Vad gör vi? Del CLV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sovit ruggigt dåligt. Efter naprapraten igår hade jag ruggigt ont och blev på dåligt humör. Det värst avar att jag faktiskt betalat för skiten.

Nope inte igen nästa gång bokar jag helt enkelt en massage och sjukgymnast istället. *sur diabetiker*

Massor att göra på jobbet och förstår inte hur jag ska hinna med innan 12
 
Jag har sovit himla gott i natt! Jag sover generellt sett mycket bättre nu, men har haft några nätter med klåda pga allergi. Har ni inte haft nässelutslag och infernalisk klåda i handflatorna så ska ni vara tacksamma för det. Det är en mycket svår klåda att tänka bort. Hur som helst, sambon väckte mig vid 7(!) när jag drömde att jag hade ett jättestort persikoträd som fullkomligt svämmade över av ätmogna persikor. Två koppar kaffe senare så ska jag precis sätta igång med dagens kneg och fundera över var jag kan få plats med ett persikoträd.
 
Jag har sovit himla gott i natt! Jag sover generellt sett mycket bättre nu, men har haft några nätter med klåda pga allergi. Har ni inte haft nässelutslag och infernalisk klåda i handflatorna så ska ni vara tacksamma för det. Det är en mycket svår klåda att tänka bort. Hur som helst, sambon väckte mig vid 7(!) när jag drömde att jag hade ett jättestort persikoträd som fullkomligt svämmade över av ätmogna persikor. Två koppar kaffe senare så ska jag precis sätta igång med dagens kneg och fundera över var jag kan få plats med ett persikoträd.
Jag körde kylklampar på när det var som värst
Det lindrade lite
 
Det är läckert! Här har det att göra med någon (säkert militär) historik jag inte är helt bekant med, men det är så roligt att se alla fina kusar! Särskilt på senare år har de slagit ned hårt på fylleridning och allt är mycket bättre. :heart Tyvärr var det inte så stor uppslutning i år, vanligtvis är det tvåhundra hästar eller mer, men jag tror många som skott sig på att hyra ut hästar för just de här ritterna gick under de senaste två åren, och många privata kusar är helt enkelt inte i form så de avstod. Det är LÅNGA ritter som kräver riktig kondition av hästarna.

Beltane är ju keltiskt men de verkar ha blandat friskt i sin festival, det känns som att skandinavisk midsommar nästlat sig in lite med tanke på tidpunkten :laugh: Beltane är ju tidigare på året :up:
 
Har plockat ut en koltrast ur kontoret :rofl: Även Ikarina var inne men hon hoppade snällt ut när hon såg ur kaosigt det blev med den stora svarta pippin.

Händer inget i dag heller så jag tänkte att jag ska städa lite och skriva upp lite kom ihåg lappar till mig själv när jag kommer tillbaka.
 
Började dagen med en 2 timmar lång promenad i skog. Snart blir det lunch här hemma och efter det ska jag iväg och jobba några timmar. Känns bra ändå. Och i helgen ska jag ut på dagsvandringar :D (skippar det där med tält, stor ryggsäck osv när det ska vara så galet varmt)
 
Tittade på syskonbarnet när hon spelade match i går kväll, uddamålsförlust men det kunde lika gärna blivit vinst, jämn match.
När jag kom hem och skulle krypa ner i sängen kom en vän och pratade ett par timmar.
Kom ur sängen en timme senare än planerat. Det blev en varm joggingrunda, och tung.
Nu kaffe i koppen innan jag ska dra till stranden för först ggn i år.
 
Sitter och tittar på spökjägarvideos. Kollegan kom och ställde sig bakom och tittade i exakt 1 minut innan han utbrister "Näääee fy fan i helvete, helvete heller fan det gååår inte"
Tittade förvånat på honom, snubben är kritvit i ansiktet och har tokmycket gåshud. Han var tvungen att gå ut i solen O_o
Det hade inte ens hänt något spökigt än :D
 
Har varit ute med hunden någon extra runda eftersom hans mage inte är glad. Ätit några slags minifröknäcke utan något på som tidig frukost, men de var inte goda så blev inte alls många, bara så jag kunde sova vidare utan att dö hungerdöden mellan 6 och 8. Kan vara ramslöken jag ogillar.
Sedan ätit riktig knäckemacka utan något på samt en skvatt drickkvarg. Det är varmt och matlusten försvinner då. Har plockat undan lite tvätt som torkat, ombokat min tandläkartid och ringt hundens försäkringsbolag.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Vi fick igår reda på att arbetsgivaren lagt en utbildning/föreläsning närapå en heldag en söndag i oktober. (Vi jobbar korta helgpass på...
Svar
16
· Visningar
1 213
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
2 3
Svar
53
· Visningar
1 048
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har ingen aning om jag ihuvud taget får skriva en ny dagboks tråd men den blir väl bort tagen annars då an tar jag 🙃 Jag kommer...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 794
Skola & Jobb Jag vet inte om det är för att jag blivit gammal, det har varit den mest tragiska semesterperioden ever, eller om jag verkligen bara...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 251
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp