Vad gör vi? Del CLV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kommer hem från dialysen och hittar bygdegårdens elvisp på min förstubro.:eek: Messat styrelsen och frågat om nån vet nåt. Två med nyckel står frågande. Den tredje har inte svarat.

Jag lånade ut min elvisp när vi serverade våfflor. Den tog jag hem direkt efteråt.
Men i vår storstädning hittade jag en elvisp längst inne i ett skåp bakom termosarna (fråga mig inte.....) I ett annat skåp hittade jag ett våffeljärn.
Många fynd gjorde vi. En i styrelsen har sagt att vi måste köpa osthyvlar. När vi städade hittades sammanlagt nio stycken I ett antal olika lådor. Vi behöver knappast köpa fler.

Nåväl. Jag tar väl med den och ställer tillbaka den i vår lokal :D:D
 
Det kan hända att det blir till middag istället för "ordentlig" mat .. :angel:
20220621_171348.webp

Ja, detta blir nog till middag :devil::d men äter nu lite "förrätt" innan jag ska plocka ur diskmaskinen så att jag kan ställa in allt stök 😅 SEN kan jag äta detta! 😍
 
Blev nyss mansplainad av grannen att man ska gå på andra sidan vägen minsann.

Jo, fast nu bor jag ju på denna sidan och ska svänga av efter andra huset så det känns lite onödigt att byta till andra sidan där det är dold sikt och inget utrymme att flytta sig på när bilar möts och tränger ut en. 🙃
 
Kan vara så
Tyvärr
Jag brukar alltid lyfta handen eller börja gå fram emot platsen där bussen kommer vara.
Nu åker ju inte jag stadsbuss utan regionsbuss på en ort bara och den kör ju inom byn liksom, och står automatiskt strax vid skylten, där den stannar, behöver bara gå några steg fram för att gå på, men jag har aldrig varit med om att behöva visa att jag ska med faktiskt. Har mer tänkt att om man INTE ska med just den bussen så bör man ju visa så de slipper stanna. Har också hört chaufförer, för många år sedan visserligen, säga just det högt "han kunde ju i alla fall viftat så jag förstod att han inte ville med och slapp stanna".

By the way, den busschaufför som kör förbi en person med blindpinne vid en hållplats denne ska stanna vid om någon ska på eller av, behöver byta jobb. Hela grejen med synskadad/blind person är att man har svårt för att eller inte kan se och att det går många bussar i en stad, man vet inte att det är just DEN bussen man ska med, förrän den stannar och man kan fråga eller om det är så modernt att det finns utrop så att man hör att det är rätt buss.

Här där jag åker, har jag tagit för vana att endast åka en buss och endast gå på och av på samma hållplatser. Hamnar jag på fel buss kan förarna säga till mig (det vet själva om det numera) och de vet var jag ska av och på. Detta eftersom det ena är ändhållplats och jag lättare kan hitta min buss och det andra är min närmaste hållplats och bara min buss går där, jag hamnar aldrig på fel buss, jag kan nämligen inte se vilken buss det är som kommer. En gul buss. Alla är gula. Texten är gul. Siffrorna är samma förutom en av dem dessutom. Det skulle ständigt bli fel om jag inte gjorde så här.
 
Vi var iväg och plockade jordgubbar då självplockningen närmast oss öppnade idag. De har tydligen höjt kilo priset så jag följer lite svagt folks kommentarer på självplockningens Facebook om priset. Ibland undrar jag om folk glömmer vilka omkostnader det finns även för självplockning.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Vi fick igår reda på att arbetsgivaren lagt en utbildning/föreläsning närapå en heldag en söndag i oktober. (Vi jobbar korta helgpass på...
Svar
16
· Visningar
1 215
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
2 3
Svar
53
· Visningar
1 069
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har ingen aning om jag ihuvud taget får skriva en ny dagboks tråd men den blir väl bort tagen annars då an tar jag 🙃 Jag kommer...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 794
Skola & Jobb Jag vet inte om det är för att jag blivit gammal, det har varit den mest tragiska semesterperioden ever, eller om jag verkligen bara...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 254
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Wobbi stövlar
  • Årets foderstater

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp