Vad gör vi? Del CLV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Bröllopsdag låter ju väldigt romantiskt men vi ska spendera den med varsin röjsåg och röja gräs på gården ikväll så det är fint till midsommar 😂

Har haft hovslagaren här runt lunch och nu har ungarna åkt med farmor och farfar till sjön för att bada. Jag ska jobba klart och sen ta en ridtur innan det är dags att laga mat och familjen kommer hem igen.
 
Jag tycker att din snuva beter sig om min covid, jag kan bocka av allt du skriver om ditt mående. Har du kollat så du inte dras med covid? :heart
Nej inte gjort det, vi hade inga såna tester hemma när det var aktuell. Min sambo brukade ta hem från jobbet förut pga av Corona men sedan det släppte på det så har vi inget hemma. Hållit mig undan folk och ingen annan har blivit sjuk i min närhet. Där i mot var min mammas man sjuk i covid 14 dagar innan jag träffade honom vid studentfirande. Var bara han som blev sjuk i deras familj igen. Mamma och lillebror klara sig. Nu är jag iaf så pass bra att jag knappt hostar och ingen snuva. Där i mot trött och slö vilket inte är likt mig.
 
Vad glad jag är att jag kom med på skrivkursen.... :) Så härligt att få ägna sig åt att läsa och skriva texter när man känner att man har tid. Jag brukar ju otta läsa diverse distanskurser även på andra tider på året (dvs när jag jobbar) men då har man ju inte samma tid att ägna... Så nu har jag i lugn och ro läst ett kapitel i kursboken och tittat på en kortare föreläsning kring att ge respons på andras texter. Och nu väntar jag - otåligt - på att få feedback från lärarna kring den första lilla biten text som vi lämnade in i fredags. Jag är så tramsig att jag inte känner mig motiverad att fortsätta förrän jag vet vad det tyckte....

Annars är dagen LUGN och fridfull. Varit ute på promenad, skrivit en liten författarpresentation till en facebook-grupp samt läst ytterligare en bit i den intressanta boken "Jacquette Gyldenstolpe" och sitter nu här med lite kaffe.... :) Tänkte att jag skulle försöka läsa ut nämnda bok rätt snart så jag kan ge mig på kurslitteraturen lite mer helhjärtat. Jag blir lite lätt vimsig av att läsa många olika böcker på en och samma gång... :cautious: :D
 
Nej inte gjort det, vi hade inga såna tester hemma när det var aktuell. Min sambo brukade ta hem från jobbet förut pga av Corona men sedan det släppte på det så har vi inget hemma. Hållit mig undan folk och ingen annan har blivit sjuk i min närhet. Där i mot var min mammas man sjuk i covid 14 dagar innan jag träffade honom vid studentfirande. Var bara han som blev sjuk i deras familj igen. Mamma och lillebror klara sig. Nu är jag iaf så pass bra att jag knappt hostar och ingen snuva. Där i mot trött och slö vilket inte är likt mig.
Jag förstår. Men det är just den där förlamande tröttheten som sitter i och man slås ut så fort man anstränger sig lite - det är jättejobbigt tycket jag! Jag hade också hosta och lite snuva, huvudvärk och en feber som sitter i längre än en vanlig snuva.
Nä, nu får vi ta och bli friska eller hur? Krya på dig!!
 
Grannarna har sålt sitt hus. Jag tyckte utgångspriset var vansinnigt med tanke på renoveringsbehovet, men det gick upp 1,8 miljoner O_o synd att jag vill bo kvar, annars hade jag sålt vårt också :rofl:

Vi bor i en liten stad med runt 50000 innevanare straxt utanfor Portland, Oregon. Vi ligger ungefar pa samma avstand fran Portland som Sodertalje fran Stockholm.
Har finns det inga hus alls att salja under 4 millioner Svenska kronor och reparations listan inte ar oerhort lang och besvarlig. Det ar helt sanslost hur dyrt allt boende blivit, och anda hinner de inte bygga tillrackligt fort for att tacka upp behovet. Om det inte vore for barnbarnen skulle jag latt ha salt har och kopt i ett billigare omrade nagon annan stans. Bara tank tanken hur mycket man far for pengarna i ett omrade dar motsvarande hus kostar under en kvarts mille.
Meeennn sedan tanker jag pa var I USA det skulle bli och ar mycket mindre sugen att flytta och bo dar. SA, fast det svider lite sa lar vi bli kvar har nagonstans.
 
Jag förstår. Men det är just den där förlamande tröttheten som sitter i och man slås ut så fort man anstränger sig lite - det är jättejobbigt tycket jag! Jag hade också hosta och lite snuva, huvudvärk och en feber som sitter i längre än en vanlig snuva.
Nä, nu får vi ta och bli friska eller hur? Krya på dig!!
Ja hoppas det ska vända snart 😬 För det här har jag inte tid med, visserligen skönt att ligga i solstolen och läsa men va fasiken 😅❤️
 
Tänker göra basilika och limemarinerade jordgubbar idag - grädden till såsen som ska vara till går ut innan midsommar så jag tänkte att jag får göra det idag istället 😅
Men ser fram emot det! 😍:d Receptet är på mycket av det men jag tänkte halvera allt så jag hoppas att det blir bra.

Kommer dock att ha lite äggvita (2-3) över efter det, men vet inte om jag kan göra något gott av det. Tips mottages!
 
Tänker göra basilika och limemarinerade jordgubbar idag - grädden till såsen som ska vara till går ut innan midsommar så jag tänkte att jag får göra det idag istället 😅
Men ser fram emot det! 😍:d Receptet är på mycket av det men jag tänkte halvera allt så jag hoppas att det blir bra.

Kommer dock att ha lite äggvita (2-3) över efter det, men vet inte om jag kan göra något gott av det. Tips mottages!
Det kan hända att det blir till middag istället för "ordentlig" mat .. :angel:
 
Tagit årets första dopp!
Livet :love:
(100% insta moment där allt ser sådär jävla bra ut, men några såna kan man få skryta med också tänker jag)

73C47F21-01E4-4CA6-8D79-970AA2344F99.webp
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Vi fick igår reda på att arbetsgivaren lagt en utbildning/föreläsning närapå en heldag en söndag i oktober. (Vi jobbar korta helgpass på...
Svar
16
· Visningar
1 215
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
2 3
Svar
53
· Visningar
1 069
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har ingen aning om jag ihuvud taget får skriva en ny dagboks tråd men den blir väl bort tagen annars då an tar jag 🙃 Jag kommer...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 794
Skola & Jobb Jag vet inte om det är för att jag blivit gammal, det har varit den mest tragiska semesterperioden ever, eller om jag verkligen bara...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 254
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp