Vad gör vi? Del CLV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag konstaterar att folk ska fira midsommar som aldrig förr. Egeninlagd sill (=inläggningssillen är tvärslut i alla affärer) och jordgubbstårta (=lemoncurden är slut i alla affärer). Till kvällen äter folk potatissallad (=dijonsenapen är totalslut i alla affärer).

Jag hittade dock jordgubbar och grillkol.
 
Den här kallar jag "bleka ben som håller en mugg öl"
Enjoy.
16559955157391199711712092636563.webp
 
Jag har ju varit ledig sedan i början på Juni 😂 Men livet som student, dock skönt och jobbade så pass mycket i Maj att det inte kommer märkas alls att jag chillar mig igenom Juni.

Allt klart inför midsommar, handlade tidigare i veckan och komplettera lite idag. Vi ska bara ta det lugnt hemma vilket passar mig bra. Hoppas på bra väder hela helgen för ska titta på travet på Lördag som vanligt på Midsommardagen, antingen har vi haft egna starthästar eller så någon vi känner - i detta fall uppfödningen som ska slåss om priskakan ❤️
 
Är det bara jag som råkade bli nyfiken på vad du ska skämma bort dig med? :o Eller anses det oartigt att vara så nyfiken?
Nei, det är inte alls oförskämt. Jag tog manikyr,fixade håret och hade tänkt mig lite shopping men det blev inte så mycket. Köpte nya ljusblå lakan med segelbåtar på och där tog inspirationen slut. Hittade inget i klädväg men däremot lite lyxmat. Färska räkor, biffar (Charolaise) och de dyraste norska jordgubbar jag någonsin köpt. Det är ju trots allt midsommar i Sverige imorgon.

Trevlig midsommar Enya!
 
Kan vara membranet i förgasaren som tagit stryk, nog ett jobb för verkstan isf.
Ja antagligen..kunnig son kommer och kollar på söndag. Och hjälpa mig få till verkstad om det behövs. Haft mycket problem med denna "minitraktor" . Körde förgångare i 15 år utan problem, denna är det något med varje säsong.
 
Ledig även idag så sov ända till strax efter 8.30 :)
Därefter bäddade jag om, tog undan torr tvätt, satte igång tvättmaskinen och diskmaskinen, åt frukost och körde till stallet.
Efter stallet har jag handlat mat, fikat på Tirups örtagård, solat och bakat en Dumle-kladdkaka.
Nu ska jag pausa i soffan innan vi ska laga mat: laxfilé i ugn med chili- och limetäcke och till det kokt nypotatis och paprikakräm.
 
Jag blev inbjuden till avslappnad fest i mitt städhus på lördag... och jag funderar faktiskt på att eventuellt komma förbi för en öl eller så när jag ändå är ute med hunden. Det är jättestort för mig att ens överväga. :eek:
Jag har ju ändå städat huset innan! :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Vi fick igår reda på att arbetsgivaren lagt en utbildning/föreläsning närapå en heldag en söndag i oktober. (Vi jobbar korta helgpass på...
Svar
16
· Visningar
1 213
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
2 3
Svar
53
· Visningar
1 040
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har ingen aning om jag ihuvud taget får skriva en ny dagboks tråd men den blir väl bort tagen annars då an tar jag 🙃 Jag kommer...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 790
Skola & Jobb Jag vet inte om det är för att jag blivit gammal, det har varit den mest tragiska semesterperioden ever, eller om jag verkligen bara...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 251
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp