oavbrutet ... och vi forstar nog bara halften, men haller glatt med honom. :angel::laugh:
Just nu haller jag pa att rosta gulbettor i ugnen och (enligt google translate) ett par farska fileer av stalhuvad oring :cautious: vantar pa att laggas i stekpannan och fa en "glaze" av "bourbon maple syrup". Jag ar hungrig!
 
Har redan gått en morgonpromenad och fått ihop 5000 steg av dagens mål (20.000). Inväntar nu äggkokarens pip.
Hur länge ska du göra det? Hur tycker du att det känns?
Jag gjorde det i fem månader i fjol men tyckte att det kändes väl mkt. De dagarna som jag joggar på morgonen och jobbar hela dagen har jag 15 000 som mål men rätt ofta blir det närmare 20.
Men mina vilodagar nöjer jag mig med 10 000. När jag jobbar blir det oftast lite mer.
 
Hur länge ska du göra det? Hur tycker du att det känns?
Jag gjorde det i fem månader i fjol men tyckte att det kändes väl mkt. De dagarna som jag joggar på morgonen och jobbar hela dagen har jag 15 000 som mål men rätt ofta blir det närmare 20.
Men mina vilodagar nöjer jag mig med 10 000. När jag jobbar blir det oftast lite mer.
De dagar jag inte är i stallet får jag ihop kanske 2000 steg 🙈 nackdelen med kontorsjobb!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag skulle vilja göra lite efterforskningar efter vissa saker i Krigsarkivet som finns i Riksarkivet i Täby. Jag har aldrig satt min fot...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 144
Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
28 29 30
Svar
584
· Visningar
26 365
Senast: Nebraska
·
Juridik & Ekonomi Det förekommer ju mycket bedrägerier i samhället nu för tiden. Personrån och småstölder har flyttat sig till Nät-, SMS- och...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 818
Senast: Inte_Ung
·
Mat Jag har läst en hel del om nyttan med riktig Kombucha. Igår drack jag en vansinnigt god sådan, i flaska, från Roots of Malmö, den hade...
Svar
10
· Visningar
566
Senast: Stinaelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp