Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja det gjorde sjukt ont när jag blev bränd och de första timmarna efteråt. Märkena syns fortfarande lika tydligt som då, ser ut som att någon rivit mig rejält Var en riktigt ilsk manet!Men Aj!
Jag körde kylklampar på när det var som värstJag har sovit himla gott i natt! Jag sover generellt sett mycket bättre nu, men har haft några nätter med klåda pga allergi. Har ni inte haft nässelutslag och infernalisk klåda i handflatorna så ska ni vara tacksamma för det. Det är en mycket svår klåda att tänka bort. Hur som helst, sambon väckte mig vid 7(!) när jag drömde att jag hade ett jättestort persikoträd som fullkomligt svämmade över av ätmogna persikor. Två koppar kaffe senare så ska jag precis sätta igång med dagens kneg och fundera över var jag kan få plats med ett persikoträd.
Jag körde kylklampar på när det var som värst
Det lindrade lite
Mäktigt!Några av hästarna som travade förbi ikväll!
Det är läckert! Här har det att göra med någon (säkert militär) historik jag inte är helt bekant med, men det är så roligt att se alla fina kusar! Särskilt på senare år har de slagit ned hårt på fylleridning och allt är mycket bättre. Tyvärr var det inte så stor uppslutning i år, vanligtvis är det tvåhundra hästar eller mer, men jag tror många som skott sig på att hyra ut hästar för just de här ritterna gick under de senaste två åren, och många privata kusar är helt enkelt inte i form så de avstod. Det är LÅNGA ritter som kräver riktig kondition av hästarna.
Jag tror att de lagat sig lite så att alla småstäderna ska få ha sin vecka ifred så att säga, så de tar det i turordning.Beltane är ju keltiskt men de verkar ha blandat friskt i sin festival, det känns som att skandinavisk midsommar nästlat sig in lite med tanke på tidpunkten Beltane är ju tidigare på året
Jag tror att de lagat sig lite så att alla småstäderna ska få ha sin vecka ifred så att säga, så de tar det i turordning.
Nästa vecka är det till exempel Galashiels tur och det är en av de största ritterna! Mor och far är här då (om allt går väl med strejken.) och de har aldrig sett en, så vi kanske åker ned och kikar.Smart