Vad gör vi? Del CLV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Splosh sa det när spolbilen kom. 😅
Nu ska det väl inte bli stopp på ett tag får jag hoppas.

Nu ska jag äntligen bege mig till affären och veckohandla. X antal timmar senare än tänkt. Tur dom stänger 22, så gott om tid. Har ju inte hunnit handla för veckan o snart är det helt tomt. Tror inte jag kom iväg o handla förra veckan så kan bero på det. 🤣
 
Är glad och nöjd för katten åkte hela vägen i bilen utan att kissa :up: hon har fått någon knäpp grej där hon envisas med att kissa i bilen helt plötsligt. Från att vara helt obrydd av bilåkande.
Så nu är katten på sommarkollo, jag börjar äntligen tagga ner lite, satte mig nyss och tänker äta glass, majskaka och persika. :)
 
Fick ett infall och klippte av håret för några timmar sedan. Ångrar att jag inte gjort det tidigare :D
Har tänkt på det länge men viljat bli klar i skolan, och nu är jag ju klar. Så nu är det några dm kortare och helt annorlunda. Gick förvånandsvärt lätt :up:
 
Halvligger i soffan och funderar på om vi packat allt. Känns som om jag packat halva hemmet men vi ska vara iväg 3 nätter med 3 barn. Hunden ska iväg till hundpensionat så han har också packning som ska med, han ska vara där 4 nätter.

Vi åker iofs inte förrän vid 11 imorgon så jag hinner fundera tills imorgon.
 
Betraktar en blommas intensiva färger. En sån som bara finns trots helt utebliven skötsel och bara är vacker och ståtlig!

696CF658-139A-4FF7-9594-3053FE6D5839.webp
 
Egentid med ena ungen och åkte och shoppade. Hon shoppade och jag tittade på. Eller ja, jag köpte brevpapper och pennvässare till mig. Hunden fick godbitar och en bild på en husky att ha vid sin matplats (ja, han är bortskämd....), ungen fick två sladdosor så hon kan koppla in sitt TVspel och TV nu när hon möblerat om och så köpte vi lite mat när vi ändå var vid en affär. Blev ett besök på McDonalds, jag kunde äta hamburgaren (en cheeseburgare, rätt liten alltså), men pommesen fick ungen och drickan drack jag senare. Så nu vet jag hur mycket jag kan äta där. Nog 1,5- 2 år sedan jag åt köpeburgare senast så nog var det gott.

Väl hemma var det bara att städa lite, diska, duscha, äta gårdagens middagsrester (quinoa, linser, blomkål, brokoli, pumpa, svamp, paprika och korv), rasta hunden och SLAPPA. Är lite hungrig nu och funderar på antingen äta det jag inte orkade nu i kväll eller en bit knäckemacka. Man blir mycket matfixerad efter min operation har jag märkt, men nackdelen med att skippa målet nu är att jag kommer får väldigt svårt att sova pga hunger. Får fundera några minuter till.
 
Påminner om hästranchen i USA (Sombreo kanske det heter, finns säkert flera) som flyttar hästar genom en liten stad en elelr två gånger om året från beten en bit bort, upp emot 500-600 hästar av vad jag förstått. Tillhör olika gårdar i området tydligen. Häftigt att se så många på en och samma gång.
 
Påminner om hästranchen i USA (Sombreo kanske det heter, finns säkert flera) som flyttar hästar genom en liten stad en elelr två gånger om året från beten en bit bort, upp emot 500-600 hästar av vad jag förstått. Tillhör olika gårdar i området tydligen. Häftigt att se så många på en och samma gång.
Det är läckert! Här har det att göra med någon (säkert militär) historik jag inte är helt bekant med, men det är så roligt att se alla fina kusar! Särskilt på senare år har de slagit ned hårt på fylleridning och allt är mycket bättre. <3 Tyvärr var det inte så stor uppslutning i år, vanligtvis är det tvåhundra hästar eller mer, men jag tror många som skott sig på att hyra ut hästar för just de här ritterna gick under de senaste två åren, och många privata kusar är helt enkelt inte i form så de avstod. Det är LÅNGA ritter som kräver riktig kondition av hästarna.
 
Det är läckert! Här har det att göra med någon (säkert militär) historik jag inte är helt bekant med, men det är så roligt att se alla fina kusar! Särskilt på senare år har de slagit ned hårt på fylleridning och allt är mycket bättre. :heart Tyvärr var det inte så stor uppslutning i år, vanligtvis är det tvåhundra hästar eller mer, men jag tror många som skott sig på att hyra ut hästar för just de här ritterna gick under de senaste två åren, och många privata kusar är helt enkelt inte i form så de avstod. Det är LÅNGA ritter som kräver riktig kondition av hästarna.
Hoppas att det kommer igen och fortsätter på ett bra sätt utan fylla osv, tycker sådant är kul att bevara. Men ljudet är ju härligt!!! Hovar mot asfalt, finns det något härligare att höra?!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Vi fick igår reda på att arbetsgivaren lagt en utbildning/föreläsning närapå en heldag en söndag i oktober. (Vi jobbar korta helgpass på...
Svar
16
· Visningar
1 213
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
2 3
Svar
53
· Visningar
1 058
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har ingen aning om jag ihuvud taget får skriva en ny dagboks tråd men den blir väl bort tagen annars då an tar jag 🙃 Jag kommer...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 794
Skola & Jobb Jag vet inte om det är för att jag blivit gammal, det har varit den mest tragiska semesterperioden ever, eller om jag verkligen bara...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 251
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp