Vad gör vi? Del CLV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sambon blev sugen på glass efter maten och varför inte fast jag åt glass med mamma efter ridningen 😁; om inte annat för att fira att min första lönespec. på typ 1 år trillat in och wow; såhär bra betalt har jag aldrig haft i vården på nääästan 75% på en månad 🥳. Tre fördelar med att lämna vården var dels att slippa slava för en skitlön (OB-ersättningen i vården är ju ett skämt) man släpper jobbet direkt man lämnar det och skönt att inte behöva jobba till 22 och vara på plats igen vid 7 😊.
#bordebyttförlängesedan

Min lönespec för den här månaden gjorde inte ont... och då har jag ändå lägsta lönekategorin samt en avräkning för några biobiljetter (till ordentlig rabatt).

Det är ju tur att folk vill jobba i vården men jag begriper det inte. Här i industrin behöver en heller inte ta med jobbet hem, en gör sina timmar och sedan är det klart. Plus att förmånerna gör inte ont heller.
 
Vi fick sällskap vid kanalbadet av Wilhelm som nattvilar vid våran sluss

289811028_5963725210311206_1269092601221147328_n.webp
 
😔 nya turer med mamma, jag vet inte hur man ska få någon som upplever att alla andra är dumma att faktiskt söka hjälp. Nu verkar hon åka till läkare för alla möjliga konstiga grejer så jag hoppas att läkaren kan se att det börjar bli tokigt på allvar.
Mamma kom ihop sig med syrran ang barnuppfostran, skrev ett märkligt och elakt sms där hon i stort sett säger upp kontakten med syrran och nu skriver mamma till mig att hon bara vill hjälpa till och att hon bara blir missförstådd av syrran. Men var visst tvungen att slänga in att hon inte trodde på lågeffektivt bemötande för barn kan ju inte få göra precis vad de vill. 🙄 Så jag måste väl försöka svara henne i morgon och lugnt förklara för henne vad det faktiskt innebär.

Jag blir oändligt trött av henne, ja det finns nog en eskalerande sjukdom men även hennes personlighet och inställning att inget vi gör duger. Nu senast fick jag höra att jag har haft tur att få jobb för det finns ju många andra man hellre skulle vilja anställa. :(
Lite deppigt ikväll.
 
Jag sitter nu i Washington state, i husbussen, bakom en bensinmack (yes, vi behover fylla pa halv tank igen, men det blir i mogon bitti) ett par timmar fran gransen till Idaho. Det har stallet ar mitt i "farm country" och det finns ingenting annat an macken och en (mycket lost beskrivet) restaurant med en mycket liten "shop".
Det lustiga ar att trotts att jag redan upptackt att vi glomt en hel del grejor :cautious: som far kopas pa vagen, sa ar det sa HIMLA harligt att sitta har (fortfarande med AC, det ar 30+ grader varmt🥵) ... Vi ar pa vag!:D:)😄
 
Jag har precis varit ute och paddlat 10 km. Stilla vatten. Mötte ena grusbåten, en bäver, skäggdoppingungar och sothöneungar med dito föräldrar, två svanar, en häger och ett gäng tärnor, gråtrutar och en kråka. Nu ska jag till tandläkaren innan arbetsdagen kan börja,
 
Godmorgon

Startade dagen bra med en dusch och lite makeup. Känner mig alltid så mycket fräschare med lite smink även om det bara är ytterst lite jag har. varför gör jag det inte oftare?

På jobbet och sjukt mycket att göra. Vilket är kul lite koncentration på annat.

Har tid idag hos naprapat så får vi se om jag kan få hjälp eller om man bara måste härda ut tills man läkt ihop.

Gjorde en ordentlig middag med bara gottigheter igår (typ sånt som sambon inte gillar får ju passa på när en är gräsänkling) och har en redig matlåda med till lunch.

Blir nog en bra dag det här.
 
Händerna är så svullna att det gör ont att stänga dem eller greppa saker. Fötterna är svullna så fotknölarna inte syns. Det kanske är normalt att det blir så med åldern? Sjukt obehagligt är det i varje fall .
Nej det är itne alls normalt och har noll och intet med ålder att göra.

Låter som mumbo jumbo men testa att djupandas.
Dra in så mycket luft du någonsin kan. Andas ut långsamt och ordentligt. Pressa ur luften. Upprepa kanske fem gånger några gånger om dagen.
Stryk längs armarna upp mot armhålan - där sitter lymfkörtlarna som tar ut vätskan.
 
Var helt säker på att jag skrev underkänt på sista tentan och därför bara haft ångest över nu när betygen skulle komma, haha vågade knappt titta. Men där stod det ett G, så nu kan jag släppa det. Skönt, vaknat 3-4 gånger inatt och hostat, trodde det var på bättringsväg men tydligen inte på nätterna 😴
 
Nej det är itne alls normalt och har noll och intet med ålder att göra.

Låter som mumbo jumbo men testa att djupandas.
Dra in så mycket luft du någonsin kan. Andas ut långsamt och ordentligt. Pressa ur luften. Upprepa kanske fem gånger några gånger om dagen.
Stryk längs armarna upp mot armhålan - där sitter lymfkörtlarna som tar ut vätskan.

Hjälper det mot fötterna med? De är så svullna att jag knappt fick på mig skorna i morse..
 
Sista arbetsdagen, är klar med det mesta, lite småfix kvar bl a ska jag lämna in datorn för vi ska få nya i höst. så nu ska jag plocka över det jag kan behöva på en sticka, lär ta ett tag. I går var det sommarfest, första riktiga på 3 år och den var kul. misstänker starkt att det är ett gäng som har lite svårt att ta sig upp idag. Jag överraskade mig själv med att vara vuxen nog att byta till alkoholfritt när vi gick vidare från skolan till en pub så jag är oförskämt pigg :).
 
Var skittrött när klockan ringde i morse men jag orkade släpa mig upp tillslut och började dagen med en ridtur :) På lunchrasten blir det promenad med hundarna och i em promenerar jag till svärföräldrarna för middag. Ikväll ska jag nog fortsätta röja gräs. Hann köra en tank igår sen behövde jag få lite annat gjort innan det blev kvällen :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Vi fick igår reda på att arbetsgivaren lagt en utbildning/föreläsning närapå en heldag en söndag i oktober. (Vi jobbar korta helgpass på...
Svar
16
· Visningar
1 213
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
2 3
Svar
53
· Visningar
1 063
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har ingen aning om jag ihuvud taget får skriva en ny dagboks tråd men den blir väl bort tagen annars då an tar jag 🙃 Jag kommer...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 794
Skola & Jobb Jag vet inte om det är för att jag blivit gammal, det har varit den mest tragiska semesterperioden ever, eller om jag verkligen bara...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 252
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp