Vad gör vi? Del CLV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är inne på tredje dagens förkylning. Insett att jag inte kommer komma till jobbet imorgon heller, Försöker komma på hur ofta det har hänt i mitt liv att jag varit borta en hel vecka från jobbet på grund av sjukdom förutom den gången jag hade corona och var satt i karantän i tre veckor och går bet. Det känns skumt att inte ens veta hur min kalender ser ut.
 
:crazy: Menar du att du slänger böcker?
När biblo där jag kommer ifrån gallrade så sålde de allt som gick att sälja.

Yes jag slänger och jag slänger med glädje haha, jag jobbar på ett skolbibliotek och det finns inga här som skulle köpa mystiska faktaböcker från 1972. När jag jobbade på folkbibliotek sålde vi kanske 10% av det vi gallrade, resten slängs. Gallring är en superviktig del av att hålla ett biblioteksbestånd fräscht och hanterbart.
 
Pust, monstergallring klar, blev typ tjugo vändor till containern men nu är allt gammalt mög borta. Verkar som tidigare bibliotekarien led av gallringsskräck :D Jag har inte den diagnosen hehe.
😁 Vi gjorde en sån gallring i höstas, lite jobbigt var det men nödvändigt. I höst får jag vara med och bygga upp ett helt nytt skolbibliotek på det nya jobbet. Det känns otroligt roligt! :)
 
Yes jag slänger och jag slänger med glädje haha, jag jobbar på ett skolbibliotek och det finns inga här som skulle köpa mystiska faktaböcker från 1972. När jag jobbade på folkbibliotek sålde vi kanske 10% av det vi gallrade, resten slängs. Gallring är en superviktig del av att hålla ett biblioteksbestånd fräscht och hanterbart.
Aha!
Jag köpte en gammal mystisk bok från skolbiblioteket i grundskolan. Sagan om hästen, på gammelsvenska.
Trodde den handlade om en häst men det gjorde den ju inte, lärde jag mig en massa år senare på komvux. :laugh: Fast jag hade ju nytta av den på komvux.
 
Jag sitter och kollar på Air Fryer, har länge tänkt på att köpa en. Utbudet är betydligt större än jag föreställt mig. Jag vill ha en som inte är så stor.

Vill gärna ha tips från er som har Air Fryer. Hur mycket använder ni den, mest till vad och vilket märke har ni? PFT!
 
Jag sitter nu i Washington state, i husbussen, bakom en bensinmack (yes, vi behover fylla pa halv tank igen, men det blir i mogon bitti) ett par timmar fran gransen till Idaho. Det har stallet ar mitt i "farm country" och det finns ingenting annat an macken och en (mycket lost beskrivet) restaurant med en mycket liten "shop".
Det lustiga ar att trotts att jag redan upptackt att vi glomt en hel del grejor :cautious: som far kopas pa vagen, sa ar det sa HIMLA harligt att sitta har (fortfarande med AC, det ar 30+ grader varmt🥵) ... Vi ar pa vag!:D:)😄
Go' Tur! Vart är ni på väg? 💙

Idag har jag återanvänt en väska somjag köpte på Michael Kors på Klackamas Shopping Mall under mitt första besök i Portland. Goda minnen dök upp.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Vi fick igår reda på att arbetsgivaren lagt en utbildning/föreläsning närapå en heldag en söndag i oktober. (Vi jobbar korta helgpass på...
Svar
16
· Visningar
1 213
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
2 3
Svar
53
· Visningar
1 062
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har ingen aning om jag ihuvud taget får skriva en ny dagboks tråd men den blir väl bort tagen annars då an tar jag 🙃 Jag kommer...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 794
Skola & Jobb Jag vet inte om det är för att jag blivit gammal, det har varit den mest tragiska semesterperioden ever, eller om jag verkligen bara...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 251
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp