Vad gör vi? Del CLV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Loppet gick bra i går. Kompis har just dragit iväg. hon kom i går kväll och vi körde filmkväll och planerade sommaren.
Jag har semester v26 och som vanligt känner jag mig så himla panikig. Vill inte ha semester just nu, men det släpper alltid när semestern väl börjar och jag får åka båt ut till ön... men de två veckorna innan mår jag alltid dåligt över semestern för jag blir så vansinnigt stressad. :cautious:

Planeringen är gjord och jag kan inte riktigt göra så mycket mer i dag. Kanske skriva packlista, men sen kan jag inte göra mer för att underlätta nästa vecka som kommer vara stress från tidig morgon till sen kväll. Så försöker övertala mig själv om att allt kommer bli bra och att jag bara lugnt och metodiskt ska beta av nästa vecka, att precis allt inte behöver bli perfekt. :banghead:
 
Asdfghjkl
Håller lite på att bli galen :cautious: sedan ett par dagar har jag två myggbett på ena foten och hjälp, jag har för mig att saliv har hjälpt förr men nu hjälper det inte alls. Funderar på att ta en isbit då kyla verkar vara det enda som hjälper mot klådan :meh:
Min favoritmetod mot myggbett, bromsbett, osv - eller om jag har blivit bränd av brännässlor - är Salubrinsprej... :love:
 
Känner mest för att gå och lägga mig, men gissar att jag istället får hänga sista maskinen tvätt och dra runt med dammsugaren ett varv. Har städdag i dag. Eftersom jag är noga med att alltid plocka undan efter mig är det alltså bara päls, damm och grus osv som städas bort på söndagar. Har diskat och torkat lite på några skåp i köket också, tänkte att det var dags. Ena ungen sa att hon ville laga mat så att hon kunde lyssna på musik och svansa omkring ensam i köket, jag höjde lite på ögonbrynen (vad hindrar henne från att lyssna på musik och svansa omkring annars liksom...?) men sa GIVETVIS inget, självklart tackar man inte nej till att få mat serverat! :D

Jag har semester och är uttråkad, hade hellre velat jobba egentligen. Men det bästa med semester är att huvudvärken och "tjocka i mitt huvud" är som bortblåst! Jag känner mig allt mer "klar" i knoppen för varje dag som går nu!
 
Här kan man va'!
 

Bifogade filer

  • IMG_20220619_182222.webp
    IMG_20220619_182222.webp
    399,6 KB · Visningar: 62
En stund i 70° ångbastu med en iskall alkoholfri cider, följt av avslappnande avsvalning ute bland fågelkvitter och blomdoft är helt ljuvligt och precis vad jag behövde idag 🤗

20220619_183149.jpg


Nu sitter jag inlurad i morgonrock, har en fuktgivande sheetmask på fejset och en kopp te inom räckhåll :up:
 
Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Vi fick igår reda på att arbetsgivaren lagt en utbildning/föreläsning närapå en heldag en söndag i oktober. (Vi jobbar korta helgpass på...
Svar
16
· Visningar
1 215
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
2 3
Svar
53
· Visningar
1 089
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har ingen aning om jag ihuvud taget får skriva en ny dagboks tråd men den blir väl bort tagen annars då an tar jag 🙃 Jag kommer...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 801
Skola & Jobb Jag vet inte om det är för att jag blivit gammal, det har varit den mest tragiska semesterperioden ever, eller om jag verkligen bara...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 254
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp