Vad gör vi? Del CLV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har precis pratat i telefon med en kollega i 1 1/2 timme. Älskar hur det kan bli att jag ringer upp bara för att kolla något lite snabbt och så blir det att vi babblar och babblar och babblar. Nu har vi jobbat ihop i fyra år och fortfarande får vi anstränga oss för att sluta prata och se till att göra annat viktigt också, som nu, göra sig i ordning för att faktiskt sova. Jag hoppas verkligen att vi alltid kommer ha kontakt på något sätt.
 
Jag ska leta upp ett avsnitt av Tredje skiftet att vila ögonen innan sängen.
Har städat klart för den här gången, ätit middag, duschat, haft besök av en vän som hjälpt mig med kylen, tvättat och sitter nu med en knäckemacka med kaviar.
Dottern fick jag be om hjälp att ta ut tabletter ut sina blisterförpackningar och lägga i burkar och så har jag fyllt mina dosetter för veckan som kommer. HERREMINGUD vad stora Kalcipos-tabletterna är! Både de som ska sväljas och de som ska tuggas. De runda stora är Kalcipos tuggtabletter, de luktar märkligt så hoppas inte de smakar som de luktar... och de avlånga ska sväljas, de är ju stora som hus, återstår att se om det går för sig.
Har haft tuggtabletter (annan variant) tidigare, men när receptet tog slut (läkaren räknade fel) så hämtade jag ut de som ska sväljas under tiden jag väntade på nytt recept, och nu tänkte jag använda ena sorten på morgonen och andra på kvällen tills de är slut. om det går alltså, vi får se i morgon! Fattar inte varför man envisas med att göra tabletter så stora, föredrar små (därför jag har så många små blå) så att de inte fastnar i halsen....

289043937_10159157598033877_9018446148832295893_n.webp
 
Kom nu på att jag har diagnosen social fobi. Undrar när det märks av, inte hittils iaf. Känns lite ironiskt, har liksom aldrig haft några problem med att prata med varken stora eller mindre grupper oavsett bekvämlighetsnivå på ämnet. Sen tycker jag inte om det pga folk, men de är ju bara störande inte läskiga :cautious:
 
Har precis beställt en ny tvättmaskin som ska hämtas i morgon. I vanlig ordning går våra vitvaror sönder precis innan en högtid. Den här gången fick vi i alla fall några dagar på oss innan midsommar, alltid något :up:
När torktumlaren rasade fick vi åka till Småland med hälften av kläderna blöta och resten smutsiga 🙈
 
Snällt av dig att visa hänsyn :) ! Vår granne - som äger skog som gränsar till vår mark - kan ibland få för sig att det är en bra idé att börja såga ner träd kl 7 på morgonen på helger. Vilket är rätt märkligt, speciellt som människan är pensionär och väl i teorin skulle kunna såga precis när som helst... :cautious:
Jag vet inte. Lite beroende på var man bor tycker jag väl att man ska få vakna och komma igång runt 7-8 även en helg, det är ju bara då man har tid att göra saker!
En behöver väl inte såga av stupröret hos grannen, men en motorsåg i skogen eller en gräsklippare som mullrar innan det blir för varmt tycker jag är sunt.
 
Nu har min farmor lämnat gruppchatten :cautious:. Tog hela högen (bortsett från en då jag inte ville ha fullständigt kaos, orelaterat till att jag är trans), min mammas sida och min pappas har mig veterligen minimal kontakt och kommer inte bra överens. Men kände inte att det var mitt problem att de inte gillar varandra (jag gillar inte heller min pappas sida, med vissa undantag), alla skulle liksom informeras. Tror en anledning till att min farmor lämnade var att min morfar svarade och sa att det vore konstigt om någon hade något emot det :p. Tror hon har något emot det.

Min pappa har reagerat över förväntan och samtidigt som jag trodde. Han ringde min mamma och frågade vad det betydde, men sa också att det väl inte var något som påverkade honom :up:

Känns bra att de är informerade. Bara min kompis kvar då...

Kom ihåg att du är jättemodig som vågar prata med din släkt om det här :heart Du har också ett gäng Bukefalister bakom dig :)
Jag med, men blev väldigt förvånad över det. Trodde inte han skulle vara en av de mest accepterande, men det är ju bara trevligt :)

Ibland kan de där gubbarna förvåna en ;) :D
 
Har precis beställt en ny tvättmaskin som ska hämtas i morgon. I vanlig ordning går våra vitvaror sönder precis innan en högtid. Den här gången fick vi i alla fall några dagar på oss innan midsommar, alltid något :up:
När torktumlaren rasade fick vi åka till Småland med hälften av kläderna blöta och resten smutsiga 🙈

Är det någon epidemi som går, min la av idag också... :cautious:
 
Kom ihåg att du är jättemodig som vågar prata med din släkt om det här :heart Du har också ett gäng Bukefalister bakom dig :)


Ibland kan de där gubbarna förvåna en ;) :D
Tack :heart
Buke bland annat är definitivt en anledning till att åtta släktingar nu är informerade. Men det är faktiskt lite roligt att se hur de reagerar också, exprimentera lite. Min pappa tyckte tydligen att jag var nonchalant, oklart vad han menar med det. Men jag ville vara väldigt tydlig med att det inte är en fråga och eftersom att jag vet hur mycket en del tycker om att prata bakom ryggen på folk så meddelade jag helt enkelt att det är helt ok, men att jag vill att de är medvetna om att det inte är de som för informationen vidare. Tror att de som har sådana tendenser fattade.
 
Hydrokortisonsalva eller -kräm funkar mot klåda.
Tack! Sökte lite och det dök upp ett par salvor i sökningen även om de inte hette just det, helosan och inotyol som jag hade här hemma. Det går ju åtminstone att testa när jag blir galen 😅
Min favoritmetod mot myggbett, bromsbett, osv - eller om jag har blivit bränd av brännässlor - är Salubrinsprej... :love:
Oh fiffig grej, jag undrade varför jag inte sett dem förut och såg sedan att den säljs bara online på apoteket :confused::cautious: inte konstigt att man inte sett dem förut då, synd. Tack för tipset iallafall!
 
Asdfghjkl
Håller lite på att bli galen :cautious: sedan ett par dagar har jag två myggbett på ena foten och hjälp, jag har för mig att saliv har hjälpt förr men nu hjälper det inte alls. Funderar på att ta en isbit då kyla verkar vara det enda som hjälper mot klådan :meh:
Jag har märkt en märklig tendens.
Klådan dyker upp när jag ska sova och när jag vaknar. Efter en stund så försvinner det och jag kan fortsätta dagen eller natten.
Why? Visserligen kan jag inte veta vad jag gör innan jag vaknar men jag vet att jag inte gör något särskilt innan jag går och lägger mig :cautious:

Har myggbetten en ondskefull plan över att försöka sabba min sömn? 🤔😶‍🌫️
 
Jag vet inte. Lite beroende på var man bor tycker jag väl att man ska få vakna och komma igång runt 7-8 även en helg, det är ju bara då man har tid att göra saker!
En behöver väl inte såga av stupröret hos grannen, men en motorsåg i skogen eller en gräsklippare som mullrar innan det blir för varmt tycker jag är sunt.
Du missade nog att människan är PENSIONÄR sedan länge? Han kan alltså stå med motorsåg en liten bit ifrån vårt sovrum måndag - fredag hur tidigt han vill, så varför göra det på en helg? Men - som jag också skrev - han är känd för att vara allt annat än hänsynsfull...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Vi fick igår reda på att arbetsgivaren lagt en utbildning/föreläsning närapå en heldag en söndag i oktober. (Vi jobbar korta helgpass på...
Svar
16
· Visningar
1 215
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
2 3
Svar
53
· Visningar
1 082
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har ingen aning om jag ihuvud taget får skriva en ny dagboks tråd men den blir väl bort tagen annars då an tar jag 🙃 Jag kommer...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 801
Skola & Jobb Jag vet inte om det är för att jag blivit gammal, det har varit den mest tragiska semesterperioden ever, eller om jag verkligen bara...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 254
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp